  • 1. Data: 2019-10-04 00:40:12
    Temat: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: collie <c...@v...pl>

    Grupa 500 naukowców z całego świata wystosowała list do sekretarza generalnego ONZ
    Antonio Guterresa oraz sekretarza wykonawczego Konwencji Narodów Zjednoczonych ds.
    zmian klimatycznych Patrici Espinosa Cantellano. Przekonują w nim, że zjawisko
    zwane "kryzysem klimatycznym" nie istnieje.

    Datowany na 24 września list powstał z inicjatywy Guusa Berkhouta, geofizyka,
    emerytowanego profesora Uniwersytetu w Hadze. W liście czytamy, że "obecna
    polityka niepotrzebnie osłabia system gospodarczy, zagrażając życiu w krajach,
    którym odmawia się dostępu do stałej i taniej energii elektrycznej".

    "Wzywamy do przestrzegania polityki klimatycznej bazującej na solidnej nauce,
    realizmie gospodarczym i prawdziwej trosce o tych, w których uderza kosztowna,
    niepotrzebna i nieskuteczna obecna polityka" - czytamy.

    Naukowcy przedstawiają kluczowe tezy z punktu widzenia tego tematu. Podkreślają,
    że zarówno czynniki naturalne, jak i antropogeniczne powodują ocieplenie.
    Wskazują, że globalne ocieplenie jest znacznie wolniejsze niż przewidywano. Ich
    zdaniem, polityka klimatyczna opiera się na wadliwych modelach. W dokumencie
    wskazano też, że dwutlenek węgla nie jest zanieczyszczeniem, a jest niezbędny do
    wszelkiego życia na Ziemi. Sygnatariusze listu podkreślają, że globalne ocieplenie
    nie zwiększyło ilości klęsk żywiołowych. "Polityka musi szanować realia naukowe i
    ekonomiczne. Nie ma sytuacji kryzysowej. Dlatego też nie ma powodu do paniki oraz
    podnoszenia alarmu. Zdecydowanie sprzeciwiamy się proponowanej, jako cel do 2050
    r., szkodliwej i nierealistycznej polityce dążącej do zerowej emisji CO2. Jeśli
    pojawią się lepsze rozwiązania, a na pewno się pojawią, to mamy wystarczająco dużo
    czasu na refleksję i dostosowanie się. Celem polityki międzynarodowej powinno być
    zapewnienie dostępu do niezawodnej i niedrogiej energii elektrycznej przez cały
    czas i na całym świecie" - czytamy.

    Sygnatariusze poprosili o umieszczenie ich Deklaracji w porządku dziennym kolejnej
    sesji ONZ w Nowym Jorku, oraz zaprosili do rzetelnej naukowej debaty.

    Pod listem podpisało się 500 naukowców, głównie pochodzących z Europy. Wśród nich
    znajdują się jednak także uczeni ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i RPA.

  • 2. Data: 2019-10-04 11:20:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 00:40:15 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    sprawe trzebaby obczaić pod kątem szeregu zagadnień

    1. czy globalne ocieplenie to fakt: tak/nie/nie wiadomo
    2. czy globalne zanieczyszczenie srodowiska to fakt: tak/nie/nie wiadomo
    czy czlowiek ma wplyw na pkt 1 tak/nie/nie wiadomo
    czy czlowiek ma wplyw na pkt 2 tak/nie/nie wiadomo
    czy człowiek powinien podjąc przeciwdzialania tak/nie/nie wiadomo

    i tak dalej, na karteczce rozrysowac, i moze wtedy łatwiej wyrobić sobie zdanie w
    temacie.

    b.

  • 3. Data: 2019-10-04 13:04:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Oct 2019 00:40:12 +0200, w
    <5d9678cc$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>, collie <c...@v...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > zmian klimatycznych Patrici Espinosa Cantellano. Przekonują w nim, że zjawisko
    > zwane "kryzysem klimatycznym" nie istnieje.

    Opublikować nazwiska (najchętniej tych z PL).
    Sprawdzić ich dokonania naukowe.
    Potem dopiero wyśmiać.

  • 4. Data: 2019-10-04 13:15:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:06:27 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
> [...]
    ONZ

    > Opublikować nazwiska (najchętniej tych z PL).

