  • 1. Data: 2019-02-15 10:37:05
    Temat: Instalacja antenowa
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    3 rodzaje anten: SAT, TV, FM.
    Na tą chwilę mam SAT (NC+) z dekoderem z PVR, czyli dwa kable do
    dekodera potrzebne i takie są.
    Chcę teraz wymienić kable i zrobić to tak, żeby była opcja dorzucenia
    anteny na DVB-T i FM i dociągnąć do jednego punktu w domu zakończonego
    gniazdem RTV (2xSAT, tv, radio). Do gniazda wejście jest dwoma kablami.
    Chciałbym przy tym uniknąć multiswitcha.
    Wykombinowałem coś takiego:
    https://www.dropbox.com/s/9bin5bmgtg7236s/Anteny.png
    ?dl=0

    Ma to szansę działać prawidłowo i dobrze?
    Jest tu ktoś dobrze ogarniający tematy antenowe?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2019-02-15 11:18:44
    Temat: Re: Instalacja antenowa
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-15 o 10:37, Kżyho pisze:
> [...]
    ?dl=0

    > Ma to szansę działać prawidłowo i dobrze?
    > Jest tu ktoś dobrze ogarniający tematy antenowe?

    Jak odbierasz FM na antenie DVB-T? Może oddzielna antena do radia nie
    jest potrzebna?

    Skoro masz SAT z PVR, to zapewne obsługuje technologię unicable.
    Więc przeszedłbym na technologię unicable - do wymiany konwerter przy
    antenie SAT.
    Kupisz coś takiego:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/konwerter-abovio-
    unicable-scr-dvb-t-i6596641116.html
    (ten jest o tyle dobry, że ma też wyjście SAT 'starego typu')

    podłączasz antenę DVB-T do konwertera i jedziesz w dół jednym kablem ze
    wszystkimi sygnałami.
    Jeśli chcesz dodać antenę FM, to zwrotnica przed konwerterem.

    do rozdzielenia na 2 wejścia w dekoderze potrzebujesz rozdzielacz
    dwukierunkowy.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2019-02-15 11:42:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.02.2019 o 11:18, Pete pisze:
> [...]
    > Jeśli chcesz dodać antenę FM, to zwrotnica przed konwerterem.
    >
    > do rozdzielenia na 2 wejścia w dekoderze potrzebujesz rozdzielacz

    Nie wiem czy gniazdo w sumie tego nie rozdzieli również, jak wejdę po
    prostu jednym kablem? Nie wiem do końca jak te gniazda działają (Berkera
    w tym konkretnym przypadku).

    To Unicable jest jakąś tam alternatywą. A ten schemat, co ja
    zaproponowałem ma też jakąś szansę działać, czy nie bardzo?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 4. Data: 2019-02-15 19:01:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-02-15 o 11:42, Kżyho pisze:

    > To Unicable jest jakąś tam alternatywą. A ten schemat, co ja
    > zaproponowałem ma też jakąś szansę działać, czy nie bardzo?

    Jak jest/znajdziesz zwrotnicę, która zsumuje poszczególne częstotliwości
    i przepuści sygnały/prądy zwrotne to konwertera SAT, to powinno zadziałać.

  • 5. Data: 2019-02-16 00:02:14
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 15.02.2019 o 10:37, Kżyho pisze:
> [...]
    ?dl=0

    > Ma to szansę działać prawidłowo i dobrze?
    > Jest tu ktoś dobrze ogarniający tematy antenowe?

    pytanie nr1
    po co chcesz wymieniać kable? przetarte, zepsute czy też takie widzimisię ?

    pytanie nr2
    anteny dvbt i fm oczywiście zewnętrzne ?

