  • 31. Data: 2019-10-11 18:32:35
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 15:56, Lisciasty pisze:

    > To nie jest rzeźba tylko tak się robi :> Mało której dachówki nie trzeba
    > podcinać żeby dobrze wyszło.
    Tego własnie chcę uniknąć :) pożyjemy zobaczymy, na razie temat leży.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2019-10-11 18:34:03
    Od: e...@g...com

    Nachodżcy

  • 33. Data: 2019-10-12 10:55:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2019 18:32:35 +0200, Janusz

    > Tego własnie chcę uniknąć :) pożyjemy zobaczymy, na razie temat leży.

    Gdyby się dało uniknąć, to już by powstał taki system. Jedyny ratunek by
    tego nie rzeźbić, to dedykowane dachówki. Ciekawe czy któraś firma posiada
    dachówki dedykowane do instalacji PV. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-10-12 15:59:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-12 o 10:55, Myjk pisze:
> [...]
    > tego nie rzeźbić, to dedykowane dachówki. Ciekawe czy któraś firma posiada
    > dachówki dedykowane do instalacji PV. :P

    Czyli co, dachówki z dziurą czy z uchwytem?
    Dziura wymagałaby specjalnej uszczelki zakładanej na płaskownik/uchwyt
    szyny,
    z kolei uchwyt w dachówce to za słabe, u mnie na pewno pierwsza wichura
    i instalacja zdjęta z dachu razem z dachówkami :)

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2019-10-12 16:08:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Oct 2019 15:59:45 +0200, Janusz

    > Czyli co, dachówki z dziurą czy z uchwytem?

    Czyli fabrycznie wyprofilowane dachówki (tak jak teraz się "rzeźbi") aby
    się uchwyt montażowy mieścił.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2019-10-12 22:14:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-12 o 16:08, Myjk pisze:
    > Sat, 12 Oct 2019 15:59:45 +0200, Janusz

    > Czyli fabrycznie wyprofilowane dachówki (tak jak teraz się "rzeźbi") aby
    > się uchwyt montażowy mieścił.

    Muszę gdzies ten uchwyt zobaczyć, wtedy pogadamy.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2019-10-21 02:11:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.10.2019 10:11, Myjk wrote:
    > Wed, 9 Oct 2019 14:33:32 +0200, yarecky

    > Trzeba też uwzględniać jakie jest pokrycie dachu, bo różne są mocowania.
    > Ew. odpuścić elementy peryferyjne, skupiając się tylko na panelach i
    > falowniku, i dokupić je na miejscu.

    Ja bym też się pisał na około 10 kWp. Tylko nie wiem czy z falownikiem
    czy nie. Nie mam zdania na ten temat.
    A jak jest z gwarancją u chińczyka?

  • 38. Data: 2019-10-24 13:53:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Oct 2019 02:11:45 +0200, KIKI

    > A jak jest z gwarancją u chińczyka?

    Teoretycznie to wyglada tak.

    Na panele

    25 lat na 80% mocy wyjściowej
    10 lat na 90% mocy wyjściowej

    Na elektrykę (w tym falownik)

    5 lat

    Wszystko to od daty instalacji,
    ale nie dłużej niż pół roku
    po zakupie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2019-10-24 15:15:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 24, 2019 at 1:53:34 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Na elektrykę (w tym falownik)
    >
    > 5 lat

    A czy dokumenty (respektowane u nas) daja?

    Gdzie sie nie popatrzy, to chcac sie wpiac jako prosument potrzeba cos typu

    -Certyfikat Inwertera
    -Deklaracja zgodności Falownika
    -Karta informacyjna Falownika

  • 40. Data: 2019-10-24 15:48:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2019 06:15:59 -0700 (PDT), WS

    > A czy dokumenty (respektowane u nas) daja?
    >
    > Gdzie sie nie popatrzy, to chcac sie wpiac jako prosument potrzeba cos typu

> [...]

    Z tymi papierami to ogólnie jest trochę farsa.
    Ogólnie ujmując -- tak. Mają dokumenty, bo to
    są towary które są montowane u nas na rynku.

    --
    Pozdor
    Myjk