  • 1. Data: 2018-02-06 13:56:40
    Temat: Gaz z butli 33kg
    Od: Kris <k...@g...com>

    Prawie po sąsiedzku się gośc wybudował
    Jako że potrzebował mojej zgody(droga prywatna) na podciągnięcie gazu to sobie
    pogadaliśmy
    Gazownia gaz mu dociągnie najszybciej w połowie tego roku, dom już praktycznie
    wykończony i się już wprowadzili
    Do czasu gdy gazownia zrobi przyłącze gazu umyślił sobie grzać gazem propan butan z
    butli 33kg
    Tego typu:
    http://allegro.pl/butla-gazowa-na-gaz-propan-butan-3
    3-kg-pusta-nowa-i6730324709.html
    Instalacje już ma gotową, kocioł niestety nie wiem jaki, podejrzewam ze musiał tylko
    dysze lub cos w ten deseń wymienić żeby to na propan butan działało a później zmieni
    na gaz ziemny.
    Raczej już mu wszystko działa bo mgiełka z komina się unosi i mieszkają.
    Zastanawiam się jak go to kosztowo tej zimy wyjdzie

  • 2. Data: 2018-02-06 15:30:36
    Temat: Re: Gaz z butli 33kg
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-02-06 o 13:56, Kris pisze:
> [...]
    > Raczej już mu wszystko działa bo mgiełka z komina się unosi i mieszkają.
    > Zastanawiam się jak go to kosztowo tej zimy wyjdzie

    U mnie, jak wygrzewałem posadzkę gazem z butli 11kg, to w maksymalnym
    grzaniu (chyba 40C) mi schodziły 2szt/dzień (czyli stówka).
    W październiku.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-02-06 17:09:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Feb 2018 15:30:36 +0100, Pete

    > U mnie, jak wygrzewałem posadzkę gazem z butli 11kg, to w maksymalnym
    > grzaniu (chyba 40C) mi schodziły 2szt/dzień (czyli stówka).
    > W październiku.

    Energetycznie (pomijając straty na detalu) to wyjdzie podobnie, bo wartość
    opałowa jest zbliżona. Jak znajdzie ktosia co napełni taką butle 30kg to
    koszty powinny być mniejsze niż wymienianych 11kg.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-02-06 19:16:40
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > wartość opałowa jest zbliżona. Jak znajdzie ktosia co napełni taką
    > butle 30kg to koszty powinny być mniejsze niż wymienianych 11kg.

    Zamawia gaz i dostarczaja mu na miejsce
    https://www.gaspol.pl/dla-biznesu/gaz-w-butlach
    https://www.gaspol.pl/dla-domu/butle-gazowe
    Gaz plynny jest najdroższym paliwem do ogrzewania.

    Pozdr. T.

  • 5. Data: 2018-02-06 19:46:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Gaz plynny jest najdroższym paliwem do ogrzewania.
    czyli LNG?
    a podobno terminal w świnoujściu to sukces

  • 6. Data: 2018-02-06 20:04:06
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Bolko wrote:
    > czyli LNG?

    LPG

    Pozdr. T.

  • 7. Data: 2018-02-06 22:51:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 13:56, Kris pisze:
    > Raczej już mu wszystko działa bo mgiełka z komina się unosi i mieszkają.
    > Zastanawiam się jak go to kosztowo tej zimy wyjdzie

    Butle 33kg masz za 140-160zł. Znajomy trzeci rok tak grzeje dom 180m2
    razem z CWU i rocznie wychodzi go 5-6tys zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-02-07 01:08:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 22:51:35 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Butle 33kg masz za 140-160zł. Znajomy trzeci rok tak grzeje dom 180m2
    > razem z CWU i rocznie wychodzi go 5-6tys zł.

    33kg to około 15m3 gazu. Z sieci tyle gazu kosztuje ok 30 pln, więc gaz w
    butli jest 5 x droższy. Więc grzanie domu 180m2 za 5-6k z takiej butli
    możesz włożyć między bajki :)

    Chyba, że do tego spala 20m3 drewna w kominku :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-02-07 08:44:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, February 7, 2018 at 1:09:01 AM UTC+1, Adam Sz. wrote:

    > 33kg to około 15m3 gazu. Z sieci tyle gazu kosztuje ok 30 pln, więc gaz w
    > butli jest 5 x droższy. Więc grzanie domu 180m2 za 5-6k z takiej butli
    > możesz włożyć między bajki :)

    to chyba nie do konca tak, LPG ma ~3x wieksza kalorycznosc niz ziemny, wiec nie
    bedzie drozej x 5 tylko pewnie blizej x 1.5 (?)

    https://www.igaz.pl/index.php?i19,wiedza-parametry-g
    azu

  • 10. Data: 2018-02-07 16:18:29
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > takiej butli
    > możesz włożyć między bajki :)
    >
    > Chyba, że do tego spala 20m3 drewna w kominku :))

    Aby należycie ocenić kaloryczność propanu i butanu należy porównać ją z
    kalorycznością innych paliw gazowych, np. z gazów ziemnych. Użytkowa wartość
    opałowa gazu ziemnego jest równa około 37 300 kJ/Nm3. Wartość opałowa gazów
    płynnych przewyższa więc kaloryczność gazu ziemnego.

    .Propan: 91.260/37.300 = 2,4 krotnie wyższa
    .Butan: 122.570/37.300 = 3,3 krotnie wyższa.

    Ciepło spalania jednego m3 gazu ciekłego jest ok. 3 razy większe od tej
    samej ilości gazu ziemnego (gaz ziemny 39,85 MJ/m3, propan ? 101,80 MJ/m3).

    Pozdr.T.