  • 1. Data: 2019-01-02 23:06:14
    Temat: Garść ulg do wzięcia
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    https://tinyurl.com/y823ztzj

    http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/33864/od-
    jutra-nowe-ulgi-podatkowe-min-na-domowe-instalacje-o
    ze

    Nie wygląda to źle. Nawet na ciepłą pompę czy fotowoltaikę można
    sobie ogarnąć, ale jest też sporo innych klasycznych inwestycji.

    L.

  • 2. Data: 2019-01-03 02:06:19
    Temat: Re: Garść ulg do wzięcia
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 23:06:16 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    >

    > Nie wygląda to źle. Nawet na ciepłą pompę czy fotowoltaikę można
    > sobie ogarnąć, ale jest też sporo innych klasycznych inwestycji

    "
    Dzięki regulacjom wchodzącym jutro w życie, uldze podatkowej zacznie podlegać zakup
    materiałów, urządzeń i usług związanych z termomodernizacją. Chodzi m.in. o montaż
    pomp ciepła, kolektorów słonecznych czy instalacji fotowoltaicznych.
    "

    Czyli kupuje pompe powietrze-powietrze i mam klimatyzator?

  • 3. Data: 2019-01-03 02:39:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazda inwestycja podnosi wartosc nieruchomosci co na 125% bedzie mialo znaczenie po
    wprowadzeniu podatku katastralnego. Jesli ktos zrobi bez dotacji to bedzie mial pole
    manewru ze moglo kosztowac mniej.

  • 4. Data: 2019-01-03 11:12:14
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 02.01.2019 o 23:06, Lisciasty pisze:
> [...]
    >

    > Nie wygląda to źle. Nawet na ciepłą pompę czy fotowoltaikę można
    > sobie ogarnąć, ale jest też sporo innych klasycznych inwestycji.

    """Przy tym podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał
    zwrot odliczonych wydatków na realizację przedsięwzięcia
    termomodernizacyjnego, będzie zobowiązany do doliczenia odpowiednio kwot
    poprzednio odliczonych do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten
    zwrot."""

    !? Ktoś może przetłumaczyć?

  • 5. Data: 2019-01-03 11:56:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-03 o 11:12, marios pisze:

> [...]
    > termomodernizacyjnego, będzie zobowiązany do doliczenia odpowiednio kwot
    > poprzednio odliczonych do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał

    To znaczy, że jeśli skorzystałeś z ulgi a potem zdemontowałeś
    coś/wszystko i opchnąłeś/zwróciłeś, to musisz to dodać do dochodu.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2019-01-03 12:04:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 11:56:21 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > To znaczy, że jeśli skorzystałeś z ulgi a potem zdemontowałeś
    > coś/wszystko i opchnąłeś/zwróciłeś, to musisz to dodać do dochodu.

    Z zacytowanego przez "marios"fragmentu taki wniosek wyciągnąłeś?

  • 7. Data: 2019-01-03 13:31:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 11:12:16 UTC+1 użytkownik marios napisał:
    > !? Ktoś może przetłumaczyć?

    Jak dostaniesz jakąś dotację z gminy czy innego czystegopowietrza
    to taką część musisz odjąć od swojego wydatku, to w sumie logiczne jest.

    L.

  • 8. Data: 2019-01-03 14:21:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-03 o 13:31, Lisciasty pisze:

    > Jak dostaniesz jakąś dotację z gminy czy innego czystegopowietrza
    > to taką część musisz odjąć od swojego wydatku, to w sumie logiczne jest.
    Nie to znaczy że uzyskałeś dochód i musisz go doliczyć do dochodu w
    następnym roku i zapłacić
    podatek.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2019-01-03 14:28:56
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 3 Jan 2019 04:31:30 -0800 (PST), Lisciasty pisze:
    > Jak dostaniesz jakąś dotację z gminy czy innego czystegopowietrza
    > to taką część musisz odjąć od swojego wydatku, to w sumie logiczne jest.

    Ale to też wygląda na nadinterpretację.
    #v+
[...]
    #v-

    Nie ma tu mowy o dotacjach, tylko o przedsięwzięciu termomodernizacyjnym,
    o którym mowa właśnie w tej ustawie. Ja dla mnie, to tu chodzi o to, że
    od zwróconej na mocy tego artykułu kwoty, musisz potem zapłacić podatek.

    k.

  • 10. Data: 2019-01-03 15:14:09
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 03.01.2019 o 14:28, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > o którym mowa właśnie w tej ustawie. Ja dla mnie, to tu chodzi o to, że
    > od zwróconej na mocy tego artykułu kwoty, musisz potem zapłacić podatek.

    To właśnie na pierwszy rzut oka mnie się wydało.
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    180002246/O/D20182246.pdf
    Ale p.8 nie należy chyba łączyć z pozostałymi - tym bardziej z p.5

    Dla mnie to teraz wygląda na zwykły zapis, że od zwrotów/dotacji jest po
    prostu podatek dochody.

    Nigdy nie korzystałem z żadnych dotacji z gmin/ programów.
    Nie było takiego podatku już wcześniej?