  • 71. Data: 2019-10-09 12:29:27
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > To Ty napisz jak Argon pochłania co tam sobie wymyslisz.

    Ty zacząłeś o Argonie, w wątku o globalnym ociepleniu.
    Napiszę prościej. Czy Argon jest gazem cieplarnianym (takim który dobrze pochłania
    promieniowanie
    cieplne)?

  • 72. Data: 2019-10-09 23:00:06
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 9 Oct 2019 09:28:27 +0200, Elektrolot wrote:

    > To o co pytałem to tzw. efekt cieplarniany. Jest on oczywiście potrzebny ponieważ
    dzięki niemu mamy
    > około 30 stopni cieplej na naszej planecie. Gorzej gdy tego CO2 zaczyna przybywać i
    nie bilansuje
    > się na wskutek procesów naturalnych.
    >
    > W skrócie polega to na tym, że ziemia emituje promieniowanie cieplne, tzw. gazy
    cieplarniane
    > pochłaniają tą energię i temperatura wzrasta.

    Gazy cieplarniane nic nie pochłaniają. One odbijają promieniowanie
    podczerwone (czyli "ciepło") w różnych kierunkach, w tym z powrotem do
    ziemi, co powoduje sprzężenie zwrotne.

    > Opisz mi proszę proces odwrotny.

    Nie wiem o jaki proces odwrotny Ci chodzi. To co pisałem dotyczyło tego, że
    gdy ziemia ma zmienną orbitę i ta orbita powoduje, że ziemia jest bliżej
    słońca to wtedy z natury rzeczy (bliskość źródła ciepła) podnosi się
    temperatura na powierzchni z powodu przyjmowania większej ilości
    promieniowania. Podnoszenie temperatury dotyczy całej powierzchni, w tym
    mórz i oceanów, które zajmują większość powierzchni. Z kolei podgrzana woda
    przyjmuje mniej gazów co skutkuje tym, że więcej CO2 krąży w atmosferze, bo
    nie może rozpuścić się w wodzie, co z kolei nasila efekt cieplarniany
    opisany wyżej.
    Jak widać temperatura pojawia się najpierw, potem wzrost CO2, co
    ...skutkuje kolejnym przyrostem temperatury i koło się napędza.
    Człowiek miał w tym przypadkowy udział, bez niego byłoby to samo, choć może
    inna dynamika procesu by zaszła. Ale nie stało by się tak, że nagle procesy
    cyklicznego zlodowacenia i ocieplenia by się po setkach cykli zatrzymały ni
    z gruszki, ni z pietruszki.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 73. Data: 2019-10-09 23:52:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest proste równanie CO2=jedzenie. Liczba ludzi żyjących na Ziemi bardzo szybko
    rośnie. Potrzebne są nowe tereny pod uprawy. Ocieplenie to zalatwia. Bez dwutlenku
    węgla nie da się wyprodukowac dostatecznie dużo żywności zeby wszyscy się najedli.
    Sztuczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla skazuje biedne narody na wyginięcie.
    Takie postępowanie spełnia wszystkie warunki zeby je nazwać ludobójstwem przy którym
    holokaust znany z II Wojny Światowej praktycznie się nie liczy.

  • 74. Data: 2019-10-10 09:46:08
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 23:00, Roman Tyczka pisze:
    > Gazy cieplarniane nic nie pochłaniają. One odbijają promieniowanie
    > podczerwone (czyli "ciepło") w różnych kierunkach, w tym z powrotem do
    > ziemi, co powoduje sprzężenie zwrotne.

    Każdy gaz pochłania promieniowanie elektromagnetyczne w danym przedziale
    częstotliwości. Efekt
    cieplarniany wywołują tylko te gazy (w tym CO2), które pochłaniają promieniowanie w
    zakresie
    częstotliwości emitowanych przez powierzchnię Ziemi. Możesz twierdzić inaczej, ale
    takie są fakty.

> [...]
    > cyklicznego zlodowacenia i ocieplenia by się po setkach cykli zatrzymały ni

    Widziałeś przebiegi przyrostu temperatury na Ziemi i energii słońca które Ziemia
    obiera ze słońca:
    https://climate.nasa.gov/causes/
    przewiń do "Solar Irradiance".

    NASA złe źródło?

    Temperatura Ziemi rośnie, a energia przez nią odbierana ze słońca spada. Według
    Ciebie, gdy spada
    dostarczana energia to powinna spadać również temperatura i bardzo słusznie, tak
    powinno być, ale
    nie jest.

    Tak zupełnie przypadkowo pokrywa się to z rosnącą emisją CO2. Ale to oczywiście
    przypadek.

  • 75. Data: 2019-10-10 10:04:50
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Liczba ludzi żyjących na Ziemi bardzo szybko rośnie. Potrzebne są nowe tereny pod
    uprawy.

    Dlatego wycina się lasy równikowe, które pochłaniają bardzo duże ilości CO2. Jak
    myślisz co na tej
    samej powierzchni wykorzysta więcej CO2 las równikowy czy posadzone olejnowce czy
    trawa pod wypas?

    > Ocieplenie to zalatwia.

    Jasne, załatwi to, że tereny gdzie dało się coś uprawiać, za niedługo będą pustynią.

    > Bez dwutlenku węgla nie da się wyprodukowac dostatecznie dużo żywności zeby wszyscy
    się najedli. Sztuczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla skazuje biedne narody na
    wyginięcie.

    Gdzie żyją biedne narody? Z reguły tam gdzie jest ciepło, a ma być jeszcze cieplej...

    Nic nie napisałeś to tym Argonie. To o co w końcu chodziło?

  • 76. Data: 2019-10-10 11:00:08
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-08 o 23:13, Roman Tyczka pisze:
    > Wzrost to wzrost, chodzi o relację, jedno wzrasta, drugie proporcjonalnie
    > spada. Proporcji nie znam, ale zakładam, że jest do wygooglania.

    Wracając do kwestii rozpuszczalności CO2 i zakwaszania oceanów, pominąłeś jedno
    istotne zjawisko.
    Większy udział CO2 w ciśnieniu atmosferycznym.

  • 77. Data: 2019-10-10 11:18:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież się przeprowadzają.
    W Renie dużo wody.

    -----

  • 78. Data: 2019-10-10 20:43:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 10, 2019 at 9:46:09 AM UTC+2, Elektrolot wrote:

> [...]
    zakresie
    > częstotliwości emitowanych przez powierzchnię Ziemi. Możesz twierdzić inaczej, ale

    rowniez faktem jest, ze za ten efekt w najwiekszym procencie odpowiada para wodna, na
    emisje ktorej praktycznie nie mamy wplywu ;)
    np. w zimie idealnie widac jak chmury potrafia wplywac na temperature... czysciutkie
    niebo w styczniu/lutym zazwyczaj oznacza mroz ponizej -10, a zachmurzenie i opady
    sniegu temp. okolo zera...

    http://muzeum.pgi.gov.pl/lekcje_int/efekt/dwutlenek_
    wegla.htm

  • 79. Data: 2019-10-11 09:10:45
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 20:43, WS pisze:
    > rowniez faktem jest, ze za ten efekt w najwiekszym procencie odpowiada para wodna,
    na emisje ktorej praktycznie nie mamy wplywu

    Pełna zgoda.

  • 80. Data: 2019-11-02 09:02:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    holokaust znany z II Wojny Światowej praktycznie się nie liczy.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.