  • 1. Data: 2019-09-30 10:54:39
    Temat: Gwintownica
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę kupić gwintownicę do rur. Zależy mi, aby miała zakres od 1/4 do 1
    cala (może być tylko 1/4 - 3/4). Chciałbym, aby miała małe głowice
    umożliwiające podejście blisko ściany.
    Z tego, co widzę, to w granicach do 300 zł króluje chinszczyzna. Robiłem
    kiedyś dawno gwinty czymś podobnym i pamiętam, że były problemy.
    Czy teraz istnieje jakaś ręczna gwintownica za max 2-3 stówki, która
    zrobi gwint i nie wpędzi mnie w nerwicę?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-09-30 11:41:40
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Jeśli tym zarabiasz kup porządna, jeśli nie to wypożycz

  • 3. Data: 2019-09-30 16:17:20
    Temat: Re: Gwintownica
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.09.2019 o 11:41, Piotrek Paradysz pisze:
    > Jeśli tym zarabiasz kup porządna, jeśli nie to wypożycNie zajmuję się zawodowo
    hydrauliką. Nie mam w pobliży wypożyczalni, a
    "lubię mieć" narzędzia na różne okazje. Poza tym, co to znaczy
    "porządna". Teraz często cena nie idzie w parze z jakością.
    Jacek

  • 4. Data: 2019-09-30 16:52:22
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    To jak często jej użyjesz? Raz na 5 lat? A reszte czasu będziesz magazynowal? Gdzie
    sens i logika? Rozumiem wkrętarka, wiertarka, pila itp ale gwintownice? Tym bardziej,
    ze teraz większość rzeczy się robi na ścisk/lutowanie

  • 5. Data: 2019-09-30 16:59:37
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Porządna to koszt 1500pln

  • 6. Data: 2019-09-30 17:22:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 16:59 Piotrek Paradysz <p...@g...com> pisze:

    > Porządna to koszt 1500pln

    Parę lat temu (z 10) kupiłem za mniej niż 200 komplet do 2" w metalowej
    walizce polskiego producenta.
    Robiłem nią swoją kotłownię (kocioł na drewno + 2 bufory), gwintowałem
    rury 5/4, 1 i 3/4". Do "domowego" użytku nic lepszego nie trzeba.
    Wypożyczenie wyszło by mnie 2x więcej niż ten zakup - robiłem sam
    wieczorami.

    TG

  • 7. Data: 2019-09-30 17:43:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > rury 5/4, 1 i 3/4". Do "domowego" użytku nic lepszego nie trzeba.
    > Wypożyczenie wyszło by mnie 2x więcej niż ten zakup - robiłem sam

    kiedyś, w 2015 roku zapragnąłem podwyższyć estetykę rur które miałem w
    remonowanym mieszkaniu. jako że przyszło mi wymieniać rurki 3/4 cala
    które miały 6 kolanek, to stwierdziłem że kupię gwintowice. najtańsza z
    allegro, przecież 12 gwintów zrobi - co nie? szło tak ciężko, mozolnie,
    kosztowało to tyle pracy, wysiłku że w ciągu jednego dnia nie dałem rady
    zrobić wszystkich gwintów. to był najgorszy majstrokowiczowy pomysł jaki
    miałem. uwierz mi że nie lubisz mieć gwintownicy do rur. choćby dla tego
    że żelazne rury są (przynajmniej w teorii) najmniej trwałe. Zapłać za
    usługę gwintowania - zapomnij o problemie.
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-09-30 17:51:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 17:43 ToMasz <N...@o...pl> pisze:

> [...]
    > że żelazne rury są (przynajmniej w teorii) najmniej trwałe. Zapłać za
    > usługę gwintowania - zapomnij o problemie.

    Ja lubię gwintować :-) - imadło miałeś? (takie hyfdrauliczne), smarowałeś
    nacinane gwinty?
    Tam nie ma żadnej filzofii, metrowa przdłużka z zestawu daje spokojnie
    radę.
    Stalowe rury są praktycznie wieczne (przeżyją właściciela).

    TG

  • 9. Data: 2019-09-30 18:07:25
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ciekawe dlaczego w blokach z lat 70/80 wymieniają całe piony

  • 10. Data: 2019-09-30 18:16:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na allegro sporo zestawow w cenie do stowy. Przygotuj kawalki rur. Kup. Sprawdz czy
    dziala, jak nie to oddaj. To czy gwintownica dziala zalezy od nozy a nie koloru
    pokretki. Jedyne co bym zrobil po zakupie to odpuscil noze. Na elektryczna maszynke
    bym polozyl i wygrzal w temperaturze 140-160 stopni przez kilka godzin, nie beda sie
    wykruszaly i pekaly.