  • 1. Data: 2012-10-16 10:07:45
    Temat: Instalacj aodgromowa.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Na sąsiednim domu (tym o którym pisałem niedawno że tak szybko budują)
    zrobiono właśnie instalację odgromową.
    Niby wszystko ładnie, szczyty, wykusze, rynny metalowe pokryte instalacją,
    zwody zagięcia łagodne. Jedną rzecz pominęli. Komin. jedyny zresztą i
    najwyższy zarazem na budynku wystający element i to na dodatek z wystającym
    lśniącym wkładem ze stali nierdzewnej.
    Przecież jak łupnie w ten komin to kocioł z kotłowni poleci w kosmos a i
    przy okazji nastąpi spore przepięcie do instalacji zasilającej i narobi
    zniszczeń w całym domu.
    Nie siedzę w branży od parunastu lat. Coś się zmieniło w przepisach?

    Marek

  • 2. Data: 2012-10-16 10:30:19
    Temat: Re: Instalacj aodgromowa.
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Nie siedzę w branży od parunastu lat. Coś się zmieniło w przepisach?

    Moze w przepisach bo to nigdy nie wiadomo, ale w fizyce raczej nie.
    Komin powinen byc tez opleciony i podlaczony.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-10-16 11:26:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zniszczeń w całym domu.
    > Nie siedzę w branży od parunastu lat. Coś się zmieniło w przepisach?

    Mam spore watpliwosci, czy instalacja odgromowa uchroni instalacje
    elektryczna od wszelkich uszkodzen, nawet superdobrze zrobiona.

  • 4. Data: 2012-10-16 11:42:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Mam spore watpliwosci, czy instalacja odgromowa uchroni instalacje
    > elektryczna od wszelkich uszkodzen, nawet superdobrze zrobiona.

    Te poważniejsze na masztach nadawczych np. już całkiem dobrze sobie radzą.
    Tu podniosłem że pominięto najwyższy punkt budynku, czyli komin i to z
    wystającym wkładem z nierdzewki który kończy się na dole przy kotle
    podłączonym do sieci 230V.

    Marek

  • 5. Data: 2012-10-16 12:26:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > Tu podniosłem że pominięto najwyższy punkt budynku, czyli komin i to z
    > wystającym wkładem z nierdzewki który kończy się na dole przy kotle

    Co gorsza ten komin tak jak obudowa pieca jest podłączony do "bolca" więc ma
    potencjał ziemi - tak aby zaprosić piorun by właśnie w niego walnął :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-16 16:08:23
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 10:07:45 +0200, "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    napisal(a):

    >Przecież jak łupnie w ten komin to kocioł z kotłowni poleci w kosmos a i
    >przy okazji nastąpi spore przepięcie do instalacji zasilającej i narobi
    >zniszczeń w całym domu.

    Mam kondensata i u mnie zarówno zewnętrzny płaszczcz komina, jak i przewód
    spalinowy w środku nie są połączone w piecu z żadnym metalowym elementem.

    --
    Maciej

  • 7. Data: 2012-10-16 16:20:24
    Od: Rom MIUI HTC <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 10:07:57 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > zniszczeń w całym domu.
    >
    > Nie siedzę w branży od parunastu lat. Coś się zmieniło w przepisach?

    Ale może do rurki wystającej ponad komin doczepili od spdu drut od odgromu?

  • 8. Data: 2012-10-17 07:46:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Rom MIUI HTC" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Ale może do rurki wystającej ponad komin doczepili od spdu drut od odgromu?

    Widzę ten komin dokładnie. Z okna z góry i z ulicy z każdej strony i nic
    nie zauważyłem. Żaden drut nawet na komin nie dochodzi a co dopiero do
    wkładu.

    Marek

  • 9. Data: 2012-10-17 07:51:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "M@tej" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam kondensata i u mnie zarówno zewnętrzny płaszczcz komina, jak i przewód
    > spalinowy w środku nie są połączone w piecu z żadnym metalowym elementem.

    Ja wiem że są kondensaty z plastikowym czopuchem, ale nie każdy kocioł to
    kondensat i nie kazdy kondensat ma plastikowy czopuch.
    Lat temu kilkanaście zaprojektowanie inst. odgromowej bez zwodów z kominów
    było nie do pomyśleniam nawet samych gołych kominów wentylacyjnych tylko z
    cegły.

    Marek

  • 10. Data: 2012-10-18 13:06:52
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Widzę ten komin dokładnie. Z okna z góry i z ulicy z każdej strony i nic
    > nie zauważyłem. Żaden drut nawet na komin nie dochodzi a co dopiero do
    > wkładu.

    To wspułczuję właścicielowi :)
    pewnie niejeden odgrom jest zrobiony dla sztuki