  • 1. Data: 2015-04-16 04:46:18
    Temat: Garaż z kanałem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Takie mam na razie teoretyczne pytanie. Chcąc przyszłościowo zbudować
    doklejony do mojego obecnego domu garaż, chciałbym, aby miał on kanał.
    Czy budowa garażu z kanałem wygląda tak samo, jak bez niego, czy może
    znowu potrzeba jakiś szczególnych formalności dopełniać?
    Jakieś w ogóle szczególne kwestie/wymogi taki garaż musi spełniać?
    Dopiero zaczynam rozgryzać temat i się doedukowywać, co trzeba i jak
    drogo to wszystko by kosztowało...

    Kżyho

  • 2. Data: 2015-04-16 07:15:08
    Temat: Re: Garaż z kanałem
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 04:47:57 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > Jakieś w ogóle szczególne kwestie/wymogi taki garaż musi spełniać?
    > Dopiero zaczynam rozgryzać temat i się doedukowywać, co trzeba i jak

    Mnie sie nikt o kanal nie pytal ;) A kierbud tylko nakazal zeby jak puscilbym
    linie od krawedzi dna kanalu pod katem 45stC w kierunku scian - linia musi
    przebiec nad lawami, nie pod. Czyli w skrocie jak robisz kanal 1,5m gleboki
    to jego krawedz nie moze byc blizej niz 1,5m od sciany :) Kanal zwykle robi
    sie na srodku wiec nie ma z tym zadnego problemu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-04-16 13:13:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Czy budowa garażu z kanałem wygląda tak samo, jak bez niego, czy może
    > znowu potrzeba jakiś szczególnych formalności dopełniać?

    W praktyce nie.

    W teorii jak zrobisz kratkę w garażu to nie możesz jej podłączyć do
    normalnej kanalizacji sanitarnej, ale nikt się tym nie przejmuje.

    > Jakieś w ogóle szczególne kwestie/wymogi taki garaż musi spełniać? Dopiero
    > zaczynam rozgryzać temat i się doedukowywać, co trzeba i jak drogo to
    > wszystko by kosztowało...

    To zależy od tego jaki grunt tam masz i jak wysoko są wody gruntowe.

    Tak aby ten kanał nie stał się studnią :-)

    No i podstawowe pytanie po co Ci to? Jak lubisz grzebać pod autem to
    znacznie przyjemniej się to robi gdy auto jest na podnośniku i możesz
    normalnie robić krok w bok i sięgać po narzędzia a nie co chwilę chodzić po
    schodkach.

    Jak coś często grzebiesz to podnośnik za 5 tysięcy szybko się zwróci, a jak
    nie grzebiesz to po robić kanał będący źródłem potencjalnych problemów?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-04-16 13:51:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 13:14:00 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > znacznie przyjemniej się to robi gdy auto jest na podnośniku i możesz
    > normalnie robić krok w bok i sięgać po narzędzia a nie co chwilę chodzić po
    > schodkach.

    podnosnik w garażu? nie poniosło cie nieco? Garaz to ma 2,2m wysokosci - gdzie to
    auto chcesz podnosic?

    b.

  • 5. Data: 2015-04-16 14:09:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > podnosnik w garażu? nie poniosło cie nieco? Garaz to ma 2,2m wysokosci -
    > gdzie to auto chcesz podnosic?

    A gdzie to wyczytałeś że ma 2,2 ?

    Ktoś chce dobudować garaż. Ktoś pyta o kanał co sugeruje że lubi dłubać. Nie
    ma powodu by ten garaż co sobie dobuduje miał tylko 2,2 m wysokości. Może
    dobudować taki w którym podnośnik się zmieści.

    I uprzedzając (dane przykładowe ale sądzę że bliskie przeciętnej)

    Samochód ma wysokość ok 1,5 - 1,7m. Małe podnośniki dwukolumnowe podnoszą na
    1,8 - 2m. Czyli wystarczy aby garaż miał 3,5-3,7 wysokości.

    Teraz dom: Cokół ma 0,4 parter ma 2,6 strop 0,1, okna na piętrze (jeśli
    jest) są na wysokości 1,0 czyli razem 4,1 - wniosek garaż o odpowiedniej
    wysokości może być dostawiony do domu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-04-16 17:00:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 14:10:04 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Samochód ma wysokość ok 1,5 - 1,7m. Małe podnośniki dwukolumnowe podnoszą na
    > 1,8 - 2m. Czyli wystarczy aby garaż miał 3,5-3,7 wysokości.

    jak szanuje twoje rady budowlane to tym razem: rotfl :)

    b.

