  • 11. Data: 2019-10-07 07:24:44
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 19:54:53 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no wlasnie sprawa normalnego i rzeczowego podejscia do spraw klimatu rozbija sie o
    specyficzna logikę:
    > jeden obóz głosi - mamy globalne ocieplenie, a drugi - ktos na tym kręci potworne
    lody. I się żrą beznadziejnie, jedni by drugich utopili.

    > A racje mają obie strony -jest globalne ocieplenie, szybkim sprawdzeniem sa
    wysychające jeziora na różnych obszarach. I są korporacje które na tym świetnie żyją,
    na wprowadzaniu nowinek technicznych inaczej niż przymusowo nieopłacalnych.
    > A cała sprawa idzie w całkiem obłędnym kierunku -pod wplywem lobby klimatycznych
    koncernów które na europie trzepia kase zmuszając ja do podejmowania wyzwań typu "co
    2050 bez emisji CO2" globalna ilość CO2 ROSNIE (bo brudna produkcja sie przenosi do
    kraja które maja gorsze technologie).
    > Gdyby naprawde rzeczowo podejsc do tematu to zamiast likwidowac CO2 w europie o
    100% należałoby zmniejszyć globalnie o 50% - byłby spory klimatyczny zysk przy
    niższych kosztach. Dałoby sie to wprowadzić poprzez na przykład jakies cła
    "klimatyczne". Trujesz - to z toba nie handlujemy, albo na upierdliwych warunkach.
    > Nie ma żadnego spisku, są pieniądze...
    >

    > b.

    A ja mówię: ludzie WIĘCEJ POKORY !!!.
    Uważacie się za bogów, że jesteście wstanie wpłynąć na klimat planety?
    Czy globalne ocieplenie jest - TAK.
    Czy działanie człowieka może to zmienić (poprawić, pogorszyć) - NIE!
    Jesteśmy tylko pyłkiem w skali Ziemi nie mówiąc o Słońcu i kosmosie.

    Adam

  • 12. Data: 2019-10-07 09:32:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 07:24:45 UTC+2 użytkownik Adam Lubszczyk
    napisał:
    > Czy globalne ocieplenie jest - TAK.
    > Czy działanie człowieka może to zmienić (poprawić, pogorszyć) - NIE!
    > Jesteśmy tylko pyłkiem w skali Ziemi nie mówiąc o Słońcu i kosmosie.

    a poza "pyłkiem w skali" to masz argumenty na to NIE?

    b.

  • 13. Data: 2019-10-07 09:33:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Oct 2019 22:24:44 -0700, Adam Lubszczyk wrote:
> [...]
    > Czy działanie człowieka może to zmienić (poprawić, pogorszyć) - NIE!
    > Jesteśmy tylko pyłkiem w skali Ziemi nie mówiąc o Słońcu i kosmosie.

    Uważasz więc, że nagły wzrost globalnych temperatur idealnie pokrywający
    się z ludzkim uprzemysłowieniem - to po prostu przypadek?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#/media/
    File:Temperature_reconstruction_last_two_millennia.s
    vg

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-10-07 09:59:52
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 00:40, collie pisze:
    > Pod listem podpisało się 500 naukowców, głównie pochodzących z Europy. Wśród nich
    znajdują się
    > jednak także uczeni ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i RPA.

    Wybrani "naukowcy" z tej listy

    Fintan Ryan, emerytowany starszy kapitan linii lotniczych, członek Royal Aeronautical
    Society;
    David Thompson, magister dietetyki zwierząt;
    Roberto Bonucchi, nauczyciel (nie podano jakiego przedmiotu);
    Paul Cliteur, profesor nauk prawnych, członek Senatu Holandii;
    Luigi Fressoia, architekt miejski, Perugia;
    Jaap van der Vuurst de Vries, emerytowany profesor inżynierii naftowej;
    Ingemar Nordin, emerytowany profesor filozofii, Uniwersytet Linköping;
    Christopher J.S. Game, emerytowany neurofizjolog, Australia;
    David E. Dirkse, były informatyk i nauczyciel matematyki.

    tu macie więcej:

    https://www.kwantowo.pl/2019/10/06/500-autorow-przec
    iwko-klimatologii/

    Globalne ocieplenie jest faktem. Czy tego ktoś chce czy nie. Możemy coś zrobić albo
    nie robić nic.
    Kolejne pokolenia nasz rozliczą.

