  • 1. Data: 2015-06-05 08:42:19
    Temat: Furtka i domofon
    Od: Karol <k...@w...pl>

    Witam
    Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
    otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge
    otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.
    Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk
    przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla

  • 2. Data: 2015-06-05 14:16:18
    Temat: Re: Furtka i domofon
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2015 08:42:19 +0200, Karol napisał(a):

    > Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
    > otwiera,

    Sprężyna go nie wypycha - może pękła.
    --
    XL
    Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

  • 3. Data: 2015-06-05 15:35:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Karol napisał:

    > Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
    > otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge
    > otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.

    Może to być wina nie zaczepu, lecz zamka. Bywa, że ten dzyndzel,
    który chowany jest przez klamkę, ma takie luzy, że poddaje się przy
    prostopadłym pchnięciu. Obejrzeć, w razie potrzeny wymienić zamek.

    > Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk
    > przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla
    > troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

    Jeśli on zepsuty, to też najprościej wymienić cały rygiel elktromagnetyczny.

    Jarek

    --
    A teraz idę
    ubrany w różowe nadzieje

  • 4. Data: 2015-06-05 20:00:49
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 08:42:22 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla
    > troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

    Możesz próbować naprawić rygiel, to jest konstrukcja zbliżona do cepa tj. bolec
    blokujący rygiel (czyli ten co Ci się odchyla) przyciągany przez elektromagnes (tj.
    zwolnienie). Z opisu można zgadywać że bolec albo się wygiął albo nawet ułamał (jeśli
    ruch jest duży przy zamkniętym).
    Zapewne ten bolec trzeba wymienić (lub wyprostować, ale to się rzadko udaje). Nowy
    musi mieć dokładnie te same wymiary. Problem może być tylko taki że nowe konstrukcje
    są zgrzewane lub nitowane i po rozebraniu nie będzie jak złożyć (kiedyś były
    skręcane, ale chińczyk nie ma czasu na śrubki).
    Nowy zaczep kosztuje z 50zł, sam rozważ czy warto się bawić.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2015-06-07 20:21:29
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Karol wrote:
> [...]
    > jezyk przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie
    > odchyla troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie

    spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie
    blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa
    może być banalna

    jeffrey

  • 6. Data: 2015-06-08 09:23:21
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 20:21:32 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie
    > blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa
    > może być banalna

    Może być i tak, ale to w połączeniu ze zgrzewaną obudową, w tych starszych
    konstrukcjach nie było takiej możliwości ;-). Kiedyś miałem firmę zakładającą
    domofony, najczęściej taka usterka polegała na zapałce blokującej zapadkę i
    zwiastowała próbę włamania albo zawłaszczenia klatki przez okoliczną "młodzież".

    --
    ZZ@private