  • 61. Data: 2018-04-25 10:35:53
    Temat: Re: Gaśnica w chałupie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 10:03:17 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Przerabiał ktoś coś takiego w praktyce? ;)
    Jak za młodu na wiosce mieszkałem to hydranty tam były i jako młody strażak OSP ze
    dwa pożary gasiłem
    A wąż strażacki to praktycznie każdy miał w obejściu bo służyły rolnikom do
    napełniania beczek którymi wodę krowom na łąki wozili. Podłączał rolnik wąż pod
    hydrant i lał do beczki.

    300zł piszesz?
    Na olx węże w cenie od 69zł są a "sikawki"(prądownica strażacka) od 15zł

  • 62. Data: 2018-04-25 11:02:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 10:35:55 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > A wąż strażacki to praktycznie każdy miał w obejściu bo służyły rolnikom do
    > napełniania beczek którymi wodę krowom na łąki wozili.
    > Podłączał rolnik wąż pod hydrant i lał do beczki.

    Ano tak było, tylko teraz jakbym przyssał się do wodociągu i poił krowy,
    to przypuszczam że jacyś smutni panowie we wdziankach hydraulików by mnie
    prędzej czy później odwiedzili ;)

    > 300zł piszesz?
    > Na olx węże w cenie od 69zł są a "sikawki"(prądownica strażacka) od 15zł

    Pytanie jak długo taki wąż pożyje, myślałem że 3 stówki za tego typu
    poważne wyposażenie to niewiele ;)
    Nie wiem tylko jaki kupić, tzn. ilu calowy, jakie klamoty do tego,
    czy takie węże można łączyć i czy trzeba jakieś złączki do tego itp...

    L.

  • 63. Data: 2018-04-25 11:15:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 11:02:21 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pytanie jak długo taki wąż pożyje
    Nie wiem jak współczesne ale te "stare" węże strażackie to jeszcze na wiosce u nas
    leżą w stodole.
    Ze 30lat maja i nie wyglądają żeby się w rękach rozpadały
    Jakies 7 lat temu używaliśmy je ostatni raz dały rade. Jakies pojedyncze przecieki
    tylko byłt

    , myślałem że 3 stówki za tego typu
    > poważne wyposażenie to niewiele ;)
    > Nie wiem tylko jaki kupić, tzn. ilu calowy, jakie klamoty do tego,
    > czy takie węże można łączyć i czy trzeba jakieś złączki do tego itp...
    Potrzebujesz wąż ze złączkami, z jednej strony taka żeby na hydrant pasowała, z
    drugiej taka do sikawki. Pewnie będą obie takie same- tak na oko z 10cm średnicy mają
    te standardowe używane przez strażaków. Są tez mniejsze takie średnicy ok 5cm. Takich
    używam w innej lokalizacji do podlewania ogródka pompa ze studni kopanej.
    Węże możesz łączyć, ale pojedynczy ma chyba ze 20 metrów więc pewnie starczy Tobie,
    ew maks dwa.

  • 64. Data: 2018-04-25 12:46:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 11:15:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jakies 7 lat temu używaliśmy je ostatni raz dały rade.
    > Jakies pojedyncze przecieki tylko byłt

    Tylko to były jakieś parciane czy coś w ten deseń chyba?
    Pytanie z czego robią te współczesne, musiałbym dać taki komuś
    kumatemu do pomacania :>

    > Węże możesz łączyć, ale pojedynczy ma chyba ze 20 metrów więc pewnie
    > starczy Tobie, ew maks dwa.

    No tak myślałem żeby zagadać z sąsiadami i u każdego na chałupie powiesić
    jaką czerwoną blaszaną skrzynkę z wążem i sikawką, w razie pożaru
    można by pobrać ze wszystkich skrzynek węże i połączyć tyle ile trza.

    L.

  • 65. Data: 2018-04-25 12:50:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 12:46:16 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tylko to były jakieś parciane czy coś w ten deseń chyba?

    dokładnie tak. Jakie są współczesne nie mam pojęcia

    > No tak myślałem żeby zagadać z sąsiadami i u każdego na chałupie powiesić
    > jaką czerwoną blaszaną skrzynkę z wążem i sikawką, w razie pożaru
    > można by pobrać ze wszystkich skrzynek węże i połączyć tyle ile trza.
    OSP załóżcie;)