  • 1. Data: 2017-05-13 21:32:55
    Temat: Garść pytań głupawych
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    1. Czy domek drewniany narzędziowy wystarczy postawić w odległości
    1,5m od płotu, żeby wlazł tam jeszcze żywopłot, czy trzeba większą odległość?
    2. Czy siatka na krety ma sens?
    3. Cis na żywopłot to dobry pomysł?
    4. Dlaczego chwasty tak pieruńsko szybko rosną?

    Dziękuję za uwagę
    L.

  • 2. Data: 2017-05-13 22:23:34
    Temat: Re: Garść pytań głupawych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > 1. Czy domek drewniany narzędziowy wystarczy postawić w odległości 1,5m
    > od płotu, żeby wlazł tam jeszcze żywopłot, czy trzeba większą odległość?

    Zależy jaki gatunek krzala zostanie wybrany -- jak szybko rośnie i jakie
    rozmiary osiąga.

    > 2. Czy siatka na krety ma sens?

    Na motyle ma większy (nie powiem, że głębszy).

    > 3. Cis na żywopłot to dobry pomysł?

    Jeśli w zadbanej posiadłosci objętej po dziadkach, to tak. Pierońsko
    wolno rośnie.

    > 4. Dlaczego chwasty tak pieruńsko szybko rosną?

    "Kwiat bezimienny jest chwastem; kwiat z nazwą łacińską zyskuje
    jakby ostrogi fachowości. Jeśli wyrosnie wam na zagonku pokrzywa,
    przyczepcie do niej etykietkę z napisem "Urtica dioica" i zaczniecie
    ją szanować, co więcej -- ziemię pod nią spulchnicie i zaprawicie
    chilijskim nawozem."

    Odkąd w literaturze przedmiotu poznałem ten sposób, życie stało się
    piękniejsze. Zatem polecam tę uwagę pod rozwagę.

    > Dziękuję za uwagę
    > L.

    Jarek

    --
    Pewien kronopio znajduje na polu samotny kwiat. Już, już ma go zerwać, kiedy
    przychodzi mu na myśl, że jest to niepotrzebne okrucieństwo, więc klęka obok

  • 3. Data: 2017-05-13 22:30:06
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Hejka.

    > 1. Czy domek drewniany narzędziowy wystarczy postawić w odległości
    > 1,5m od płotu, żeby wlazł tam jeszcze żywopłot, czy trzeba większą
    > odległość?

    Trudno zdiagnozować na odległość.

    2. Czy siatka na krety ma sens?

    Ma sens na trawniku.

    > 3. Cis na żywopłot to dobry pomysł?

    Średni. Wolno rośnie niestety.

    > 4. Dlaczego chwasty tak pieruńsko szybko rosną?

    . Najszybciej jednak rosną trawy.
    Pozdrawiam lateralnie Ja...cki

  • 4. Data: 2017-05-13 22:36:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Najszybciej jednak rosną trawy.

    A wśród nich prym wiedzie bambus.

    Jarek

    --
    Nie odlecimy do ciepłych krajów,
    Jak pierwsza lepsza wędrowna pliszka,

  • 5. Data: 2017-05-13 22:41:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 maja 2017 22:30:12 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
    > Hejka.
    > Trudno zdiagnozować na odległość.

    A czy z odległości pół metra patrząc na zdjęcia dałoby się coś
    lepiej zdiagnozować?

    > Średni. Wolno rośnie niestety.

    A co możnaby dać aby cały rok było zielone, miało ze 2-2,5m
    i dobrze kryło?

    pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2017-05-13 22:48:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > 3. Cis na żywopłot to dobry pomysł?

    Niezły - jeśli jesteś cierpliwy :-)

    > 4. Dlaczego chwasty tak pieruńsko szybko rosną?

    Taka ich konieczność życiowa - wyprzedzić wszelką konkurencję. W sumie to
    mi ich bardzo żal :-)

  • 7. Data: 2017-05-13 22:49:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > A czy z odległości pół metra patrząc na zdjęcia dałoby się coś
    > lepiej zdiagnozować?

    > A co możnaby dać aby cały rok było zielone, miało ze 2-2,5m
    > i dobrze kryło?

    Płot z pełnej deski - zielony :-)

  • 8. Data: 2017-05-13 22:49:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > A co możnaby dać aby cały rok było zielone, miało ze 2-2,5m i dobrze kryło?

    Świerk:
    https://www.google.pl/search?q=%C5%BCywop%C5%82ot+%C
    5%9Bwierkowy&tbm=isch&tbo=u

    (nie żebym miał coś przeciwko liściastym).

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-05-14 00:09:24
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    ps.com...

    Hejka.

    > A czy z odległości pół metra patrząc na zdjęcia dałoby się coś
    > lepiej zdiagnozować?

    Jak się da to sie zdiagnozuje. ;-)

    > A co możnaby dać aby cały rok było zielone, miało ze 2-2,5m
    > i dobrze kryło?

    Jałowiec zwyczajny "Hibernica"

    Pozdrawiam lekarsko Ja...cki

  • 10. Data: 2017-05-14 18:37:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.05.2017 o 21:32, Lisciasty pisze:

    > 2. Czy siatka na krety ma sens?
    IMHO to jest jedyny skuteczny i dający długotrwały efekt sposób na tego
    łobuza. Przy tym jeżeli się to robi przy zakładaniu trawnika, to koszt
    jest (w porównaniu z resztą) niewielki.
    Jacek