  • 1. Data: 2017-02-24 10:40:13
    Temat: Frez rabbeting
    Od: Kris <k...@g...com>

    Szukam czegoś takiego do frezarki 6 lub 8 mm
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Aj9SNVXXXXbeXVXXq6xXF
    XXX0/2Pcs-Cemented-Carbide-font-b-Rabbet-b-font-Rout
    er-font-b-Bits-b-font-1-4.jpg
    Generalnie potrzebuje wyfrezować krawędż jak na powyższym rysunku
    W zestawie frezów dołaczonym do mojej frezarki takiego freza nie ma
    A ja albo mam jakieś zaćmienie albo co bo nie mogę znaleźć.
    Znaczy po wpisaniu w google rabbeting wyskakują takie frezy u naszych żółtych braci
    ale 3-5tyg nie chce mi się czekać.
    Widział ktoś coś takiego na 6 lub 8mm?

  • 2. Data: 2017-02-24 13:02:00
    Temat: Re: Frez rabbeting
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 10:40:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > A ja albo mam jakieś zaćmienie albo co bo nie mogę znaleźć.
    > Znaczy po wpisaniu w google rabbeting wyskakują takie frezy u naszych żółtych braci

    Mozesz poszukać w zestawach popularnych na allegro.
    http://allegro.pl/frezy-do-drewna-zestaw-frezow-lozy
    skowane-35-el-i6719618556.html

    I do kompletu poszukać różnych łożysk.

    Ale rabety to sie na pile robi, tyle że ślepych sie nie daje tak wykonać ale mozna
    wtedy wkleić kostki i doszlifować jak potrzebujesz ślepe...

  • 3. Data: 2017-02-24 13:18:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-24 o 10:40, Kris pisze:
> [...]
    > A ja albo mam jakieś zaćmienie albo co bo nie mogę znaleźć.
    > Znaczy po wpisaniu w google rabbeting wyskakują takie frezy u naszych żółtych braci

    To po naszemu nazywa się frez do wręgowania.
    Tu masz przykłady, ale tanio nie jest.
    http://sklepmardrew.pl/z-lozyskiem/4840-cmt-frez-935
    -001-11-8019296004618.html
    https://specnarzedzia.pl/frezy/2579-cmt-frez-do-wreg
    owania-hm-d349-i127-h0-127-s8-8019296004618.html
    Może lepiej poczekać na chińczyka albo kazać mu wysłać Airbusem?

  • 4. Data: 2017-02-24 13:23:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:02:02 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale rabety to sie na pile robi, tyle że ślepych sie nie daje tak wykonać >ale mozna
    wtedy wkleić kostki i doszlifować jak potrzebujesz ślepe...

    Nie potrzebuję ślepych. Że na pile to wiem ale pilarką ręczna tego typu
    http://twojaokazja-com.strefa.pl/allegro/parkside/pi
    la1.jpg
    będzie trudno chyba. Przynajmniej nigdy nie próbowałem
    Tym bardziej że muszę zrobić rabety o głębokości ok 1cm i szerokości 2-3cm
    Jak nie znajdę freza to podjadę do lokalnego stolarza i dam jemu zarobić. Ale ja z
    tych co własnymi recami woli.

    A tak przy okazji- bo odnawiam stół tarasowy. Tafla szklana wewnątrz drewnianej
    ramki. i właśnie ta ramkę robię- wcześniej miałem z drewna pomalowanego jakąś
    lakierobejcą. Wytrzymało 4 lata.
    Teraz nową ramkę musze zrobić i aby trwalsza była myślałem zrobić ją z desek
    kompozytowych. Czyli ramka z desek, w deskach rabety w które tafla szkła wchodzi
    Może jakiś inny pomysł zamiast drewnianej/ kompozytowej ramki?
    Stół stoi w miejscu gdzie czasem deszcz i inne plagi na niego padają.

