  • 1. Data: 2014-12-12 12:56:03
    Temat: Farba - jakiej firmy?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Potrzebuję wymalować 2 pokoje.
    Jakiej firmy farby warto kupować, żeby nie powalały na kolana ceną, ale
    żeby porządnie kryły i nie trzeba było malować wielokrotnie (idealnie,
    jakby w ogóle starczyło raz...)?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2014-12-12 14:27:41
    Temat: Re: Farba - jakiej firmy?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 12:56:04 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Potrzebuję wymalować 2 pokoje.
    > Jakiej firmy farby warto kupować, żeby nie powalały na kolana ceną, ale
    > żeby porządnie kryły i nie trzeba było malować wielokrotnie (idealnie,
    > jakby w ogóle starczyło raz...)?

    Tikkurila :)
    Ja zawsze maluje dwa razy ale praktycznie jednym ciagiem. Tj. maluje raz i
    odrazu jak skoncze jeden pokoj - maluje drugi raz. Nie jest to typowe
    mokre na mokre bo farba schnie migiem ale nie czekam jak zaleca
    producent (juz nie pamietam ile) x godzin na wyschniecie pierwszej -
    robie tak od zawsze, wymalowalem setki m2 i zawsze jest OK :)

    Na drugie malowanie zawsze schodzi znacznie mniej farby i idzie to jakos
    duzo szybciej niz pierwsza warstwa, nie wiem czemu :-)

    BTW. Zwykle malujemy pokoje razem z zonka - ja obklejam + jade pedzlem
    wszystkie narozniki i "trudne" okolice - okno, przy podlodze etc), a zonka
    jedzie za mna walkiem i tyle ile moze najezdza na moje pedzlowanie, zeby
    faktura farby byla mozliwie wszedzie taka sama :) Na koniec zwykle zonke
    bola rece i nie ma juz sily wiec drugi raz objezdzam calosc walkiem sam ;)

    Pokoj ~15m2 (same sciany) objezdzamy gdzies w max poltorej - dwie godziny -
    od obklejenia do drugiej warstwy i sciagniecia tasm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-12-12 20:13:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Kupić w najbliższym sklepie.
    Bo jak braknie żebyś nie miał daleko.
    A jak jeszcze masz dzieci lub planujesz to nie przejmować
    i kupić najtańszą

  • 4. Data: 2014-12-12 20:23:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 20:13:26 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Kupić w najbliższym sklepie.
    > Bo jak braknie żebyś nie miał daleko.
    > A jak jeszcze masz dzieci lub planujesz to nie przejmować
    > i kupić najtańszą

    Ot to. Najrosądniej własnie w ten sposób.

  • 5. Data: 2014-12-12 20:23:29
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > Kupić w najbliższym sklepie.
    > Bo jak braknie żebyś nie miał daleko.
    > A jak jeszcze masz dzieci lub planujesz to nie przejmować

    Najtanszej nie da sie zmyc. Tikkurile mozesz szorowac wielokrotnie.
    Zle radzisz :-)

    Ja dzieci nie mam ale kolezanka zachycala sie wielokrotnie zajebistoscia
    jaka jest zmywalna farba w pokoju u dzieci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-12-12 22:25:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Najtanszej nie da sie zmyc. Tikkurile mozesz szorowac wielokrotnie.
    > Ja dzieci nie mam ale kolezanka zachycala sie wielokrotnie zajebistoscia
    > jaka jest zmywalna farba w pokoju u dzieci :)

    A to nawet są farby tablicowe. I wszystko ładnie schodzi albo i nie:)

    Ja parę tygodni temu to musiałem szpachlować bo żadna farba
    nie dawała rady.

  • 7. Data: 2014-12-13 12:45:49
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > Jakiej firmy farby warto kupować, żeby nie powalały na kolana ceną, ale
    > żeby porządnie kryły i nie trzeba było malować wielokrotnie (idealnie,

    IG Farben.
    Ta firma zaslynela z produkcji Cyklonu B.

  • 8. Data: 2014-12-15 16:56:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-12 o 12:56, Kżyho pisze:
    > Potrzebuję wymalować 2 pokoje.
    > Jakiej firmy farby warto kupować, żeby nie powalały na kolana ceną, ale
    > żeby porządnie kryły i nie trzeba było malować wielokrotnie (idealnie,
    > jakby w ogóle starczyło raz...)?

    A co sądzicie o Śnieżce z serii "Barwy natury" lub "Satynowa"?

    Kolega z pracy bardzo mi poleca i namawia na zakup, że warto.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2014-12-16 09:59:23
    Od: adam <a...@w...pl>

    > A co sądzicie o Śnieżce z serii "Barwy natury" lub "Satynowa"?
    >
    > Kolega z pracy bardzo mi poleca i namawia na zakup, że warto.

    W wielu przypadkach sprawdza się reguła - im drożej tym lepiej, i tu
    chyba jest tak samo. Ja pomalowałem wszystko śnieżką, właśnie Barwy
    Natury, nie miałem kasy na droższe farby. Kuzyn który jednocześnie ze
    mną się budował ma te potrzebne szelesty i zażyczył sobie Beckersa i
    Fluggera.

    Na razie to widzę że duża jest różnica w twardości. Ja jak przenoszę np
    krzesło i puknę w ścianę, to mam od razu dziurkę, u niego nie ma nic.
    Jak się meblował, i zdarzyło mu się gdzieś tam zahaczyć o ścianę, to
    został tylko ślad do zmycia. Przypuszczam, że to samo będzie z
    zabrudzeniami, on może szorować szczotką ryżową, a ja tylko delikatnie
    szmatką. Nie wiem jak z trwałością kolorów i odpornością na światło.

    Teraz to chyba bym szarpnął się na Beckersa.

  • 10. Data: 2014-12-17 20:37:42
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2014-12-12 14:27, Adam pisze:
> [...]

    > Pokoj ~15m2 (same sciany) objezdzamy gdzies w max poltorej - dwie godziny -
    > od obklejenia do drugiej warstwy i sciagniecia tasm :)

    moze wpadniecie do mnie.... stawiam obiad :)