  • 1. Data: 2017-06-24 20:42:03
    Temat: Humor budowlany, dom z Rosji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Jak nie budować domu
    https://joemonster.org/art/23755/Jak_nie_budowac_dom

    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2017-06-25 01:25:08
    Temat: Re: Humor budowlany, dom z Rosji
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Janusz pisze tak:

    > Jak nie budować domu
    > https://joemonster.org/art/23755/Jak_nie_budowac_dom

    o prawie jak ogrodzenie mojej stancji w Anglii w 2006r ;)

    Pierwsze pytanie które się ciśnie skąd pan Wasillij wziął 750 tysięcy
    złotych. Drugie skoro zarobił legalnie to głupi nie jest. Trzecie skoro
    nie jest głupi to dlaczego nie kontrolował postępu prac. Fake.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2017-06-25 10:33:09
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    możliwe, chodzi o wydymanie frajerów z poza modelu optymalnego popis/eu
    - tak jak te generatory przemówień...

  • 4. Data: 2017-06-25 18:15:05
    Od: w...@a...com

    W dniu sobota, 24 czerwca 2017 20:42:04 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Jak nie budować domu
    > https://joemonster.org/art/23755/Jak_nie_budowac_dom
    > Pozdr
    > Janusz

    Ciekawy przypadek. Bylby smieszny gdyby nie był prawdziwy. Po ogladnieciu mogę
    napisac tylko jedno; zgroza. Ta budowa jest dowodem na całkowity brak tego co
    ja nazywam kultura techniczna. I wyobraźni.

    Ale nie dziwie się zbytnio bo za młodu na wsi spotykałem się z fachowcami,
    którzy nie mieli pijecia jak działa czy jaka role w betonie ogrywa zbrojenie.

    Potem już po studiach i kilkuletniej praktyce zadawalem pracownikom, którzy
    uważali się za budowlancow nastepujace pytanie. Masz belke zelbetowa
    oprzekroju powiedzmy 15 x 15 cm i bednarkę cyli tasme stalowa. Jak i gdzie
    ulozysz te bednarka aby uzyskac belke nosna.
    Dokładnych danych liczbowych już nie pamiętam ale był spory procent osob.
    które uwazaly , ze te bednarkę należy ulozyc na dole belki pionowo czyli na
    sztorc. Swoja opinie uzasadniali tym, ze taka bednarka ustawiona na sztorc sama
    jest trudniejsza do wygięcia bo jeśli ja ulozysz na plask to ona latwiej się
    wygnie przez co i belka będzie slabsza. To taki test na wyobraznie i
    zrozumienie pracy żelbetonu.
    Na zdjęciach widać schody, które chyba nie sa wspornikowymi czyli zakotwionymi
    w scinie bocznej tylko pracujące jako belka wolnopodparta. I te schody sa za krotkie
    wiec goście je sobie przedluzyli o dobetonowane oddzielnie dwa schody...
    Przecie jest to przeraźliwy objaw głupoty czy wręcz sabotażu, ktory przyszłemu
    użytkownikowi grozi smiercia lub kalectwem.
    Natomiast ciekawa jest wiezba dachowa. U nas nadal pokuyuje tradycja używania
    na krokwie ciężkich belek o przekrojach zbliżonych do kwadratu. A tam Chlopcy
    zastosowali już nowoczesny system krokwi w rozstawie około 60 cm i o
    przekrojach bardziej ekonomicznych.

    No ale o konstrukcji jakos pojęcia nie maja. Jak można nie umiec przyciąć
    krokwi pod odpowiednim katem aby ona pasowala do belki kalenicowej? To tez
    trzeba być zarabanym do polprzytomnosci. A potam blaszkami te zlacza llataja.

    A w ogole to murarze musieli w czasie pracy niezle się doprawiać bo zapomnieli,
    ze mur z cegly wykonany miejscowo bez zaprawy to chyba już nawet zamroczonemu
    w cztery mikolaje osobnikowi nie powinien się zdarzyć. No ale obowiazuje
    zasada, Franek trzymaj sciane ja lece po piniadze...

    Albo najwazniejsze zeby ptok przez mur nie przeleciał, przyjdzie kit będzie git.
    Na ale u nas nie jest wcale lepiej. Ostatnio doswiadczylem trudności w
    zleceniu nawet prostych prac budowlanych jak np wylozenie balkonu plytkami. Czy
    ulozenie parkietu. Zamurowanie kawalka sciany, w której ktos kiedyś zrobil
    dziure wentylacyjna. Nie znajdziesz nikogo, kto choc troche na budowie się
    zna. Ci co maja jakie takie pojecie, wyjezdzaja już nie koniecznie do Anglii
    czy Niemiec. Wystarczy wyjechać na Slowcje gdzie tez placa w euro.

    Moje oferowane stawki po 25 zl na godzine, chłopcy kwitują, ze może na jesien
    bo teraz sa bardzo zajeci.

    Pzdr
    Tornad.

  • 5. Data: 2017-06-25 21:53:18
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.06.2017 20:42, Janusz wrote:
    > Jak nie budować domu
    > https://joemonster.org/art/23755/Jak_nie_budowac_dom

    To zupełnie jak nasi budowlańcy.

  • 6. Data: 2017-06-25 22:12:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 21:53:21 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > To zupełnie jak nasi budowlańcy.

    wlasciwie to tej klasy specjalisci to tylko tobie sie trafiają :-)

    b.