  • 1. Data: 2020-07-07 11:24:29
    Temat: Gruntowne czyszczenie kabin i porcelanowej armatury z kamienia
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Cześć, używałem płyny Atlas Szop na bazie chyba H3PO4 ale chyba nawet
    nierozcieńczony ma słabe stężenie. Po kilkunastu latach by wypadało
    silniej odkamienić muszle, umywalki, kabiny ze szkła.

    Czy kupić stężony H3PO4 i rozcieńczyć do 10% czy może lepiej kupić HCL i
    rozcieńczyć do jakiegoś stężenia?
    Mam muszle mało używane i widać kreseczki od poziomu wody i one nie dają
    się wymyć.

  • 2. Data: 2020-07-07 14:39:32
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 11:24, KIKI pisze:
> [...]
    > rozcieńczyć do jakiegoś stężenia?
    > Mam muszle mało używane i widać kreseczki od poziomu wody i one nie dają

    Jak będziesz uważać, kupisz rękawiczki kwasoodporne, obiecasz nie
    wdychać i solidnie przewietrzyć, to polecę Derast.
    Jak nie chcesz uważać, nawdychasz się oparów, pochlapiesz sobie
    ręce/kran/baterię to nie polecę Derastu ;)

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2020-07-07 17:51:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2020 14:39, viktorius wrote:

> [...]
    > Jak nie chcesz uważać, nawdychasz się oparów, pochlapiesz sobie
    > ręce/kran/baterię to nie polecę Derastu ;)

    Np kabinę co pewien czas trzeba myć Szopem od Atlasa. Inaczej nie puści
    za diabła. Szop ma napisane w karcie produktu 5% H3PO4. No ale wydaje mi
    się nieco za słaby. Zawsze mam gogle robocze takie szczelne żeby do oka
    nie nakapało.
    Ten Derast to z czego się składa?

  • 4. Data: 2020-07-07 21:10:04
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 lipca 2020 10:51:57 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > za diabła. Szop ma napisane w karcie produktu 5% H3PO4. No ale wydaje mi
    > się nieco za słaby. Zawsze mam gogle robocze takie szczelne żeby do oka

    To troche zalezy z czego masz instalacje kanalizacyjna. Jak pcv to w sumie jeden kit.
    Jak po drodze gdzies jest zeliwo, stal to lepiej unikac hcl.

    Kup tego fosforowego i bedzie dobrze. On nawet bardziej stezony nie pali rąk.
    Robilem z nim troche i w sumie tylko jakbys polal rece i na chwile zostawil to sie
    dzieje krzywda. Jak pochlapie ale opluczesz i mydlem umyjesz to na skorze nic nie
    widac.

  • 5. Data: 2020-07-07 21:27:57
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > rozcieńczyć do jakiegoś stężenia?
    > Mam muszle mało używane i widać kreseczki od poziomu wody i one nie dają

    https://www.eilfix.pl/katalog-produktow/product/essi
    g-reiniger/?

    I po temacie, oczywiście olewamy rozcieńczanie :D ale to już takie nasze
    krajowe obyczaje ;)

    Robak

  • 6. Data: 2020-07-07 21:55:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2020 21:27, Sir_Robak wrote:

> [...]
    g-reiniger/?

    > I po temacie, oczywiście olewamy rozcieńczanie :D ale to już takie nasze

    CH3COOH jest za słaby. Po kwasie fosforowym od razu miejsca z kamieniem
    ulegają spienieniu ale w Szopie jest za małe stężenie. Octowy to kwas
    organiczny.

  • 7. Data: 2020-07-08 01:54:49
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.07.2020 o 17:51, KIKI pisze:

    > Ten Derast to z czego się składa?

    Karta charakterystyki mówi, że to po prostu 30% HCl.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2020-07-08 10:19:55
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 21:55, KIKI pisze:

    g-reiniger/?

    > CH3COOH jest za słaby. Po kwasie fosforowym od razu miejsca z kamieniem
    > ulegają spienieniu ale w Szopie jest za małe stężenie. Octowy to kwas
    > organiczny.

    A no ale za to z octowym nie ma takiego ryzyka (co do roboty to jak nie
    rozcieńczysz to spokojnie daje radę).

    Robak

  • 9. Data: 2020-07-08 11:21:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.07.2020 10:19, Sir_Robak wrote:

    > A no ale za to z octowym nie ma takiego ryzyka (co do roboty to jak nie
    > rozcieńczysz to spokojnie daje radę).

    Próbowałem Szop po wybraniu wody w muszli i prawie puściło ale słowo
    prawie jest kluczem :-) W nieużywanych łazienkach wszędzie są ślady
    poziomu wody. Żaden płyn do kibla tego nie rusza.
    Na pewno szop pomaga na zakamienienia w kabinach gdzie te wszystkie
    drogie środki są dobre jak kupujesz ich tonę i kabina jest nowa. Nawet
    jak zbierasz wodę wycieraczką gumową to i tak kamień zostanie w rogach.
    Jedynie Szop to rozpuszcza ale bym się nie obraził na coś mocniejszego.

    Stąd się pytam czy ktoś ćwiczył HCL :-)

  • 10. Data: 2020-07-08 11:48:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 08.07.2020 o 11:21, KIKI pisze:

> [...]
    > jak zbierasz wodę wycieraczką gumową to i tak kamień zostanie w rogach.
    > Jedynie Szop to rozpuszcza ale bym się nie obraził na coś mocniejszego.

    A ja nie mam śladów poziomu wody, za to mam ślady którędy najwięcej wody
    spływa - takie brzydkie żółte. I jak na razie nic tego nie bierze. Ani
    żadne preparaty wrzucane do spłuczki, ani Szop, ani
    odkamieniaczo-odżelaziacze, chyba nawet ocet próbowałem. W sumie
    niedługo będzie pora na jakieś większe zmiany to i to będzie trzeba
    wymienić, ale i tak pozostaje pytanie jak nie dopuścić do powtórzenia
    tego problemu.

    Pozdrawiam

    DD