  • 1. Data: 2020-09-30 15:04:11
    Temat: Impregnowanie HDF (na deszcz)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Czy płyta HDF (taka zwykła, laminowana, stosowana na tylną ściankę mebli)
    po zaimpregnowaniu nada się do zastosowania na zewnątrz i nie zgnije od
    deszczu i innych warunków pogodowych (przynajmniej przez 2-3 lata)? Macie
    doświadczenia?

    Jeśli tak, to czym ją zaimpregnować? Najtańszy w Obi jest impregnat
    Primacol, wystarczy?

    https://www.obi.pl/preparaty-do-gruntowania-drewna/p
    rimacol-impregnat-do-drewna-protektor-zielony-1-l/p/
    4354155

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą mrówek idzie spać. Rano wstaje i widzi,
    ze zamęczył nocnymi igraszkami ukochana. Wiec wściekły wziął się do

  • 2. Data: 2020-09-30 15:11:49
    Temat: Re: Impregnowanie HDF (na deszcz)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 15:04 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

> [...]
    > Primacol, wystarczy?
    >
    > https://www.obi.pl/preparaty-do-gruntowania-drewna/p
    rimacol-impregnat-do-drewna-protektor-zielony-1-l/p/

    przez 2-3 lata nawet "surowa" nie zgnije. Na deszczu napuchnie i złuszczy
    się laminat co byś z tym nie robił. Osłonięta od wody wytrzyma sporo
    więcej.

    TG

  • 3. Data: 2020-09-30 15:42:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > przez 2-3 lata nawet "surowa" nie zgnije. Na deszczu napuchnie i
    > złuszczy się laminat co byś z tym nie robił. Osłonięta od wody wytrzyma
    > sporo więcej.

    nie zgnije ale nie będize nośna - coś na tym położysz to mnientkie będzie

  • 4. Data: 2020-09-30 15:53:01
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > nie zgnije ale nie będize nośna - coś na tym położysz to mnientkie będzie

    Nośny ma być styropian w środku (to ma być budka dla kota), HDF-em chcę
    zabezpieczyć styropian przed drapaniem. Chyba że nawet mimo impregnacji
    zrobi się tak miękki, że łatwo ulegnie pazurom?

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 5. Data: 2020-09-30 16:03:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 września 2020 o 15:04:12 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):
> [...]
    > kopania grobu. I mruczy pod nosem:
    > - K..., jedna noc przyjemności i cale życie kopania.
    Jak po amerykańsku chcesz robić to żadna płyta tylko albo tradycyjnie z liści albo
    nowocześnie ze sklejki wodoodpornej. A jak by jednak z jidysz było na rzeczy to kozie
    skóry będą w sam raz.

  • 6. Data: 2020-09-30 16:30:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 15:53 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

    > Nośny ma być styropian w środku (to ma być budka dla kota), HDF-em chcę
    > zabezpieczyć styropian przed drapaniem. Chyba że nawet mimo impregnacji
    > zrobi się tak miękki, że łatwo ulegnie pazurom?

    Zależy jaki kot :-) - mój kiedyś wydrapał dziurę w litej desce sosonowej o
    grubości 2,5 cm. Tak, że wiesz...

    TG

  • 7. Data: 2020-09-30 18:20:25
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-09-30 o 15:04, Arnold Ziffel pisze:
> [...]
    > po zaimpregnowaniu nada się do zastosowania na zewnątrz i nie zgnije od
    > deszczu i innych warunków pogodowych (przynajmniej przez 2-3 lata)? Macie

    Zły pomysł nawet jak na domek dla śierścia ;)

> [...]
    > Primacol, wystarczy?
    >
    > https://www.obi.pl/preparaty-do-gruntowania-drewna/p
    rimacol-impregnat-do-drewna-protektor-zielony-1-l/p/

    Kolejny duży błąd to impregnat - wodny nasączysz tym HDFkę i... nieco ją
    zabezpieczy ale jednocześnie spuchnie na ten tychmiast! ;)
    Poszukaj w ogłoszeniach poprodukcyjnych płyt z tworzyw (ceny w granicach
    6-8 zł /m2 przy 1mm grubości) to zabezpieczy styropian, lub najtańsze
    deski w składach drzewnych i na górę papa lub gont jak ma być ładnie.
    Tanio i trwale! Tyle że trzeba pomajsterkować nieco ;)

    Robak

  • 8. Data: 2020-09-30 21:24:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 września 2020 08:04:12 UTC-5 użytkownik Arnold Ziffel napisał:
> [...]
    > Primacol, wystarczy?
    >
    > https://www.obi.pl/preparaty-do-gruntowania-drewna/p
    rimacol-impregnat-do-drewna-protektor-zielony-1-l/p/

    mdf zgnije po tych 3 latach.
    Jak zaimpregnujesz to tez sie rozleci ale bedzie bez grzyba.

    Kup albo kawalek blachy (jak od zewnatrz) albo obij sklejka jak od wewnatrz.

    Jak masz gdzies w poblizu drukarnie to sie przejdz moze ci stara blache z offsetu
    dadza. Nada sie az nadto.

  • 9. Data: 2020-09-30 23:36:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Zależy jaki kot :-)

    Taki zwykły, cztery łapy, para uszu, ogon, podzespół mruczący :) Sztuk
    ok. ośmiu, dlatego domków będzie więcej, ale chcę na razie zrobić jeden
    na próbę.

    > - mój kiedyś wydrapał dziurę w litej desce sosonowej o grubości 2,5 cm.

    Utalentowany :) Ale deski leżą za domem i jeszcze nie są podrapane,
    najwyżej wyżarte przez korniki, więc jestem dobrej myśli :)

    --
    Okulista do pacjenta:
    - Mam dla pana dwie nowiny, dobrą i złą.

  • 10. Data: 2020-09-30 23:43:04
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Jak po amerykańsku chcesz robić to żadna płyta tylko albo tradycyjnie z
    > liści albo nowocześnie ze sklejki wodoodpornej.

    Ze sklejki liściastej wyjdzie drogo :( W Obi jest 4mm po 26zł/m2 (w Leroyu
    podobnie), na jeden domek potrzebuję ok. 3m2 (zakładając domek 50x50x50 i
    sklejkę na zewnątrz i w środku). To jest 78zł za samą sklejkę. Zastanawiam
    się, czy nie da się taniej. HDF ma tę zaletę, że mam, ale jak się ma
    rozlecieć mimo impregnacji, to nie ma to sensu.

    --
    Mówi zięć do teściowej:
    - Gdzie mama jedzie?