  • 1. Data: 2018-06-04 15:50:23
    Temat: Ile kosztuje naprawa gminnej drogi pokrytej asfaltem
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Przy okazji budowy wodociagu zastanawiam się nad podłączeniem kanalizacji
    do działki.
    Mam tylko kwestie że albo idę przez działkę sąsiada i uszkadzam drogę żeby podłączyć
    się do studzienki albo "pruje" drogę na długości 30+ metrów.
    Teoretycznie przez sąsiada jest łatwiej ale
    tu trawnik tu bramka tu kwiatki itd itp
    Tak coś koło 3 tysi wspomniał i może by tą drogę rozpruć?
    Tyle ile taki asfalt potem kosztuje?

  • 2. Data: 2018-06-04 16:18:06
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 15:50, Bolko pisze:
> [...]
    > Teoretycznie przez sąsiada jest łatwiej ale
    > tu trawnik tu bramka tu kwiatki itd itp
    > Tak coś koło 3 tysi wspomniał i może by tą drogę rozpruć?

    Projekt odtworzenia nawierzchni (nie musi być ale może być wymagany 300 zł).
    Z podbudową z kruszywa na gminnej o ile poniżej jest piasek:
    20 cm podbudowy - 30-50 zł m2 zależy...
    i teraz jaka jest istniejąca konstrukcja? nie wiadomo standardowo
    powinno być 5+4 cm. policz lekko ścieralna 4 cm 29 zł netto, wiążąca 42
    zł netto.

    Ale to jest pikuś zapytaj 1 lepszej firmy ile kosztuje mobilizacja
    sprzętu! ;)

    Robak

  • 3. Data: 2018-06-04 18:49:15
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 16:17:30 UTC+2 użytkownik Sir_Robak napisał:
> [...]
    > zł netto.
    >
    > Ale to jest pikuś zapytaj 1 lepszej firmy ile kosztuje mobilizacja

    kurcze ale to nie autostrada
    no a jak bym chciał iść przez sąsiada kwiatki to i tak muszę się wciąć na 2 metry w
    drogę na środku jest studzienka

  • 4. Data: 2018-06-04 23:42:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 18:49, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > kurcze ale to nie autostrada
    > no a jak bym chciał iść przez sąsiada kwiatki to i tak muszę się wciąć na 2 metry w

    Wiele lat temu u mnie w mieście robili prawie bezinwazyjnie: jakieś
    hydrauliczne rozpieraki i wciskali rury pod ulicą. Tyle, że to były rury
    o większej średnicy i chyba stalowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-06-05 09:36:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 04.06.2018 23:42, Adam pisze:

    > Wiele lat temu u mnie w mieście robili prawie bezinwazyjnie: jakieś hydrauliczne
    > rozpieraki i wciskali rury pod ulicą.

    Dalej tak robią. Zeszłego roku podłączali do gazu na mojej ulicy kilka nowych
    domów. Kopano po obu stronach ulicy doły i przeciskano jakimś ustrojstwem rury
    pod ulicą. W tych stalowych rurach układano potem plastikowe rury gazowe.

  • 6. Data: 2018-06-05 10:06:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2018 09:36:44 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > pod ulicą. W tych stalowych rurach układano potem plastikowe rury gazowe.

    Powiem wiecej - nie pozwalają robić inaczej jesli się da zrobić
    przewiertem/przeciskiem.

    b.

  • 7. Data: 2018-06-05 10:11:26
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2018 10:06:54 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Powiem wiecej - nie pozwalają robić inaczej jesli się da zrobić
    przewiertem/przeciskiem.

    Ale mu tu mówimy o drodze na wsi która została polana lepikiem
    jakiś czas temu i przez którą przejeżdza
    20 samochodów rano
    5 w ciągu dnia
    i 20 wieczorem

  • 8. Data: 2018-06-05 10:42:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 10:11, Bolko pisze:
    > Ale mu tu mówimy o drodze na wsi która została polana lepikiem
    > jakiś czas temu i przez którą przejeżdza
    > 20 samochodów rano
    > 5 w ciągu dnia
    > i 20 wieczorem

    Jedynym miejscem gdzie możesz się tego dowiedzieć to jest wydział dróg w
    Twojej gminie. Złóż pismo w gminie i wtedy będziesz wiedział z jakimi
    kosztami będziesz musiał się liczyć. Zadawanie pytań na grupie jest
    totalnie bezsensowne, bo koszty są różne w różnych regionach, ponadto w
    zależności od klasy drogi stosuje się inne technologie.

  • 9. Data: 2018-06-05 13:29:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czasami nie pozwalaja. Jak droga ma gwarancje to nie pozwalaja przeciskac ani
    przebijac pod nia. Historia zna przynajmniej jeden taki przypadek.

  • 10. Data: 2018-06-05 15:56:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2018 13:29:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czasami nie pozwalaja. Jak droga ma gwarancje to nie pozwalaja przeciskac ani
    przebijac pod nia. Historia zna przynajmniej jeden taki przypadek.

    sam taki przezylem , wiec juz sa dwa :)

    b.