  • 11. Data: 2019-02-07 09:39:21
    Temat: Re: Garaż i podatek
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-06 o 11:56, Jacek pisze:
    > Mam 2 garaże wolnostojące. Jeden służy jako garaż i tu nie ma problemu.
    > Drugi służy jako szopa na drewno opałowe i jako skład narzędzi
    > ogrodniczych.
    > Za oba płacę podatek po 5 zł od metra. Stawki podatku za garaże są 10x
    > wyższe od stawek za dom, czy budynek gospodarczy.
    > Czy jest jakiś sposób, aby legalnie przekwalifikować ten drugi garaż
    > na budynek gospodarczy? Zaspawać bramę, czy co?
    > Jacek

    U mnie w gminie jeden ch....

    Liczą prawie 5zł za garaż i za budynek gospodarczy.

  • 12. Data: 2019-02-07 11:46:23
    Temat: Re: Garaż i podatek JUŻ wiem
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Byłem w urzędzie i już wiem.
    Trzeba złożyć wiosek w starostwie i przekwalifikować w ewidencji gruntów
    i budynków garaż na budynek gospodarczy. Jak się takie coś uzyska, to
    zgłasza się w urzędzie miasta zmianę i naliczą podatek według nowej stawki.
    Gra jest nie warta świeczki, bo przekwalifikowanie jest płatne (rząd
    wielkości 200-300 zł) a różnica w podatku niewielka:
    garaż 5,32 zł za metr, a budynek gospodarczy 4,86, co by dawało 15 zł
    mniej podatku rocznie.
    Jacek

  • 13. Data: 2019-02-07 12:59:11
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.02.2019 o 11:46, Jacek pisze:
> [...]
    > wielkości 200-300 zł) a różnica w podatku niewielka:
    > garaż 5,32 zł za metr, a budynek gospodarczy 4,86, co by dawało 15 zł mniej

    czyli jednak nie:
    """ i 0,25 zł za "inne grunty zabudowane". """

    Może wiaty by pod to podciągnęli, albo liczone od gruntu wyłączonego pod
    "działkę budowlaną" tzn. wyłączonego z uzytk. rolnego?

    Pytałeś może co to jest te 0,25zł ?

  • 14. Data: 2019-02-07 13:56:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > wielkości 200-300 zł) a różnica w podatku niewielka:
    > garaż 5,32 zł za metr, a budynek gospodarczy 4,86, co by dawało 15 zł

    Czyli tak jak mówiliśmy gra nie warta świeczki. Też się dziwiłem, że nad
    tym debatujesz, bo u mnie za budynek gospodarczy też mam chyba ze 6 zł/m2...

    Pzdr

    --
    /__/_* /