  • 1. Data: 2015-03-29 19:42:58
    Temat: Front działki, budowa domu
    Od: n...@g...com

    Witam,
    właśnie mam zamiar złożyć wniosek o wydanie warunków zabudowy, ale mam jeden dylemat.
    Moja działka jest położona wzdłuż drogi powiatowej i wzdłuż tej drogi stoją budynki.
    Obok została wyznaczona droga wewnętrzna do kilku działek w głębi i ja też mam
    obecnie wjazd na działkę z tej drogi wewnętrznej. Docelowo chciałbym zrobić wjazd z
    drogi powiatowej i budynek postawić frontem do drogi powiatowej.
    Zastanawiam się, jak zostanie w takiej sytuacji określone położenie ściany frontowej
    budynku w warunkach zabudowy? Czy wzdłuż drogi powiatowej, czy wewnętrznej z której
    jest obecnie zjazd. Wolałbym uniknąć projektowania teraz zjazdu i załatwić to razem z
    projektem domu.

    Piotr

  • 2. Data: 2015-03-30 01:26:58
    Temat: Re: Front działki, budowa domu
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    > właśnie mam zamiar złożyć wniosek o wydanie warunków zabudowy, ale mam jeden
    dylemat. Moja działka jest położona wzdłuż drogi powiatowej i wzdłuż tej drogi

    Dylemat zostanie rozwiązany z chwilą otrzymania warumków zabudowy.
    Potem stosowne odwolanie jeśli coś nie pasi i najdalej za pól roku masz wiążącą
    decyzję.Wiesz gdzie wjazdy,w którą stronę kalenica i różne takie.
    Zeby nie bylo,żem wredny:jeśli nie ma planu zagospodarowania,jest miejsce na
    dowolności w granicach prawa i rozsądku.Jeśli jest plan(a pewno jest)możliwości są
    mniejsze.Spróbuj pogadać w urzędzie.Najpierw po dobroci,bo wiele tu zależy od
    czlowieka...
    pozdro dolniak

  • 3. Data: 2015-03-30 09:27:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 Mar 2015 16:26:58 -0700 (PDT), dolniak

    > Dylemat zostanie rozwiązany z chwilą otrzymania warumków zabudowy.
    > Potem stosowne odwolanie jeśli coś nie pasi i najdalej za pól
    > roku masz wiążącą decyzję.

    Ale nie warto czekać, żeby urbanista zgadywał jak komu będzie wygodniej.

    Najlepiej w podaniu opisać najdokładniej jak to możliwe co się chce mieć i
    oznaczyć wjazd na mapie sytuacyjnej. Ja napisałem prawie wszystko i
    wszystko dostałem jak chciałem (pomimo, że trzęsłem portami o większość
    parametrów -- gdyż nijak się miały do okolicy).

    Zapomniałem jedynie o parametrze linii zabudowy, więc dostałem
    "standardowo" dla okolicy, na 7m od frontu. Dopiero jak przeczytałem
    decyzję, to się oświeciłem że w swoim "projekcie" ustawiłem frontową
    elewację (konkretnie garażu wpisanego w obrys, ale wystającego po części w
    przód) na ~4m. Odradzono mi w UG składanie odwołania, gdyż to BLOKUJE
    otrzymane warunki, a rozpatrywanie odwołania może trwać od pół, do nawet
    roku. W zamian za to po uprawomocnieniu warunków składa się pismo z prośbą
    o zmianę konkretnego parametru (w moim przypadku oczywiście linii zabudowy)
    i już po 2 tygodniach jest decyzja -- a nie po min. 24. Oczywiście, jak mi
    nie zmienią odległości, to się nic szczególnego nie stanie. Albo dom
    odsunę, albo przerzucę garaż całkiem za bryłę.

    Zatem w zależności od wagi sytuacji warto rozważyć odpowiednią drogę
    działania.

    --
    Pozdor Myjk