  • 11. Data: 2018-11-28 10:24:29
    Temat: Re: Instalacja dla tv naziemnej
    Od: hienryk <z...@g...com>

    Może zacznij od instalacji na telefonie aplikacji do wyszukania najsilniejszego w
    twojej lokalizacji nadajnika, jakiś dvb-t finder, np takiego
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.es
    ys.polishdvbt&hl=pl
    Ja kiedyś też instalowałem na dachu antenę i taka aplikacja bardzo mi pomogła. Miała
    coś w rodzaju kompasu, który po wybraniu nadajnika pokazywał dokładnie, w którą
    stronę zwrócić antenę.

  • 12. Data: 2018-11-28 10:32:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 28, 2018 at 10:02:50 AM UTC+1, k...@g...com
    wrote:

    > Moja lokalizacja to Wągrowiec, północ wielkopolski:

    sporo info (+ 2 mapy nadajnikow) https://telewizja-cyfrowa.com/nadajniki/

    https://emimaps.emitel.pl/

    jak wybierzesz, ktory chcesz odbierac, to pytanie (do sklepu chyba najproscie?) z
    podana odlegloscia i czestotliwoscia nadajnika, polaryzacja...

  • 13. Data: 2018-11-28 11:56:28
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 22:40, Majka pisze:
    > Poproszę o pomoc dotyczącą instalacji antenowej i zakupów:
    >
    > 1. Odległość od anteny do telewizora to 11 metrów przewodu.
    to nie jest duża odległość jak na kabel koncentryczny. jeśli możesz -
    unikaj wzmacniaczy. to zawsze jest dodatkowy kłopot, a wzmacniają
    również zakłócenia.

    > 2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    > Która jest warta uwagi?
    Yagi bez wzmacniacza. Większość sklepów oferuje zakup anteny, z
    możliwością wymiany jak nie będzie działać.

    > 3. Kto produkuje porządne wieszaki do tv?
    majsterkowicze. na serio. może warto jakiemuś majserkowiczowi ze
    spawarką dac 5 dych, pospawa co trzeba. chyba ze potrzebujesz coś ekstra
    ruchomego, z wyśięgnikiem - to 5 dych braknie :)

    ToMasz

    albo spróbuj w ten sposób:

    https://www.olx.pl/oferta/antena-zewnetrzna-CID99-ID
    xiyNE.html#b58dfe5f80

  • 14. Data: 2018-11-28 12:14:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 13:40:22 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > 1. Odległość od anteny do telewizora to 11 metrów przewodu. Chcę tylko telewizję
    naziemną. Telewizor oczywiście posiada odpowiedni tuner.
    > CZY MUSZĘ między telewizor a antenę podpiąć wzmacniacz sygnału (zasilacz)?
    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten
    zasilacz tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?
    > I jak go wpiąć "do anteny"?
    Nie musisz. Zasilacza używa się przy baaardzo długich kablach i wtedy
    powinno się go dawać przy antenie.
    > 2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    > Która jest warta uwagi?
    > Jeśli (patrz pyt.1) muszę mieć wzmacniacz sygnału, to czy dostanę dobrą antenę ze
    wzmacniaczem w komplecie?
    Kup antenę Yagi bez wzmacniacza (zawsze możesz dokupić). A jaką
    dokładniej to ci nie powiem bo nie wiem jakie nadajniki chcesz odbierać
    i jak masz do nich daleko.
    > 3. Kto produkuje porządne wieszaki do tv?
    > Pytam, bo wieszałam niedawno w miejscu pracy tv jako monitor, 65 cali, i wieszak
    (bez funkcji, tylko na płasko na ścianie) był w palcach niczym plastelina, a śrubki
    blokujące są jednorazowe, nie do odkręcenia już - dno i dwa metry mułu.
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?
    A na tym się nie znam :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-11-28 12:22:25
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten
    zasilacz tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?

    Kabel o długości 11 metrów nie potrzebuje żadnego wzmacniacza. Pod
    warunkiem, że jest to kabel dedykowany dla telewizji naziemnej albo
    satelitarnej.

    Te są dobre:
    https://sklep.delta.poznan.pl/kable-koncentryczne-75
    -w_l1_c28.html
    Za wyjątkiem RG-6/U.

    Te są niedobre:
    https://sklep.delta.poznan.pl/kable-koncentryczne-75
    -w-do-telewizji-przemyslowej_l1_c157.html

> [...]
    > Która jest warta uwagi?
    > Jeśli (patrz pyt.1) muszę mieć wzmacniacz sygnału, to czy dostanę dobrą antenę ze

    Według map, to najlepszy dla Ciebie kierunek jest na Gołańcz/Chojna (w
    niektórych tabelach opisywane jako Gniezno :)).
    23 km, płaski teren. Tylko niestety MUX-8 jest nadawany w polaryzacji
    pionowej, co komplikuje wybór anteny.
    Antena musi mieć możliwość montażu części dla odbioru MUX-8 w innej
    polaryzacji niż pozostałe kanały.