    pytanie nr3
    narysowałeś schemat anten przed gniazdem a co po gnieździe ? rozwiązanie
    niżej:

    też mam nc+ i uważam że w dvbt nie ma nic sensownego, czego by w satce
    nie było, dvbt raczej nie używam, ale mam zamontowane coś takiego:

    https://www.freetv.ie/tv-aerial-and-satellite-combin
    er
    lub
    http://www.tolistores.gr/6C211294.en.aspx

    celowo zamieszczam zagrabaniczne linki by nie było posądzenia o reklamy :D

    koszt takiego dyngsa to kilka-kilkanaście złotych w sklepie RTV (
    potrzebujesz dwie sztuki),
    a jak chcę radio to słucham w kinie domowym internetowego, jak chcesz
    jednak FM to nic jednak nie stoi na przeszkodzie by przed kombinerem na
    dachu dołożyć sumator FM/UHF a na dole rozdzielić na FM i DVB-T

    zastosowanie tego rozwiązania -komkbinera- eliminuje konieczność wymiany
    kabli ( defacto dołożenia kabli), no chyba że z jakiegoś powodu musisz
    wymieniać kable

    a technologia unicable ma sens w przypadku używania kilku dekoderów SAT,
    nie wiemy ile dekoderów masz
    jeśli jeden czy dwa to unicable nie ma sensu a trochę kosztuje

    jak masz pytania to śmiało pisz, bo trochę w tym temacie działam ;)

  • 6. Data: 2019-02-16 08:05:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lutego 2019 00:02:27 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

> [...]
    >

    > też mam nc+ i uważam że w dvbt nie ma nic sensownego, czego by w satce
    > nie było, dvbt raczej nie używam, ale mam zamontowane coś takiego:

    problem jest ogólniejszy - bylem ostatnio sie wywczasowac i pan wlasciciell noclegu z
    dumą opowiadał ze satelitarna telewizje ma na wypasie to ak chcą klienci - no to
    polatałem po kanałach. Tam też nie było niczego sensownego. Raz trafilem na film
    który chcialem obejrzec to reklamy go zabily. A wlasnie, nawet pornusy były ino
    zapinowane :)
    Współczesna telewizja jest do kitu :)

    Teraz na etapie budowy to kazalem dzieciom moim co bedą dom uzytkować kable antenowe
    rozciągać, po dwa do pokoju. To tak nie bardzo chciały, przeciez nie bedzie
    telewizora, mówią.

    b.

  • 7. Data: 2019-02-16 12:02:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    unicable-scr-dvb-t-i6596641116.html

    > Nie wiem czy gniazdo w sumie tego nie rozdzieli również, jak wejdę po
    > prostu jednym kablem? Nie wiem do końca jak te gniazda działają (Berkera
    > w tym konkretnym przypadku).

    Musisz sprawdzić czy to jest gniazdo dwukierunkowe z power-pass

    > To Unicable jest jakąś tam alternatywą. A ten schemat, co ja
    > zaproponowałem ma też jakąś szansę działać, czy nie bardzo?

    Zadziała jeśli ta 'zwrotnica' będzie dwukierunkowa z power-pass. coś jak
    zaproponował pilocik, tylko z trzema wejściami (jeśli chcesz oddzielną
    antenę FM).
    Minusem to, że niestety nie puścisz kablem antenowym zasilania do anten
    FM/TV

    --
    Pete

  • 8. Data: 2019-02-16 12:03:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-16 o 00:02, pilocik pisze:
    ?dl=0

    > a technologia unicable ma sens w przypadku używania kilku dekoderów SAT,
    > nie wiemy ile dekoderów masz
    > jeśli jeden czy dwa to unicable nie ma sensu a trochę kosztuje

    Wymiana konwertera - 150zł.
    jeden rozdzielacz - 5zł.

    To dużo???

    --
    Pete

  • 9. Data: 2019-02-16 20:48:19
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 16.02.2019 o 12:03, Pete pisze:

    > Wymiana konwertera - 150zł.
    > jeden rozdzielacz - 5zł.
    >
    > To dużo???

    autor ma PVR i dwa kable, po co mu unicable ?

  • 10. Data: 2019-02-18 10:03:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-16 o 20:48, pilocik pisze:

    > autor ma PVR i dwa kable, po co mu unicable ?

    Po to, że w tej chwili nie dołoży multiroomu, bo nawet nie ma jak.
    A z unicable może sobie już o tym pomyśleć.

    --
    Pete