Nieruchomości

1. Data: 2010-12-29 11:34:36
Temat:Hydrofor czy pompa głębinowa ?
Od:"/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W "standardzie" mojego domu ma być hydrofor.
Przed domem będzie studnia o głębokości 15m (a raczej odwiert).

Domyślam się że wykonawca idzie jak mu łatwiej i taniej dlatego chciałem się
Was zapytać czy hydrofor to dobre rozwiązanie czy może jest coś lepszego (i
nie dużo droższego).

Taki hydrofor ze zbiornikiem przeponowym znajduje się w "studni" czy w domu ?
Jeśli w domu to czy hałas nie będzie zbyt męczący ?

Jaką minimalną pojemność powinien mieć zbiornik przeponowy ?
W domu będzie tylko 1 łazienka ...

A może hydrofor to nie jest dobre rozwiązanie i zamiast tego zamontować pompę
głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

Cenowo nie powinno wyjść drożej (zbytnio) ale czy to było by lepsze rozwiązanie ?

Dzieki !

2. Data: 2010-12-29 17:45:21
Temat:Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
Od:"Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:iff6cb$shs$1@inews.gazeta.pl...

> A może hydrofor to nie jest dobre rozwiązanie i zamiast tego zamontować
> pompę
> głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

Mylisz pojęcia. Hydrofor to całość instalacji tego typu, natomiast pompa
hydroforowa może być zasysająca, zamontowana w domu (głośno), albo w studni
(cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo głębinowa
(drożej, ale poza tym już bez wad).

J.

3. Data: 2010-12-29 21:34:46
Od:adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// pisze:
> zamontować pompę
> głębinową a w domu zbiornik przeponowy ?

Ja tak właśnie zrobiłem u siebie. Nie chce mieć buczenia za ścianą i
wrzuciłem pompę do studni. Choć pompa pracuje dość cicho, to stale
powtarzające się jednakowe odgłosy czasem mogą doprowadzić do szału.
Zbiornik będzie tradycyjny 150 albo 200 litrów.
Adam

4. Data: 2010-12-29 21:35:11
Od:"kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@g...com> wrote in message

> [...]
> studni (cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo
> głębinowa (drożej, ale poza tym już bez wad).

Hej hej ale powyżej 10m nie da się wody zassać :-) W studni 15m musi być
pompa na dole.

5. Data: 2010-12-29 21:46:21
Od:"Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> Hej hej ale powyżej 10m nie da się wody zassać :-) W studni 15m musi być
> pompa na dole.

Nawet nie poniżej (bo to w tą stronę) 10, a siedmiu z kawałkiem.

tu jednak Kaszpir pisze, że odwiert ma mieć 15m. A liczy się poziom lustra
wody, nie głębokość odwiertu. A przy takim płytkim odwiercie, jest spora
szansa na lustro na całkiem sensownej głębokości.

J.

6. Data: 2010-12-30 08:28:29
Od:"Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-29 18:45, Jarek P. pisze:

> [...]
> studni (cicho, ale za to bardziej awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo
> głębinowa (drożej, ale poza tym już bez wad).

Czemu awaryjniejsza i trudniejsza? Swoja droga hydrofor warto dac
takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

--
A S

7. Data: 2010-12-30 08:36:03
Od:"Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Gru, 09:28, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

> Czemu awaryjniejsza i trudniejsza?

Awaryjniejsza, ponieważ będzie pracować w miejscu klimatycznie o wiele
mniej korzystnym niż względnie sucha piwnica. A trudniejsza w naprawie
- będzie wewnątrz studzienki przynajmniej metr głębokiej, a być może
głębszej, średnicy niekoniecznie zapewniającej wygodną pracę przy
pompie.

> Swoja droga hydrofor warto dac
> takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

Też o tym m.in. pisałem twierdząc, że Kaszpir myli pojęcia. Pompa to
pompa, a instalacja hydroforowa to instalacja hydroforowa. Pompa, jaka
by nie była i gdzie nie siedziała, jest jej składnikiem. A hydrofor
oczywiście jest niezbędny, sama pompa to rozwiązanie dobre najwyżej do
podlewania ogródka choć i tu ma poważne wady i choć mały zbiornik
warto dać.

J.

8. Data: 2010-12-30 08:55:56
Temat:Re: Hydrofor czy pompa g?ebinowa ?
Od:janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-12-2010 o 22:46:21 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
> lustra wody, nie głębokość odwiertu. A przy takim płytkim odwiercie,
> jest spora szansa na lustro na całkiem sensownej głębokości.
Ale odwiert to nie studnia z kręgów i ma małą pojemność, aby wykorzystać
ten odwiert pompa i tak musi wylądować prawie na dnie.
Do autora,
w twoim przypadku nalepiej bedzie kupić pompę głębinową i wsadzić ją
studni,
a w domu zbiornik przeponowy tak min 100l, wył ciśnieniowy, suchobiegu.
Pompę kupuj 1kw jednofazową.

--
Pozdr
JanuszK

9. Data: 2010-12-30 09:04:51
Od:"/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu awaryjniejsza i trudniejsza? Swoja droga hydrofor warto dac
> takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

Czyli co optymalnie ekonomicznie by było alby pompa + zbiornik przeponowy był
w samej studni ?

Czy pompa w studni a zbiornik z domu ?

Pompy raczej w domu bym nie chciał (hałas) a ceny pomp nie są aż tak strasznie
drogie. Jakby nawet po kilku (nastu ?) latach padła to wymienić nie będzie
strasznym kosztem ...

Pompy głębinowe widzę że są droższe i chyba ciężej by się ją w razie awarii
wymieniało ?

Chodzi mi głównie o ekonomię , aby pompa nie zżerała mnóstwa prądu a co za tym
aby koszt 1m3 zimnej wody był jak najniższy ;)

A jak jest z mocą tych pomp ?
Widzę pompy które mają 250W , inne mają po 500-700W a inne mają jeszcze ponad
1000W ...
Czy pompa o większej mocy szybciej pociągnie wodę i napełni zbiornik (50L) czy
moc nie przekłada się do szybkości pobierania wody a jedynie np. na możliwości
transferu wody z jeszcze dalszych odległości ?

Ja myślałem o pompie 250W (Omnigena) + butla przeponowa 50L ...

10. Data: 2010-12-30 09:06:54
Od:"Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czepiam sie logiki zlozonego zdania :)

> zamontowana w domu (głośno), albo w studni (cicho, ale za to bardziej
> awaryjnie i trudniej w obsłudze), albo głębinowa (drożej, ale poza
> tym już bez wad).

Wynika z niego, ze pompa hydroforowa w studni jest awaryjniejsza
i trudniejsza w obsludze niz pompa glebinowa. Tymczasem jedna
i druga to pompa w studni i nie powinno miedzy nimi byc róznic
ani w awaryjnosci, ani w trudnosci obslugi.
--
A S