    Kanały:
    MUX-1 42
    MUX-2 43
    MUX-3 31
    MUX-8 9

    Mały nadajnik MUX-3 z programami TVP jest też w Wągrowcu na ul.
    Mickiewicza 13a. Możesz spróbować odebrać go na kawałku kabla zamiast
    anteny. Kanał 31

    Jeśli masz okna wychodzące na Chojnę, to można pokusić się o spróbowanie
    anteny pokojowej szerokopasmowej, ale gwarancji nie ma żadnej, że zadziała.
    https://sklep.delta.poznan.pl/anteny-pokojowe_l1_c11
    .html

    Jako zewnętrzną antenę wybrałbym w kolejności od najlepszej:

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    bx-1000-olympia-red-eagle_l1_p11888.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    bx-900-combo-viva-red-eagle_l1_p12711.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-logarytmiczno-p
    eriodyczna-atk-log5-1221-60-dipol_l1_p10960.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    ax-galaxy-combo_l1_p11928.html

    Najlepiej zadzwoń do tego sklepu i porozmawiaj z nimi. Powinni się
    orientować jakie anteny najczęściej sprzedają do Wągrowca i klienci nie
    narzekają.
    Albo zobacz w lokalnym sklepie jakie mają anteny.

    Do tego kup odpowiednie wtyczki.

> [...]
    blokujące są jednorazowe, nie do odkręcenia już - dno i dwa metry mułu.
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?

    Uchwyty ze stali produkuje zapewne ten sam Chińczyk, który robi też z
    plasteliny. Wszystko zależy od tego, co i za jaką cenę zamówi importer
    do Polski.
    Uchwyty też zobacz w sklepie Delta albo w Dipol-u.

    https://www.dipol.com.pl/oferta-technika-montazowa-u
    chwyty-rtv,5766.htm

    yabba

  • 16. Data: 2018-11-28 12:30:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 10:23, Majka pisze:

    > Kanały są pogrupowane w MUX Multipleksy.
    > Czy można odbierać kanały kilku multipleksów, czy też trzeba zdecydować się na
    jeden? Pytam, bo interesuje mnie jednocześnie:
    > - TVP ABC z MUX1
    > - POLSAT, TVN, TVN7 z MUX2
    > - TVP1/2, TVP HISTORIA z MUX3.
    > Da się to pogodzić, czy mogę tylko jeden MUX "ściągać"?

    > Ja mieszkam w Wągrowcu, dokładnie pośrodku trójkąta wyznaczonego przez miasta:
    Bydgoszcz, Piłę i Poznań.
    > Sąsiedzi kierują anteny albo na Poznań, albo na Bydgoszcz.

    Jeśli potrzebujesz odbiór z dwóch lub więcej nadajników, można to zrobić
    za pomocą kilku anten - każda dla jednego nadajnika. Czasem stosuje się
    nawet dwie anteny na jeden nadajnik.
    Następnie przewody z anten idą do tzw. sumatora, a z niego już jednym
    kablem do odbiornika albo rozdzielacza i wielu odbiorników.

    Czy przypadkiem już kilka miesięcy temu nie pytałaś o to samo?
    Wtedy pisałem m.in. o programie DVBT Finder, do którego linkiem rzucił
    przed chwilą hienryk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-11-28 13:47:36
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 10:24, hienryk pisze:
> [...]
    Miała coś w rodzaju kompasu, który po wybraniu nadajnika pokazywał dokładnie, w którą

    Wyboru w zasadzie nie ma :|
    Nadajnik Gniezno/Chojna moc 40 kW

    Inne w pobliżu
    Oborniki 5,5 kW
    Poznań 0,5 kW

    Więc kierunek już znasz

  • 18. Data: 2018-11-28 14:04:38
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-11-27 o 22:40, Majka pisze:
> [...]
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?
    >
    > Proszę o pomoc - jeśli mam coś doprecyzować, to pytajcie.

    Spytkowice 50 km od Chorągwicy w dodatku kilka km od domu zasłania mnie
    wzgórze.
    Kupiłem onegdaj TELMOR ASR-860 ze wzmacniaczem (wyśmiewaną na różnych
    forach) i hula bez zarzutu od kilkunastu lat bez problemu. Działała
    jeszcze w czasach TV analogowej, po zmianie na DVBT nawet nie
    wychodziłem na dach tylko przeskanowałem kanały w telewizorze.
    Tego modelu już nie ma, ale są następczynie
    https://www.telmor.pl/Katalog-produktow/Anteny-nazie
    mne/Anteny-asr-DVB-T
    zwróciłbym może uwagę na filtr LTE (ja go nie mam)

  • 19. Data: 2018-11-28 14:55:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    c...@g...com
    *hienryk* napisał(-a):

> [...]
    > pomogła. Miała coś w rodzaju kompasu, który po wybraniu nadajnika
    > pokazywał dokładnie, w którą stronę zwrócić antenę.

    Ilu instalatorów tyle rozwiązań. Kiedy instalowałem swoją antenę,
    korzystając z http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/ wytyczyłem linię od
    nadajnika do miejsca instalacji anteny i już wiedziałem na które drzewo
    będące w zasięgu wzroku ją ustawić.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2018-11-28 20:21:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    Bydgoszcz, Piłę i Poznań.
    > Sąsiedzi kierują anteny albo na Poznań, albo na Bydgoszcz.

    Najlepszy nadajnik dla ciebie to:
    https://www.naziemna.info/naziemna-telewizja-i-radio
    fonia-cyfrowa/wojewodztwo-wielkopolskie/rtcn-gniezno
    -chojna/

    Nadaje 4 multipleksy.
    1,2 i 3 ma polaryzację poziomą a 8 pionowa.
    Więc jedną anteną ustawioną poziomo odbierzesz multipleksy 1,2 i 3 a z 8
    mogą być problemy. Trzeba by zastosować 2 antenę i zwrotnicę.
    Choć istnieją anteny na obie polaryzacje.
    Dowiedz się u kumatych sprzedawców.