  • 5. Data: 2017-02-24 13:31:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:19:00 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > To po naszemu nazywa się frez do wręgowania.
    O już jestem mądrzejszy- wiem jak to jest po naszemu

> [...]
    owania-hm-d349-i127-h0-127-s8-8019296004618.html
    > Może lepiej poczekać na chińczyka albo kazać mu wysłać Airbusem?

    Ponad 3stówy;))
    U chinczyków widziałem w cenie poniżej 20usd chyba.
    Zamówie u chinoli tak czy siak zawsze sie przyda

  • 6. Data: 2017-02-24 13:32:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:23:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    kompozytowych. Czyli ramka z desek, w deskach rabety w które tafla >szkła wchodzi

    O coś w ten deseń
    http://www.popularwoodworking.com/wp-content/uploads
    /storm-door-91.jpg

  • 7. Data: 2017-02-24 14:25:30
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Jak nie znajdę freza to podjadę do lokalnego stolarza i dam jemu zarobić. Ale ja z

    Jedno cięcie zrobisz bez problemowo, ta piła pewnie ma ustawienie głębokości cięcia.
    Jesli nie to nie zrobisz. Ale jak możesz ustawić maksymalna głębokość to bez problemu
    zrobisz.

    Drugie cięcie to albosobie przyrząd do trzymania deski pod katem 90stopni tak aby jej
    wierzch się licował z blatem po którym piłę będziesz prowadzić.

    Albo po prostu zrobić kilka cięć obok siebie i reszte dłutem wybrać.

    Cos jak tu:
    http://www.woodprix.com/tables/how-to-build-a-table/

> [...]
    > Może jakiś inny pomysł zamiast drewnianej/ kompozytowej ramki?
    > Stół stoi w miejscu gdzie czasem deszcz i inne plagi na niego padają.

    Zadne nasze drewno nie wytrzyma wody/suszenia w większej ilości.
    Jak chcesz dobrze to albo aluminium albo plastik.

    Drewno nawet jak zamalujesz lakierem czy zaolejujesz to po paru latach sie
    zdegeneruje i będziesz miał takie lub inne problemy.

    Możesz spróbować z dębem bo dosyć odporny na wode jest.

    Albo po prostu tak sprawnie umiec te stoły robić aby co 2-4 lata robic nowy w 30
    minut :)

  • 8. Data: 2017-02-24 14:36:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 14:25:33 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Albo po prostu tak sprawnie umiec te stoły robić aby co 2-4 lata robic nowy w 30
    minut :)
    To w sumie jak rama do obrazu o wymiarach gdzieś tak 2m x 1m
    Pół godziny to może przesada ale jedno popołudnie łącznie z malowaniem
    Może w tym roku spróbuje z desek kompozytowych.
    Można by i z aluminium tylko odpowiednie profile musiałbym znaleźć
    Takie płaskowniki 4cmx2cmx200cm i w tym wręgi porobić
    Tyle że alu chyba będzie dość znacznie pracować jak np słońce na stół przyświeci.

  • 9. Data: 2017-02-24 15:20:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 14:36:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Takie płaskowniki 4cmx2cmx200cm i w tym wręgi porobić
    > Tyle że alu chyba będzie dość znacznie pracować jak np słońce na stół przyświeci.

    A niech se pracuje.
    Aż tyle aby całośc wylazła to nie rozszerzy sie:
    http://www.aluminumsys.com/wp-content/uploads/2011/1
    1/Aluminum-Profile-Rimini.jpg

    do środka jakaś uszczelka lub sprężynki plastikowe.

    Ale to chyba lepiej przejsc sie do sklepu i cos wybrać zamiast samemu koło
    wynajdować...

  • 10. Data: 2017-02-24 16:03:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 15:20:43 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    śc wylazła to nie rozszerzy sie:
    > http://www.aluminumsys.com/wp-content/uploads/2011/1
    1/Aluminum-Profile-Rimini.jpg

    Fajny ten profil. Musze pobadać temat czy da się coś takiego u nas kupić
    Może pójde ta drogą.