  • 1. Data: 2010-12-29 11:34:36
    Temat: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam !

    W "standardzie" mojego domu ma być hydrofor.
    Przed domem będzie studnia o głębokości 15m (a raczej odwiert).

    Domyślam się że wykonawca idzie jak mu łatwiej i taniej dlatego chciałem się
    Was zapytać czy hydrofor to dobre rozwiązanie czy może jest coś lepszego (i
    nie dużo droższego).

    Taki hydrofor ze zbiornikiem przeponowym znajduje się w "studni" czy w domu ?
    Jeśli w domu to czy hałas nie będzie zbyt męczący ?

    Jaką minimalną pojemność powinien mieć zbiornik przeponowy ?
    W domu będzie tylko 1 łazienka ...

    A może hydrofor to nie jest dobre rozwiązanie i zamiast tego zamontować pompę
    głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

    Cenowo nie powinno wyjść drożej (zbytnio) ale czy to było by lepsze rozwiązanie ?

    Dzieki !

  • 2. Data: 2010-12-29 17:45:21
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:iff6cb$shs$1@inews.gazeta.pl...

    > A może hydrofor to nie jest dobre rozwiązanie i zamiast tego zamontować
    > pompę
    > głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

    Mylisz pojęcia. Hydrofor to całość instalacji tego typu, natomiast pompa
    hydroforowa może być zasysająca, zamontowana w domu (głośno), albo w studni
    (cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo głębinowa
    (drożej, ale poza tym już bez wad).

    J.

  • 3. Data: 2010-12-29 21:34:46
    Od: adam <a...@g...pl>

    /// Kaszpir /// pisze:
    > zamontować pompę
    > głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

    Ja tak właśnie zrobiłem u siebie. Nie chce mieć buczenia za ścianą i
    wrzuciłem pompę do studni. Choć pompa pracuje dość cicho, to stale
    powtarzające się jednakowe odgłosy czasem mogą doprowadzić do szału.
    Zbiornik będzie tradycyjny 150 albo 200 litrów.
    Adam

  • 4. Data: 2010-12-29 21:35:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message

> [...]
    > studni (cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo
    > głębinowa (drożej, ale poza tym już bez wad).

    Hej hej ale powyżej 10m nie da się wody zassać :-) W studni 15m musi być
    pompa na dole.

  • 5. Data: 2010-12-29 21:46:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Hej hej ale powyżej 10m nie da się wody zassać :-) W studni 15m musi być
    > pompa na dole.

    Nawet nie poniżej (bo to w tą stronę) 10, a siedmiu z kawałkiem.

    tu jednak Kaszpir pisze, że odwiert ma mieć 15m. A liczy się poziom lustra
    wody, nie głębokość odwiertu. A przy takim płytkim odwiercie, jest spora
    szansa na lustro na całkiem sensownej głębokości.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-30 08:28:29
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-12-29 18:45, Jarek P. pisze:

> [...]
    > studni (cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo
    > głębinowa (drożej, ale poza tym już bez wad).

    Czemu awaryjniejsza i trudniejsza? Swoja droga hydrofor warto dac
    takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

    --
    A S

  • 7. Data: 2010-12-30 08:36:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 30 Gru, 09:28, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

    > Czemu awaryjniejsza i trudniejsza?

    Awaryjniejsza, ponieważ będzie pracować w miejscu klimatycznie o wiele
    mniej korzystnym niż względnie sucha piwnica. A trudniejsza w naprawie
    - będzie wewnątrz studzienki przynajmniej metr głębokiej, a być może
    głębszej, średnicy niekoniecznie zapewniającej wygodną pracę przy
    pompie.

    > Swoja droga hydrofor warto dac
    > takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

    Też o tym m.in. pisałem twierdząc, że Kaszpir myli pojęcia. Pompa to
    pompa, a instalacja hydroforowa to instalacja hydroforowa. Pompa, jaka
    by nie była i gdzie nie siedziała, jest jej składnikiem. A hydrofor
    oczywiście jest niezbędny, sama pompa to rozwiązanie dobre najwyżej do
    podlewania ogródka choć i tu ma poważne wady i choć mały zbiornik
    warto dać.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-30 08:55:56
    Temat: Re: Hydrofor czy pompa g?ebinowa ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-12-2010 o 22:46:21 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > lustra wody, nie głębokość odwiertu. A przy takim płytkim odwiercie,
    > jest spora szansa na lustro na całkiem sensownej głębokości.
    Ale odwiert to nie studnia z kręgów i ma małą pojemność, aby wykorzystać
    ten odwiert pompa i tak musi wylądować prawie na dnie.
    Do autora,
    w twoim przypadku nalepiej bedzie kupić pompę głębinową i wsadzić ją
    studni,
    a w domu zbiornik przeponowy tak min 100l, wył ciśnieniowy, suchobiegu.
    Pompę kupuj 1kw jednofazową.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-12-30 09:04:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>

    > Czemu awaryjniejsza i trudniejsza? Swoja droga hydrofor warto dac
    > takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

    Czyli co optymalnie ekonomicznie by było alby pompa + zbiornik przeponowy był
    w samej studni ?

    Czy pompa w studni a zbiornik z domu ?

    Pompy raczej w domu bym nie chciał (hałas) a ceny pomp nie są aż tak strasznie
    drogie. Jakby nawet po kilku (nastu ?) latach padła to wymienić nie będzie
    strasznym kosztem ...

    Pompy głębinowe widzę że są droższe i chyba ciężej by się ją w razie awarii
    wymieniało ?

    Chodzi mi głównie o ekonomię , aby pompa nie zżerała mnóstwa prądu a co za tym
    aby koszt 1m3 zimnej wody był jak najniższy ;)

    A jak jest z mocą tych pomp ?
    Widzę pompy które mają 250W , inne mają po 500-700W a inne mają jeszcze ponad
    1000W ...
    Czy pompa o większej mocy szybciej pociągnie wodę i napełni zbiornik (50L) czy
    moc nie przekłada się do szybkości pobierania wody a jedynie np. na możliwości
    transferu wody z jeszcze dalszych odległości ?

    Ja myślałem o pompie 250W (Omnigena) + butla przeponowa 50L ...

  • 10. Data: 2010-12-30 09:06:54
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Czepiam sie logiki zlozonego zdania :)

    > zamontowana w domu (głośno), albo w studni (cicho, ale za to bardziej
    > awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo głębinowa (drożej, ale poza
    > tym już bez wad).

    Wynika z niego, ze pompa hydroforowa w studni jest awaryjniejsza
    i trudniejsza w obsludze niz pompa glebinowa. Tymczasem jedna
    i druga to pompa w studni i nie powinno miedzy nimi byc róznic
    ani w awaryjnosci, ani w trudnosci obslugi.
    --
    A S