  • 15. Data: 2019-10-07 09:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Lubszczyk a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Czy działanie człowieka może to zmienić (poprawić, pogorszyć) - NIE!
    > Jesteśmy tylko pyłkiem w skali Ziemi nie mówiąc o Słońcu i kosmosie.

    To wywód naukowy czy religijny? Bo nie wiem jak ustawic fotel...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 16. Data: 2019-10-07 11:51:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

> [...]
    > przypadek?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#/media/
    > File:Temperature_reconstruction_last_two_millennia.s

    Antyszczepionkowcy twierdzacy ze spadek zachorowań na odre idealnie
    pokrywajacy sie z wprowadzaniem szczepionek to rowniez przypadek.
    Teraz ludzie przestaja szczepic, zachorowalnosc wzrasta - zapewne rowniez
    znajda sie jakies argumenty wskazujace ze winne jest cos innego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 17. Data: 2019-10-07 11:51:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Elektrolot e...@N...pl ...

> [...]
    > Uniwersytet Linköping; Christopher J.S. Game, emerytowany
    > neurofizjolog, Australia; David E. Dirkse, były informatyk i

    Ale trzeba docenic to ze w ogole znaleźc 500 takich osób :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 18. Data: 2019-10-07 12:02:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 11:51:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Ale trzeba docenic to ze w ogole znaleźc 500 takich osób :))))

    no nie, wiele osób widzi klimatyczny szwindel, tyle ze nie polega na negacji GO.
    Żądanie racjonalnej debaty i badań jest racjonalne. Tyle ze wtedy na liscie będą
    nie-naukowcy.

    b.

  • 19. Data: 2019-10-07 12:36:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 09:59 Elektrolot <e...@n...pl> pisze:

    > Globalne ocieplenie jest faktem. Czy tego ktoś chce czy nie. Możemy coś
    > zrobić albo nie robić nic. Kolejne pokolenia nasz rozliczą.

    Raczej nikt nie twierdzi inaczej - temp. da się zmierzyć, uśrednić,
    pokazać trend.
    Kwestia sporna jest taka: czy my (ludzie) na pewno mamy na to wpływ i czy
    to źle, że średnia rośnie? - tutaj opinie są już bardzo podzielone.

    Jak będzie cieplej, będzie więcej CO2 w powietrzu - będzie więcej roślin,
    będzie więcej dostępnych terenów pod uprawę, będzie więcej żywności.
    Parę państw/miast/wysp znajdzie się pod wodą - ale nie pierwszy i nie
    ostatni raz, do max poziomu oceanu mamy jeszcze bardzo daleko.
    Ludzie będą musieli migrować (niektóre tereny staną się niezdatne do
    życia), ale przybędzie dużo więcej nowych terenów pod zasiedlenie (północ
    Kanady i Rosji stanie otworem).
    Zjawiska pogodowe staną się bardziej intensywne (więcej opadów, więcej
    susz, więcej gwałtowniejszych burz) - dla przyrody to lepiej, dla ludzi
    inaczej - trzeba się będzie na nowo dostosować.
    Dla Ziemi lepiej jak jest cieplej (do max średniej brakuje nam jeszcze
    7-10 st.) - jak jest cieplej jest większa ilość i różnorodność gatunków.
    Jest sporo więcej argumentów za tym, że większa średnia globalna to lepiej
    dla nas i dla Ziemi.

    TG

  • 20. Data: 2019-10-07 12:48:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 09:33 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

> [...]
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#/media/
    > File:Temperature_reconstruction_last_two_millennia.s

    Na tej samej stronie masz taki wykres:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Global_temperature_rec
    ord#/media/File:EPICA_temperature_plot.svg

    Zobacz jakie to są długie cykle. Co my na podstawie ostatnich 200 lat
    jesteśmy w stanie mądrego wywnioskować?

    TG