  • 11. Data: 2019-01-03 15:39:04
    Temat: Re: Garść ulg do wzięcia
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 23:06, Lisciasty pisze:
    > https://tinyurl.com/y823ztzj
    >
    > http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/33864/od-
    jutra-nowe-ulgi-podatkowe-min-na-domowe-instalacje-o
    ze

    > Nie wygląda to źle. Nawet na ciepłą pompę czy fotowoltaikę można
    > sobie ogarnąć, ale jest też sporo innych klasycznych inwestycji.

    Czemu wszystkie te ulgi i dopłaty się pojawiają, jak ja już kupę kasy
    dawno wydałem na termomodernizację, nowy kocioł, przyłącze gazowe
    itp.... :(((
    I nic wtedy odliczyć nie mogłem czy też nikt mnie nie wspierał. A tera
    oczywiście opcji wstecznej tam nie widzę, żeby zwrot zrobili też tym, co
    już to wykonali :///

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2019-01-03 15:44:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 15:39:05 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > I nic wtedy odliczyć nie mogłem czy też nikt mnie nie wspierał. A tera
    > oczywiście opcji wstecznej tam nie widzę, żeby zwrot zrobili też tym, co

    Trzeba było wcześniej PIS do władzy dopuścić;) /

  • 13. Data: 2019-01-03 16:24:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > Czemu wszystkie te ulgi i dopłaty się pojawiają, jak ja już kupę kasy
    > dawno wydałem na termomodernizację, nowy kocioł, przyłącze gazowe

    Mów mi jeszcze. Pompa, ciepła chata, fotowoltaika...
    Może sobie fortepian kupię. Napiszę że to w celach akumulacji ciepła.

    > I nic wtedy odliczyć nie mogłem czy też nikt mnie nie wspierał. A tera
    > oczywiście opcji wstecznej tam nie widzę, żeby zwrot zrobili też tym, co
    > już to wykonali :///

    Bogatemu zawsze wiatr w oczy ;P

    L.

  • 14. Data: 2019-01-03 16:39:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 03.01.2019 o 16:24, Lisciasty pisze:

    > Mów mi jeszcze. Pompa, ciepła chata, fotowoltaika...
    > Może sobie fortepian kupię. Napiszę że to w celach akumulacji ciepła.

    Tylko mnie boli dodatkowo, bo te wszystkie wydatki stosunkowo niedawno
    były poczynione. Np. dopiero co w październiku ostatecznie drogie okno
    drzwiowe (tzw. patio) z wyjściem do ogrodu musiałem wymieniać i pięknie
    by się to wpisało w te nowe ulgi... :/

    Tia... LOL...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2019-01-03 16:57:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Mów mi jeszcze. Pompa, ciepła chata, fotowoltaika...
    > Może sobie fortepian kupię. Napiszę że to w celach akumulacji ciepła.

    To może lepiej na początek kocioł. A jeśli numer przejdzie, to konga,
    werble i całą resztę perkusji.

    Jarek

    --
    Hey Mister Tambourine Man, play a song for me
    I'm not sleepy and there ain't no place I'm goin' to

  • 16. Data: 2019-01-03 20:16:33
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 3 Jan 2019 16:57:03 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
    > To może lepiej na początek kocioł. A jeśli numer przejdzie, to konga,
    > werble i całą resztę perkusji.

    A w kolejnym roku podatkowym piec Marshalla (sprawdzić, czy
    energooszczędny). :D

    k.

  • 17. Data: 2019-01-03 21:56:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > A w kolejnym roku podatkowym piec Marshalla (sprawdzić, czy
    > energooszczędny). :D

    Potem już tylko brać coroczne dofinansowanie na ognisko muzyczne.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2019-01-04 10:41:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-03 o 12:04, Kris pisze:

    > Z zacytowanego przez "marios"fragmentu taki wniosek wyciągnąłeś?

    No.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2019-01-04 11:07:48
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 03.01.2019 o 15:14, marios pisze:

    > Dla mnie to teraz wygląda na zwykły zapis, że od zwrotów/dotacji jest po
    > prostu podatek dochody.

    Ponieważ Pete podbił wątek, to jeszcze zapodam:
    https://finanse.wp.pl/dziurawy-program-czyste-powiet
    rze-skorzystasz-zaplacisz-podatek-6317117702293633a
    https://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona-srodowiska/
    czyste-powietrze-od-dotacji-trzeba-bedzie-zaplacic-p
    odatek,115068.html
    https://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/2808843,Dotac
    je-z-programu-Czyste-powietrze-bez-podatku-od-2019-r
    .html

    są tam zdania typu:
    "Podkreślił, że sytuacja zmieni się od stycznia 2019 roku."

    "Kowalczyk wyjaśnił, że od 1 stycznia 2019 roku dotacje uzyskane z programu
    ,,Czyste powietrze" nie będą zaliczane jako dochód stąd nie trzeba będzie
    płacić od nich podatku.

    "Minister Henryk Kowalczyk już zapowiedział zmiany w przepisach.
    Najprawdopodobniej zaczną obowiązywać dopiero od przyszłego roku."

    Jakoś zapomniało im się najwyraźniej wprowadzić te zmiany (chyba że czytałem
    nieaktualna ustawę - z 8 listopad 2018) lub z powodu nie czytania całego
    tekstu jednolitego.

    A: "Jak czytamy w "Fakcie", konieczność odprowadzenia podatku wynika z
    pośpiechu przy wprowadzaniu ustawy."
    taktuję jako palenie głupa, baju baju