  • 1. Data: 2015-01-21 17:58:57
    Temat: Groch
    Od: Tata <k...@k...pl>

    Groch cały łuskany moczyłem cały wieczór, noc, do południa i dzisiaj
    gotowałem go 1,5 godziny. Później dodawałem składniki do grochówki, cały
    czas gotując zupę. W sumie groch gotował się ponad 2 godziny i dalej
    jest twardy. Internauci piszą, że wystarczy moczyć groch
    kilka-kilkanaście godzin i gotować 1-1,5 godziny. Jak UGOTOWAĆ groch,
    żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2015-01-21 20:02:39
    Temat: Re: Groch
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2015 17:58:57 +0100, Tata napisał(a):

> [...]
    > kilka-kilkanaście godzin i gotować 1-1,5 godziny. Jak UGOTOWAĆ groch,
    > żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

    Skąd mialeś ten groch? - pewnie to jakaś pastewna odmiana.

  • 3. Data: 2015-01-21 21:51:32
    Od: Tata <k...@k...pl>

    W dniu 2015-01-21 20:02, XL pisze:

    > Skąd mialeś ten groch? - pewnie to jakaś pastewna odmiana.

    Stare, kilkuletnie zapasy, kupione w sklepie spożywczym. Ale to chyba
    nie powód twardości?

    Z ukłonami
    MJ

  • 4. Data: 2015-01-21 22:09:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-21 o 17:58, Tata pisze:

    > Jak UGOTOWAĆ groch,
    > żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

    Należy gotować do rozgotowania.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-01-21 22:24:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2015 21:51:32 +0100, Tata napisał(a):

    > Stare, kilkuletnie zapasy, kupione w sklepie spożywczym. Ale to chyba
    > nie powód twardości?

    Więc mógł na tyle wyschnąć, że potrzebował dłuższego moczenia i/lub
    gotowania. W rozpadnięciu się grochu, który jest nie całkiem ugotowany,
    pomaga rozgniatanie go w garnku tłuczkiem do ziemniaków podczas powolnego
    gotowania. Wykonuje się to tak jak się uda, nie trzeba starać się zbyt
    dokładnie. I gotujemy w większej ilości wody i bardzo powolutku - to żeby
    się nie przypalił.

  • 6. Data: 2015-01-22 09:07:35
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    XL wrote:

> [...]
    > trzeba starać się zbyt dokładnie. I gotujemy w większej ilości wody
    > bardzo powolutku - to żeby się nie przypalił.

    po co tłuc tłuczkiem groch na grochówkę? ma być nie rozpadnięty
    przecież
    w ogóle to jak czytam przepisy na grochówkę i stoi żeby wziąć groch
    połówki to dalej nie czytam

  • 7. Data: 2015-01-22 11:16:23
    Od: Tata <k...@k...pl>

    > po co tłuc tłuczkiem groch na grochówkę? ma być nie rozpadnięty przecież
    > w ogóle to jak czytam przepisy na grochówkę i stoi żeby wziąć groch
    > połówki to dalej nie czytam

    De gustibus, jednak ja chciałbym, żeby groch w grochówce się rozgotował.

    Z grochówkowym pozdrowieniem
    MJ