  • 1. Data: 2017-07-20 13:16:29
    Temat: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Teściu kończy budowę chaty, zgrabna parterówka, ale jak to teściu,
    będzie piecuch na drewno i kominek z płaszczem. Lubi się narobić,
    trudno :> Ale macam temat ogrzewania wody w sezonie wiosenno-letnio-jesiennym,
    póki co patrząc na to co jest dostępne, to najlepiej wychodzi mi
    fotowoltaika on-grid i grzałka elektryczna. Niby "solary" są w podobnej
    cenie, ale jednak tam trzeba się trochę nachodzić koło rurek, pilnować
    temperatury, robić jakieś przeglądy... A grzałka to grzałka, siedzi se
    i grzeje. Miałem w planie początkowo pompę ciepła do CWU, ale ona wychodzi
    drożej no i też prąd zjada... Wymyślono ostatnio coś jeszcze ciekawego?

  • 2. Data: 2017-07-20 13:42:09
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2017 04:16:29 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Teściu kończy budowę chaty, zgrabna parterówka, ale jak
    > to teściu, będzie piecuch na drewno i kominek z płaszczem.

    Masakra. Widać to siedzi w mentalności. :P

    > Lubi się narobić, trudno :>

    Moi starzy też tak mówili -- 3 lata i kominek poszedł w odstawkę na rzecz
    klimatyzatorów grzejących. Ani to tanie takie grzanie w kopciuchu
    kominkowym (przy PW w kominku spada także sprawność spalania i truje się
    _siebie_ mocniej), ani łatwe, ani przyjemne (jak gaśnie w nocy). Teściu
    pali chociaż od góry i suche drewno?

    > A grzałka to grzałka, siedzi se i grzeje.

    Generalnie jak mają G12W to jest to najlepsze wyjście.

    > Miałem w planie początkowo pompę ciepła do CWU,
    > ale ona wychodzi drożej no i też prąd zjada...

    Zjada, ale grzeje też jak nie ma słońca i jednak z copem.
    Jaką PC wyczaiłeś do tego CWU?

    > Wymyślono ostatnio coś jeszcze ciekawego?

    Tak. Porządny system grzewczy CO/CWU a nie jakieś rzeźby. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-07-20 13:48:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 13:42:18 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Teściu pali chociaż od góry i suche drewno?

    W obecnej chacie pali od góry i suchym. Może piec zgazowujący
    mu wcisnę chociaż...

    > Generalnie jak mają G12W to jest to najlepsze wyjście.

    Na razie nie mają bo dachu jeszcze nie ma ;)

    > Zjada, ale grzeje też jak nie ma słońca i jednak z copem.
    > Jaką PC wyczaiłeś do tego CWU?

    Tylko się rozglądałem, widzę że poniżej 5 tysiaków się nie kupi
    nic sensownego, COP COP-em ale te 5 tysiaków to koszt 1,2kWp fotowoltaiki
    z ongridem, inwestycja początkowa taka sama a koszty eksploatacji
    nieporównanie niższe ;)

    L.

  • 4. Data: 2017-07-20 13:59:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kolektorow slonecznych nic nie przebija. Z metra kwadratowego ponad kilowat w
    szczycie. Dwa metry kwadratowe kilkaset zlotych kosztuja. A jesli kolektory nie
    pasuja to bojler z pompa ciepla.

  • 5. Data: 2017-07-20 14:03:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 13:59:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dwa metry kwadratowe kilkaset zlotych kosztuja.

    Nie widzę zestawu tańszego niż 5 tysi.

    > A jesli kolektory nie pasuja to bojler z pompa ciepla.

    Pompa ciepła wychodzi drożej od fotowoltaiki przy 2 osobach.

    L.

  • 6. Data: 2017-07-20 14:09:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2017 04:48:47 -0700 (PDT), Lisciasty

    > W obecnej chacie pali od góry i suchym.
    > Może piec zgazowujący mu wcisnę chociaż...

    Zapotrzebowanie teściowi policzyłeś? ;P

> [...]
    > nic sensownego, COP COP-em ale te 5 tysiaków to koszt 1,2kWp fotowoltaiki
    > z ongridem, inwestycja początkowa taka sama a koszty eksploatacji

    Ale FV nie działa zawsze. Zobacz jaka nędza słoneczna
    była w zeszłym roku i jest także w tym.

    Tu jest hewalex używany za 2900 ;) Ciekawe czemu sprzedaje...
    http://allegro.pl/sprzedam-pompe-ciepla-i6896156036.
    html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-07-20 14:16:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 14:09:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Zapotrzebowanie teściowi policzyłeś? ;P

    Miałem zamiar ale jak zobaczyłem że faktycznie szykuje się na
    kopciucha i kominek z płaszczem to stwierdziłem, że szkoda czasu ;P

    > Ale FV nie działa zawsze. Zobacz jaka nędza słoneczna
    > była w zeszłym roku i jest także w tym.

    Nie musi działać zawsze, od tego ma ongrida.
    Przypominam, że to na 2 osoby dorosłe, jakby to była większa
    rodzina, to by wyglądało nieco inaczej.

    > Tu jest hewalex używany za 2900 ;) Ciekawe czemu sprzedaje...
    > http://allegro.pl/sprzedam-pompe-ciepla-i6896156036.
    html

    Czort wie. Nie widziałem nigdy takiej pompy na żywo, jeden mój koleżka
    ma, ale on ma kopciucha, kominek z płaszczem, kalafiory, podłogówkę
    i ową pompę, do kompletu brakuje mu jeszcze stosu atomowego :]

    L.

  • 8. Data: 2017-07-20 15:10:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ja na allegro widze kolektory po kilkaset zlotych.

  • 9. Data: 2017-07-20 15:33:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 15:10:16 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A ja na allegro widze kolektory po kilkaset zlotych.

    Mnie nie interesują kolektory tylko zestaw ze wszystkim. To chyba
    dosyć logiczne, już raz pisałem.

    L.

  • 10. Data: 2017-07-20 15:49:14
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 13:16:30 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > drożej no i też prąd zjada... Wymyślono ostatnio coś jeszcze ciekawego?

    Prądu w przepływowym dla dwu osób schodzi za jakieś 50pln na miesiąc.
    U siebie mam 18KW siemens na 3 fazy. i mniej więcej koszta na rachunku dla 4 osób to
    80-90pln.

    Grzejesz kiedy chcesz.
    Mozna jednym zaworkiem zrobic obejscie i puszczac wode z CO bez włączania się
    przepływowego.