  • 1. Data: 2021-09-15 08:48:52
    Temat: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: uciu <a...@g...com>

    Waham się od jakiegoś czasu czy zakładać czy nie...
    Zużycie mam około 10 000kWh na rok ale teraz z cenami chyba ociepieli...
    Za ostatni rok załaciłem tauronowi 3900zł, za rok wcześniejszy 2700 zł (przy
    podobnym zużyciu, mam 2 taryfy i grzeje głównie w 2).

    Mam oferte na 10 kWp (Longi/Fronius)z lutego tego roku na 32k pln. Teraz pytam w tej
    samej firmi i mi dali oferte na 37-40k pln...
    Jutro mam gościa co powiedział ze wezmie 35.... zobaczymy, ma przyjść zobaczyć i
    wcisnąć swoją bajerke.

    Ogolnie ma ktoś link jak to jest z tymi przepisami - jest jakaś ustawa, któa mowi ze
    od nowego roku są nowe warunki? A co jak teraz wydam kase na szkło a za rok pisiory w
    nocy przegłosują coś i nawet Ci co mają teraz instalacje wskoczą na nowe zasady
    rozliczania?

    Minimum raz na tydzień mam jakiegoś Columbusa przy drzwiach i wciska mi panele - by
    załapać się jeszcze w tym roku. Ale oni chcą 5,7k pln za 1kWp...

    Prawde mówiąc poczekałbym z założeniem tych paneli jeszcze trochę...

    uciu

  • 2. Data: 2021-09-15 09:07:45
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 08:48 uciu <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > 1kWp...
    >
    > Prawde mówiąc poczekałbym z założeniem tych paneli jeszcze trochę...

    Czytałem na wp czy tam onecie, że nie ma jeszcze projektu nowego
    prosumenta i nie wiadomo kiedy będzie.
    Ale z nimi ngdy nic nie wiadomo. Mogą się obudzić 12 grudnia i w tydzień
    to przepchnąć lub też odłożyć do szuflady bo ktoś im powie, że im słupki o
    1,5% spadną.
    Mogą też (bo kto im zabroni) po roku zmienić wszystkie zasady i ustalić,
    że domy z białym dachem płacą więcej za prąd niż te z czarnym.
    Obstawiam, że jak ustawa przejdzie to ceny foto spadną, jak nie to nie
    spadną bo popyt będzie duży :-)
    Co do Twojego zużycia - ~10MW rocznie to nie ma sie nad czym zastanawiać.
    Poczekasz jeszcze pół roku i będziesz się cieszył, jak ktoś to zrobi za
    4k/1kWp.

    PS. coś mało płacisz za te 10MW... - u mnie za tyle samo wychodzi jakieś
    ~5kPLN (też G12W).

    TG

  • 3. Data: 2021-09-15 09:59:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Sep 2021 23:48:52 -0700 (PDT), uciu

> [...]
    > załaciłem tauronowi 3900zł, za rok wcześniejszy 2700 zł (przy podobnym
    > zużyciu, mam 2 taryfy i grzeje głównie w 2).

    Nie wiem jakim cudem, chyba coś Ci się pokiełbasiło. To wychodzi 0,27zł
    brutto/kWh. Nie ma takiej opcji, nawet 100% grzejąc w 2T gdy poza szczytem
    kWh kosztuje 0,37, teraz 0,39. Zresztą na co zużywasz 10MWh PRĄDU? Aż
    6-7MWh wciąga Ci PC?

    > Mam oferte na 10 kWp (Longi/Fronius)z lutego tego roku na 32k pln.

    I to przez firmę która pracuje zespołem min. 4 ludzi? Cena nierealna,
    absolutne minimum na takim sprzęcie aby utrzymać firmę to 3500. Może gdyby
    to było na Sofarze/GoodWe/Growatt i robiłyby to dwie osoby to jeszcze
    byłoby do zrobienia w takiej cenie, po znajomości.

    > Teraz pytam w tej samej firmi i mi dali oferte na 37-40k pln... Jutro mam
    > gościa co powiedział ze wezmie 35.... zobaczymy, ma przyjść zobaczyć i
    > wcisnąć swoją bajerke.

