  • 1. Data: 2017-05-28 21:03:06
    Temat: Hydraulika: po co uszczelka pod sitkiem odpływowym w zlewie / umywalce?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Nurtuje mnie pytanie, czy w umywalce i zlewie konieczne jest dawanie
    uszczelki pod sitko odpływowe.

    W umywalce ta uszczelka powoduje, że cienki pierścień wody zostaje wokół
    tego sitka i oczywiście będzie to powodować osiadanie kamienia.

    Czy ta uszczelka jest niezbędna? Na moje oko - nie, bo przecież od spodu
    jest druga uszczelka.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-05-28 21:16:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 maja 2017 21:03:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > tego sitka i oczywiście będzie to powodować osiadanie kamienia.
    >
    > Czy ta uszczelka jest niezbędna? Na moje oko - nie, bo przecież od spodu

    A skąd kamień w zlewie niby by się miał osadzać?

  • 3. Data: 2017-05-28 21:39:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/28/2017 9:03 PM, Marcin N wrote:
    > Nurtuje mnie pytanie, czy w umywalce i zlewie konieczne jest dawanie
    > uszczelki pod sitko odpływowe.

    Jest:

    a) po zamknięciu odpływu bez niej będzie się woda powoli sączyła więc
    nici z "zamaczania"
    b) wchodzi tam brud i cuchnie

  • 4. Data: 2018-04-07 12:04:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.05.2017 o 21:03, Marcin N pisze:
    > Nurtuje mnie pytanie, czy w umywalce i zlewie konieczne jest dawanie
    > uszczelki pod sitko odpływowe.
    W umywalce są podwójne ścianki i uszczelka ma sens. Natomiast w zlewie
    nie jest konieczna. Jak ktoś się obawia, że w przestrzeni między sitkiem
    a dnem zlewu coś się zgromadzi i będzie śmierdzieć, to można przed
    montażem posmarować silikonem. Ja uszczelki nie daję, silikonu też nie i
    nic nie śmierdzi.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-04-07 22:45:04
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > W umywalce ta uszczelka powoduje, że cienki pierścień wody zostaje wokół
    > tego sitka i oczywiście będzie to powodować osiadanie kamienia.
    Bardzo często myję gary w zlewie. Zatykam sitko, nalewam wody, myję.Tak samo,
    gdy myję jabłka.Gdyby nie było tej uszczelki, cała woda spirdzieliła by cię w
    p.. du, i ze zmywania nici.Ale ja po zmywaniu myję zlew.Jeśli to nierdzewny,
    warto używać octu lub kwasku cytrynowego. Może zresztą masz jeszcze jakieś inne
    czynniki, bo sitko zmieniłem jakieś 15 lat temu i do dziś z zlewu nic nie capi.
    Pozdrawiam.abomito