  • 1. Data: 2020-11-22 11:38:32
    Temat: Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Musze wywalić w końcu baterię kuchenną TEKA IN-995 ze względu na
    chlapanie - błąd w zakupie ale tego nie było widać, że cienka wylewka
    będzie tak bardzo niekomfortowa (oprócz tego że wchodzi do butelek
    plastikowych).

    Przeglądam klasyczne Grohe BauLoop i Grohe Eurosmart Cosmopolitan.
    Pierwsza ma głowicę ceramiczną Grohe Longlife 28mm druga Grohe SilkMove
    35mm.
    Czy dopłacać ponad 150zł (50% ceny) do 35mm?

    Co jest w TEKA IN-995 nie mam pojęcia, producent się nie chwali.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2020-11-22 12:38:22
    Temat: Re: Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi kurkami do zimnej
    i ciepłej wody.
    Bo jak dla mnie nastawianie temperatury wody w kuchni jest dwustanowe: albo zimna
    (czajnik, gotowanie) albo gorąca (jakieś mycie
    tłuszczów).
    Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie niewygodna,
    obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze
    albo maks w prawo albo maks w lewo.
    Choć poważną ergonomiczną zaletą jednouchwytowej może być wajcha wysoko u góry.
    BTW moje Avanti mimo długiej wajchy trudno precyzyjnie ustawić co do ilości wypływu.
    Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o większej średnicy
    łatwiej precyzyjnie ustawić.
    No i może kamieniem wolniej zarośnie?
    Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to przez 20 lat
    ;-)

    -----

  • 3. Data: 2020-11-22 15:13:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 12:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi
    > kurkami do zimnej i ciepłej wody.

    Nigdy tego mi nie brakowało i nie potrzebuję. Używam dwa stany.
    Temperaturę wody bieżącej ustawiłem 8 lat temu na piecu i on mi to
    trzyma tak jak chcę i nigdy nie potrzebowałem mieszać z zimną.

    > Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie
    > niewygodna, obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze albo maks
    > w prawo albo maks w lewo.

    tak samo.

> [...]
    > Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o
    > większej średnicy łatwiej precyzyjnie ustawić.

    jedyna rzecz jaką reguluję to przepływ.
    I tu może być faktycznie jakiś plus większej głowicy.

    > No i może kamieniem wolniej zarośnie?
    > Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to
    > przez 20 lat ;-)

    Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod
    strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.

    Ok, idę w stronę 35mm

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-11-22 17:19:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

    -----

  • 5. Data: 2020-11-22 17:34:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-22 15:13, Irokez wrote:
    > Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod
    > strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.
    >
    > Ok, idę w stronę 35mm

    po trzech bateriach w 10 lat w końcu jestem zadowolony i to wydając
    mniej niż 1/8 sumy za poprzednia pseudowypasioną baterie kuchenną
    poważnego producenta

    https://allegro.pl/oferta/ferro-bateria-kuchenna-z-e
    lastyczna-wylewka-zumba-8534571831

    https://allegro.pl/oferta/perlator-flex-do-gietej-wy
    lewki-2-funkcje-strumien-6760961898

    wygoda nieporównywalna z niczym czego używałem do teraz, jakość na oko
    wystarczająca, zresztą w tej cenie to mogę sobie kupić 5 kompletów i
    wymienić co parę lat (miejmy nadzieję)

  • 6. Data: 2020-11-22 18:25:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 17:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

    Tam jest dzicz, maleństwo, i mogę wymienić to samo na to samo.

    Zamówiłem Grohe Eurosmart.
    Z tańszymi nie eksperymentuję bo jest problem sprawdzić inaczej jak
    podłączając, a często te tanie tak szumią że wszyscy kilka pięter
    góra/dół wiedzą że myjesz garnek.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-11-22 20:21:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie
    odstręcza.
    Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same (system,
    położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w
    ciemno.
    Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.
    Przy czym u mnie najbardziej niezawodnie działają 20-letnie baterie z Praktikera po
    99 złotych (tańszych wtedy nie było), kompletnie
    nic przy nich nie robiłem przez te lata, a kupowałem "no na razie na rok-dwa, są inne
    wydatki", aczkolwiek prysznicowa budzi przez
    ścianę (nie tą, na której wisi, bo jest na ścianie do sąsiada).

    -----

  • 8. Data: 2020-11-24 18:22:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-22 o 11:38, Irokez pisze:
> [...]
    > 35mm.
    > Czy dopłacać ponad 150zł (50% ceny) do 35mm?
    >
    > Co jest w TEKA IN-995 nie mam pojęcia, producent się nie chwali.

    Zamontowany Grohe Eurosmart Cosmopolitan.
    Wersja droższa posiadająca system "GROHE EcoJoy" to jak w instrukcji
    którą mam, wychodzi że to po prostu inny perlator, jest inny numer
    części zamiennej dla perlatora.

    No i wreszcie nie chlapie. Odkręcam wodę i ładnie leci napowietrzone a
    wsadzenie ręki czy czegoś do mycia nie powoduje prysznica na wszystkim
    dookoła w promieniu metra. Nie wiem jak to możliwe, że takie
    niedociągnięcie jest w marce niby premium jak TEKA i w dodatku dalej
    sprzedawane. Nie polecam modelu INCA. Chyba że komuś zależy aby wylewka
    wlazła do butelki po Coli.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-11-24 20:34:12
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-22 20:21, ąćęłńóśźż wrote:
    > Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie
    odstręcza.

    mi odpowiadają, mam zamontowane rączką do przodu i jest ok

    > Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same
    (system, położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w
    > ciemno.

    e tam, w poprzednim mieszkaniu miałem dwie baterie z ciepłą z prawej,
    dwie z ciepłą z lewej i po roku nawet tego nie zauważałem ;)

    > Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.

    miałem ikeową z wyciąganą wylewką, ale raz że wyciągała się słabo, po
    laniu zimnej wody wkładała się równie słabo bo wąż twardniał, a do tego
    był niewymienny więc sobie odpuściłem...

> [...]
    99 złotych (tańszych wtedy nie było), kompletnie
    > nic przy nich nie robiłem przez te lata, a kupowałem "no na razie na rok-dwa, są

    niestety teraz najtańsze baterie działają dwa lata a potem pęka wylewka
    (zrobiona z mosiądzu grubości kartki papieru) - miałem coś takiego na
    zlewie w firmie z założeniem że żadna różnica bo i tak się mało używa...