  • 7. Data: 2015-04-16 17:01:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-16 o 14:09, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Teraz dom: Cokół ma 0,4 parter ma 2,6 strop 0,1, okna na piętrze (jeśli
    > jest) są na wysokości 1,0 czyli razem 4,1 - wniosek garaż o odpowiedniej

    To już jest w ogóle nieopłacalny interes do okazjonalnego dłubania przy
    samochodzie.
    Poza tym, czy przypadkiem te podnośniki nie podlegają pod UDT?

  • 8. Data: 2015-04-17 03:29:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 13:13, Ergie pisze:
> [...]
    > jak nie grzebiesz to po robić kanał będący źródłem potencjalnych problemów?

    Działam w temacie i posiadam auto klasyczne/zabytkowe. Hobbystycznie.
    Więc i warunki do grzebania by się wreszcie przydały jakieś sensowne,
    jakby się już garaż pojawił.
    Tak, podnośnik też rozważałem, ale po pierwsze sporo jednak kosztują,
    dwa zajmują też sporo miejsca, trzy - jak już słusznie zauważyliście
    taki garaż trzeba by wybudować na przynajmniej te 4 m w górę.
    Dom to klocek parter+piętro i na tej ścianie nie ma żadnych okien, czyli
    teoretycznie jest możliwość. Ale nie wiem czy po pierwsze nie zrobi się
    budowa takiego garażu bardzo drogą, a po drugie, czy nie będzie to
    fatalnie wyglądało przy domu.
    Podnośnik/kanał używany jest tylko sporadycznie (acz bez niego jest
    ciężko) i pomimo niewątpliwie dużo większej wygody w używaniu podnośnika
    zamiast kanału, to jednak w normalnym użytkowaniu codziennym garażu
    kanał mniej przeszkadza tak mi się wydaje.
    Pytanie czy nie żyję w błędzie sądząc, że kanał będzie zdecydowanie
    tańszy w wykonaniu ;)

    I jeszcze jedno pytanie do Was - mam w ogóle jakieś szanse, że mi się
    urzędnicy zgodzą na garaż w granicy działki?
    Mam narożnikową działkę. Wjazd mam od ulicy A. Garaż miałby stanąć
    wzdłuż ściany równoległej do ulicy B (prostopadłej do A) oddalonej od
    niej o ok. 6m. Poprzedni właściciel dostał już kiedyś warunki zabudowy
    na garaż 3x8m bodajże wzdłuż tej ściany z wjazdem na ścianie 3m od ulicy
    A (zdążyły się zdezaktualizować).
    Ja chciałbym zrobić garaż 6x10 m(mniej więcej) i z wjazdami od ulicy B
    tak, żeby auta były obok siebie, a nie jeden za drugim.
    No i ściana z tymi bramami wjazdowymi w tym momencie by musiała być w
    granicy działki z ulicą. Realne czy mogę zapomnieć?
    Dla tego terenu aktualnie nie ma MPZP.

    Pzdr

    Kżyho

  • 9. Data: 2015-04-17 09:23:32
    Od: " 666" <...@...6>

    Przy okazji:
    Z podnośnika auto może spaść (zdarzało się i warsztatom, gdy wyjęli zespół napędowy i
    auto przeważyło).
    Dla przykładowego wyjmowania silnika ze skrzynią potrzebny jest kanał.
    A swoją drogą sam się zastanawiam, jak zamontować mały podnośnik w garażu
    wielostanowiskowym pod budynkiem wielolokalowym :-o
    Np. coś telepie pod spodem i warto w 5 minut sprawdzić co się obluzowało.
    Kiedyś było sporo najazdów na osiedlach, na działkach, przy stacjach CPN, teraz
    większośc poznikała to raz, a dwa na taki najazd z
    lat 70-80 dobry dla Fiatów 125p nie idzie nowoczesnym samochodem wjechać (zaczepiasz
    zderzakiem/spoilerem przednim).
    Inna sprawa, w którą trudno uwierzyć:
    W Polsce jest całkiem sporo śmiertelnych wypadków po wpadnięciu dorosłego lub dziecka
    do kanału.
    Dziecko wszędzie wlezie, a nie każdemu się chce co chwila zasuwać ciężkie belki nad
    kanałem :-(

    -----

  • 10. Data: 2015-04-17 13:02:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To już jest w ogóle nieopłacalny interes do okazjonalnego dłubania przy
    > samochodzie.

    Do okazjonalnego to nie. Lepsze są np. warsztaty wynajmowane na godziny, ale
    jak ktoś ma takie hobby to IMO to znacznie lepsze rozwiązanie niż kanał.

    > Poza tym, czy przypadkiem te podnośniki nie podlegają pod UDT?

    Nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Ergie