    Jest jednak kilka problemów. Założona przez Guusa Berkhouta fundacja Clintel
    deklaruje, że pod inicjatywą podpisała się ,,grupa 500 wybitnych naukowców i
    specjalistów". Na liście sygnatariuszy szeroką reprezentację mają emerytowani
    profesorowie i byli ludzie biznesu. Nie można zaprzeczyć - na liście są również
    aktywni naukowcy. Jeśli jednak chodzi o polską reprezentację, to tymi prominentnymi
    specjalistami zapraszającymi do rzetelnej naukowej debaty o klimacie są... tylko
    trzej związkowcy związani z węglem i górnictwem.

    Konkretnie chodzi o Dominika Kolorza, przewodniczącego śląsko-dąbrowskiej
    ,,Solidarności", Jarosława Grzesika, szefa Krajowego Sekretariatu Górnictwa i
    Energetyki NSZZ ,,Solidarności" oraz Marka Boińskiego, przewodniczącego Krajowej
    Sekcji Energetyki.

    Nie wiem, być może ,,Solidarność" dorobiła się już jakichś rzetelnych analiz na temat
    kryzysu klimatycznego, ale nigdy się tym nie chwaliła. A jeśli z Polski mamy takich
    delegatów, to i reszty podpisów i całego tego listu nie da się traktować serio.

    b.

  • 5. Data: 2019-10-04 16:41:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 4 Oct 2019 00:40:12 +0200, collie wrote:

> [...]
    > znajdują się jednak także uczeni ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i RPA.

    Kupa gówna poza jednym pozytywem:

    "Sygnatariusze poprosili o umieszczenie ich Deklaracji w porządku dziennym
    kolejnej sesji ONZ w Nowym Jorku, oraz zaprosili do rzetelnej naukowej
    debaty"

    Żeby tylko "rzetelna naukowa" oznaczała udział ekspertów dziedzinowych bez
    powiązań biznesowych

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2019-10-04 20:06:05
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Kupa gówna
    Czy ja wiem? Ja to bym ich poparł, nie chcę żarówek oszczędnych,
    odkurzaczy 600W i samochodów 1-litrowych.

  • 7. Data: 2019-10-04 21:05:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.10.2019 o 00:40, collie pisze:
> [...]
    > Narodów Zjednoczonych ds. zmian klimatycznych Patrici Espinosa
    > Cantellano. Przekonują w nim, że zjawisko zwane "kryzysem klimatycznym"
    Rzymianie mawiali "is fecit cui prodest" czyli ten jest sprawcą, kto
    skorzystał. Jak na razie, to jedynymi beneficjentami tego geszeftu
    klimatycznego są...........
    Jacek

  • 8. Data: 2019-10-05 00:37:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co cię to swędzi ze ludzie coś tam robią. Jak się za ciepło zrobi to ci podszerstek
    nie urosnie.

  • 9. Data: 2019-10-05 17:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Rzymianie mawiali "is fecit cui prodest" czyli ten jest sprawcą, kto
    > skorzystał. Jak na razie, to jedynymi beneficjentami tego geszeftu
    > klimatycznego są...........

    No własnie kto?

    Uwielbiam zwolenników teorii spiskowych na szeroką skale :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 10. Data: 2019-10-05 19:54:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 5 października 2019 17:00:11 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > No własnie kto?
    >
    > Uwielbiam zwolenników teorii spiskowych na szeroką skale :)

    no wlasnie sprawa normalnego i rzeczowego podejscia do spraw klimatu rozbija sie o
    specyficzna logikę:
    jeden obóz głosi - mamy globalne ocieplenie, a drugi - ktos na tym kręci potworne
    lody. I się żrą beznadziejnie, jedni by drugich utopili.

    A racje mają obie strony -jest globalne ocieplenie, szybkim sprawdzeniem sa
    wysychające jeziora na różnych obszarach. I są korporacje które na tym świetnie żyją,
    na wprowadzaniu nowinek technicznych inaczej niż przymusowo nieopłacalnych.
    A cała sprawa idzie w całkiem obłędnym kierunku -pod wplywem lobby klimatycznych
    koncernów które na europie trzepia kase zmuszając ja do podejmowania wyzwań typu "co
    2050 bez emisji CO2" globalna ilość CO2 ROSNIE (bo brudna produkcja sie przenosi do
    kraja które maja gorsze technologie).
    Gdyby naprawde rzeczowo podejsc do tematu to zamiast likwidowac CO2 w europie o 100%
    należałoby zmniejszyć globalnie o 50% - byłby spory klimatyczny zysk przy niższych
    kosztach. Dałoby sie to wprowadzić poprzez na przykład jakies cła "klimatyczne".
    Trujesz - to z toba nie handlujemy, albo na upierdliwych warunkach.
    Nie ma żadnego spisku, są pieniądze...

    b.