  • 31. Data: 2009-09-15 12:10:51
    Temat: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Zlituj się... Chyba nigdy w rzeczywistości się hydrauliką nie zajmowałeś...
    >
    > Stawiasz zbiornik, napełniasz "prawie do pełna" (zostaje stosunkowo
    > niewielka poduszka powietrzna "pod kopułą"), pompujesz do
    > prawie-maksimum (ja ustawiłem pompę na 5,5bar dla zbiornika do 6bar), a
    > na wyjściu dajesz reduktor ciśnienia dający na wyjściu 1-2bar i voila.
    >
    > Mam stabilne ciśnienie w instalacji domowej do momentu dotarcia poziomu
    > wody tuż nad rurę wylotową zbiornika.
    Nie rozważałem możliwości zastosowania reduktora. Bo to jeszcze jeden i wcale
    nie tani element. Ty opisujesz swój typowy przykład rozwiązania technicznego.
    Masz pewno typową studnie z pompą, typowy hydrofor. Wszystko masz typowe i
    przystosowane do takiej a nie innej pracy. Tego co masz nie da się zamontować u
    twórcy tematu. U niego wszystko co zrobić to będzie źle i drogo. Tam jest jedno
    rozwiązanie. Podnieść ciśnienie przed budynkiem. Może wystarczy napisać do
    wodociągów żeby podnieśli o pół atmosfery. Bo tyle jemu i innym na jego piętrze
    wystarczy. Takie podniesienie ciśnienia w rurociągu nie jest kłopotliwe ani
    kosztowne. Podejrzewam że teraz wystarczy gałkę na pulpicie przekręcić.

  • 32. Data: 2009-09-15 12:26:58
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > na wyjściu dajesz reduktor ciśnienia dający na wyjściu 1-2bar i voila.
    >
    > Mam stabilne ciśnienie w instalacji domowej do momentu dotarcia poziomu
    Coś mi się nie chce wierzyć ze jak masz na przykład 200 litrowy zbiornik. I jak
    jest napełniony prawie do pełna, czyli że zostaje z 10 litrów na powietrze. I
    dobijesz tam do prawie 6 atmosfer. To tego powietrza po rozprężeniu wystarczy
    żeby wypchnąć 180 litrów wody i pod koniec będą dwie atmosfery. Ale mogę się
    mylić bo akurat jak była ta lekcja to bylem na wagarach. Znasz jakiś prosty
    sposób żeby to policzyć albo chociaż oszacować. Nie piszę tego z jakiejś zawiści
    żeby udowadniać że nie wiesz itp. Ja nie wiem i chętnie bym się czegoś nowego
    dowiedział, nauczył. Zaciekawiło mnie to. Nigdy do tej pory nie zwracałem ta
    taki szczegół uwagi. ze sprężonym powietrzem miałem i mam do czynienia prawie od
    zawsze. Nigdy się nie zastanawiałem ile jest faktycznie litrów powietrza w
    zbiorniku co ma 200 litrów i jest w nim ciśnienie 6 atmosfer. Popatrzyłem sobie
    trochę na przemiany gazów. Ale tam jakieś mole, współczynniki. Z moli to ja
    ostatnio przerabiałem spożywcze na trupy moli. Jak wiesz i będzie Ci się chciało
    to napisz proszę.

  • 33. Data: 2009-09-15 22:42:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 09:19:42 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

    > Zastanawiam się czy nie ma dostępnego jakiegoś urządzenia, które mógłbym
    > zamontować sobie na poddaszu (piętro nademną), które będzie mi stabilizowało,
    > a tak naprawdę wzmacniało ciśnienie wody. Jest coś takiego ? Jeśli zrobie to

    Zwykły zbiornik przeponowy plus zawór zwrotny.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356