    Teraz ceny faktycznie w kosmosie, przez fracht morski który wystrzelił z
    $1000 za kontener 40ft na >$20000. kWp modułów skoczył z ~950 zł (przed
    sezonem) na 1200-1400. Netto.

> [...]
    > na szkło a za rok pisiory w nocy przegłosują coś i nawet Ci co mają
    > teraz instalacje wskoczą na nowe zasady rozliczania?

    Kombinują cały czas, "uzgodnienia" robią, ale projektu nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-09-15 10:28:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    Panowie,

    print screen z pliku exela za ostatni rok
    https://ibb.co/7XGKB6r

    wychodzi mo nie 10 000 a 9 041 - kwota 3 973zł

    uciu

  • 5. Data: 2021-09-15 10:32:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 10:28:18 UTC+2 uciu napisał(a):
    > Panowie,
    >
    > print screen z pliku exela za ostatni rok
    > https://ibb.co/7XGKB6r
    >
    > wychodzi mo nie 10 000 a 9 041 - kwota 3 973zł
    >
    > uciu
    i pełna wersja tabeli ze składowymi ceny
    https://ibb.co/0n42cfv

    Excel wylicz mi co do grosza tyle co do staję na fakturze :-)
    Mam rozliczenie miesięczne - na początku miesiaca robie odczyt i wysyłam Tauronow.
    Na podstawie moich danych jest faktura.

    uciu

  • 6. Data: 2021-09-15 10:34:57
    Od: uciu <a...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 10:00:03 UTC+2 Myjk napisał(a):

> [...]
    > brutto/kWh. Nie ma takiej opcji, nawet 100% grzejąc w 2T gdy poza szczytem
    > kWh kosztuje 0,37, teraz 0,39. Zresztą na co zużywasz 10MWh PRĄDU? Aż

    PC, wentylacja, akwarium, oczyszczalnia, oświetlenie ogrodu, indukcja i reszta - mam
    wszystko na prąd :-)

    uciu

  • 7. Data: 2021-09-15 10:36:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 10:32 uciu <a...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Excel wylicz mi co do grosza tyle co do staję na fakturze :-)
    > Mam rozliczenie miesięczne - na początku miesiaca robie odczyt i wysyłam

    Pogratulować, tanio jak barszcz. U mnie PGE Obrót i PGE Dystrybucja
    wychodzi drożej i jakieś 20%.

    TG

  • 8. Data: 2021-09-15 10:37:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Sep 2021 01:28:17 -0700 (PDT), uciu

    > print screen z pliku exela za ostatni rok
    > https://ibb.co/7XGKB6r
    >
    > wychodzi mo nie 10 000 a 9 041 - kwota 3 973zł

    No, ten tysiąc jak widać robi różnicę, bo wychodzi teraz 0,44/kWh.
    Generalnie to nadal jest super wynik, u mnie wychodzi 0,47/kWh. Natomiast
    jeśli twierdzisz że wcześniej było 2700zł przy takim samym zużyciu, to
    znowu wychodzi nierealny wynik, bo to daje 0,30/kWh czyli grubo poniżej
    kosztów ceny prądu w 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2021-09-15 11:19:37
    Od: uciu <a...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 10:37:48 UTC+2 Myjk napisał(a):

> [...]
    > jeśli twierdzisz że wcześniej było 2700zł przy takim samym zużyciu, to
    > znowu wychodzi nierealny wynik, bo to daje 0,30/kWh czyli grubo poniżej

    Myjk wcześniej wychodziło mi dokładnie 0,3465 kWh - wiec podwyżka w ciągu roku była
    znacząca.
    Wtedy 1T 0,66zł teraz 0,72zł;
    Wtedy 2T 0,24zł teraz 0,27zł

    uciu

  • 10. Data: 2021-09-15 19:47:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Sep 2021 02:19:37 -0700 (PDT), uciu

    > Myjk wcześniej wychodziło mi dokładnie 0,3465 kWh - wiec podwyżka w ciągu roku była
    znacząca.
    > Wtedy 1T 0,66zł teraz 0,72zł;
    > Wtedy 2T 0,24zł teraz 0,27zł

    Ale masz jakąś promocję na prąd w 2T sprzed lat paru?
    Bo "normalnie" to kosztuje okolice 0,37/kWh (teraz okolice 0,40).

    --
    Pozdor
    Myjk