  • 1. Data: 2019-02-17 16:19:39
    Temat: Impregnacja drewna - olejowanie z woskiem
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Wosk pszczeli rozpuszcza się w olejach, więc mogę go rozpuścić w oleju
    lnianym i impregnować taką mieszanką drewno. Wprawdzie nie wiem ile tego
    wosku jest w stanie rozpuścić się w tym oleju.
    Czy ktoś coś wie na temat takiej impregnacji drewna za pomocą oleju lnianego
    z woskiem pszczelim?
    Jest to lepsze, czy gorsze od olejowania samym olejem?

  • 2. Data: 2019-02-17 17:35:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest XXI wiek. Do swojej mikstury dodaj moczu lisa a przed malowaniem napluj do tylu
    trzy razy przez lewe ramie.

  • 3. Data: 2019-02-17 17:36:37
    Temat: Re: Impregnacja drewna - olejowanie z woskiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-17 o 16:19, Adam pisze:
    > Jest to lepsze, czy gorsze od olejowania samym olejem?
    Szukasz oszczędności?
    Jeżeli nie to kup odpowiedni "olej" OSMO i będzie dobrze.

    Robert

  • 4. Data: 2019-02-17 19:40:27
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Zenek Kapelinder napisał
    > Jest XXI wiek. Do swojej mikstury dodaj moczu lisa
    > a przed malowaniem napluj do tylu trzy razy przez lewe ramie.

    Nie weidzialem ze ty Zenek taki inteligentny jesteś, dlaczego jeszcze w
    politykę nie pszedłeś?

  • 5. Data: 2019-02-17 19:45:16
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Robert Wańkowski napisał
    > Szukasz oszczędności?
    > Jeżeli nie to kup odpowiedni "olej" OSMO i będzie dobrze. Robert

    Co to znaczy "odpowiedni" olej OSMO ?
    Jaki jest jego skład?
    Jest lepszy czy gordszy do oleju lnianego z woskiem pszczelim?

  • 6. Data: 2019-02-17 20:56:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Feb 2019 19:40:27 +0100, Adam wrote:
    > Zenek Kapelinder napisał
    >
    > Nie weidzialem ze ty Zenek taki inteligentny jesteś, dlaczego jeszcze w
    > politykę nie pszedłeś?

    Stara się jak może. Póki co na szczęście swoją tfurczością raczy tylko
    czytelników pl.soc.polityka. Ale w przyszłości kto wie... Zenek 2020?

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-02-17 21:16:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Stara się jak może. Póki co na szczęście swoją tfurczością
    > raczy tylko czytelników pl.soc.polityka.

    Niestety nie tylko ich.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-02-17 23:06:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-17 o 19:45, Adam pisze:
    > Robert Wańkowski napisał
    >
    > Co to znaczy "odpowiedni" olej OSMO ?

    Inny jest do drewnianej miski z której będziesz jadł a inny do tarasów.

    > Jaki jest jego skład?

    https://osmo.com.pl/wp-content/uploads/0XX_Oleje-Tar
    asowe.pdf

    > Jest lepszy czy gordszy do oleju lnianego z woskiem pszczelim?

    Skąd mam wiedzieć? :-) Nawet jeżeli twoja mikstura lepsza, to dowiemy
    się po kilku sezonach użytkowania i testów.

    Robert

  • 9. Data: 2019-02-18 11:20:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Jest to lepsze, czy gorsze od olejowania samym olejem?

    Nie jest gorsze- jest inne.Od lat używam pokostu samodzielnie robionego z leju
    słonecznikowego i sykatywy malarskiej.Pokost (olej) głęboko wchodzi w drewno o powoli
    się utlenia.Jednak po utlenieniu są przerwy między cząsteczkami.za małe dla wody,
    wysterczające dla gazów i prawy.
    Drewno normalnie pracuje.
    Przy wosku te szczeliny są mniejsze, więc i ta wymiana też jest
    mniejsza.Jednak powoduje.Jednak wosk zabezpiecza drewno przez brudem,
    bo pory na powierzchni są całkowicie zamknięte.Znaczy- całkowicie zamknięte,
    to są przy kilkakrotnym lakierowaniu, i to nie zawsze.Natomiast środki
    "naturalne" są bardziej odporne na wahania temperatury, czy wilgotności.
    No i łatwiej naprawiać uszkodzenia powierzchni- choć tu zdania są
    podzielone.
    Nie ma rzeczy uniwersalnych- duży wpływ ma również moda.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2019-02-18 11:27:51
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.02.2019 16:19, Adam wrote:
> [...]
    > lnianego z woskiem pszczelim?
    > Jest to lepsze, czy gorsze od olejowania samym olejem?

    Chcesz zabezpieczyć drewno na zewnątrz?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info