  • 1. Data: 2019-02-06 11:56:07
    Temat: Garaż i podatek
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam 2 garaże wolnostojące. Jeden służy jako garaż i tu nie ma problemu.
    Drugi służy jako szopa na drewno opałowe i jako skład narzędzi ogrodniczych.
    Za oba płacę podatek po 5 zł od metra. Stawki podatku za garaże są 10x
    wyższe od stawek za dom, czy budynek gospodarczy.
    Czy jest jakiś sposób, aby legalnie przekwalifikować ten drugi garaż na
    budynek gospodarczy? Zaspawać bramę, czy co?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-02-06 12:28:46
    Temat: Re: Garaż i podatek
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2019 11:56:09 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób, aby legalnie przekwalifikować ten drugi garaż na
    > budynek gospodarczy? Zaspawać bramę, czy co?

    A co Tobie urzednicy w gminie powiedzieli?

  • 3. Data: 2019-02-06 13:57:17
    Od: z...@g...com

> [...]
    > Czy jest jakiś sposób, aby legalnie przekwalifikować ten drugi garaż na
    > budynek gospodarczy? Zaspawać bramę, czy co?

    wg mojej wiedzy to tylko budynki mieszkalne sa opodatkowane niżej, a wolnostojące
    budynki niezależnie od funkcji są droższe. Raczej nic nie zyskasz.
    Garaż w budynku mieszkalnym to taniej ale stojacy osobno nie. Dotyczy to równiez
    budynków gospodarczych.

    b.

  • 4. Data: 2019-02-06 15:13:16
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 06.02.2019 o 13:57, z...@g...com pisze:

> [...]
    > Garaż w budynku mieszkalnym to taniej ale stojacy osobno nie. Dotyczy to równiez

    I mnie się też tak wydaje.
    Ja mam dom/budynek parterowy - rzut prostokąta - w którym tylko połowa
    została podana jako mieszkalna a druga połowa jako ~gospodarcza* i od
    powierzchni gospodarczej jest dużo większy podatek.
    (*to nie był mój pomysł)

  • 5. Data: 2019-02-06 16:05:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.02.2019 o 13:57, z...@g...com pisze:
    > wg mojej wiedzy to tylko budynki mieszkalne sa opodatkowane niżej, a wolnostojące
    budynki niezależnie od funkcji są droższe. Raczej nic nie zyskasz.
    U mnie jest 5,16 zł za metr garażu (obojętne, czy w bryle domu, czy
    wolnostojący), 0,54 zł za metr domu mieszkalnego i 0,25 zł za "inne
    grunty zabudowane".
    Tak więc jakby się udało zmienić garaż na drewutnię to mam 4,91 zł za
    metr mniej do płacenia.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-02-06 17:30:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idz do urzedu i spytaj. Potem opisz zeby inni wiedzieli. Jak powiedza ze trzeba
    zamurowac brame to zamurujesz i nie bedziesz placil.

  • 7. Data: 2019-02-06 19:06:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Idz do urzedu i spytaj. Potem opisz zeby inni wiedzieli. Jak powiedza ze trzeba
    zamurowac brame to zamurujesz i nie bedziesz placil.

    Tak zrobię i zdam raport.
    Wolałbym jednak bramy nie zamurowywać, bo jak się pojawi nowe auto w
    rodzinie, to garaż może być znowu potrzebny. Za stówkę oszczędności na
    podatku rocznie mogę bramę zaspawać, a murować jakoś mi się nie uśmiecha.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-02-06 19:40:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadales sobie trud zeby znalezc definicje garazu?

  • 9. Data: 2019-02-06 20:14:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Zadales sobie trud zeby znalezc definicje garazu?

    Zadałem sobie, ale oleju w głowie mi od tego nie przybyło.
    Ja nawet rozróżniam logikę urzędniczą od logiki "zwykłej".
    Ostatnio babcia dostała z urzędu pismo, w którym piszą, że w wyniku
    inwentaryzacji stwierdzono, że posesja ogrzewana jest kotłem węglowym
    nie spełniającym żadnych norm i należy do 2023 ten kocioł wymienić na
    "ekologiczny". Od 1985 roku ma ogrzewanie gazowe, a kocioł węglowy
    poszedł na złom.
    Jak dla mnie inwentaryzacja jest spisem z natury oddającym stan
    rzeczywisty. Dla urzędnika "inwentaryzacja" jest jak widać tym, co ma w
    papierach. Jakby miał tam coś o dinozaurach, to ...........
    Jacek

  • 10. Data: 2019-02-06 22:20:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W pierwszym linku jaki mi wyskoczyl byla definicja garazu w drugim wyrok sadu w
    sprawie garazu. Z obydwu linkow wynika ze nie drzwi swiadcza o tym czy jest to garaz
    czy budynek gospodarcy a przeznaczenie.