  • 1. Data: 2016-03-12 15:26:43
    Temat: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: Michał <M...@c...pl>

    Mieszkam w bloku z wielkiej płyty.
    Administracja zapowiedziała wymianę rur gazowych
    w kilku budynkach, bo podobno są nieszczelne.
    Słyszałem, że ma to być tylko tymczasowa wymiana,
    bo zgodnie z przepisami unijnymi rury gazowe
    powinny być przeniesione poza mieszkania.
    Interesuje mnie to, bo po tej zmianie zamierzałem
    zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
    w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.

    Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić
    i mógłby podąć gdzie je znaleźć?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2016-03-12 16:39:13
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-03-16 o 15:26, Michał pisze:
> [...]
    > zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
    > w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.
    >
    > Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić

    Z tym przenoszeniem rur gazowych poza lokale, to jakaś bujda moim
    zdaniem. Może o liczniki gazu chodzi? Przecież o wiele większe jest
    zagrożenie nieszczelnością na samym odbiorniku (piecyk, kuchenka), niż
    na samej rurce, a trudno kuchenkę instalować na korytarzu.

  • 3. Data: 2016-03-12 17:30:04
    Od: Michał <M...@c...pl>

> [...]
    > nieszczelnością na samym odbiorniku (piecyk, kuchenka), niż na samej
    > rurce, a trudno kuchenkę instalować na korytarzu.

    Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
    bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
    więc ruina w mieszkaniu taka sama.

    Michał

  • 4. Data: 2016-03-12 21:03:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 12.03.2016 o 17:30, Michał pisze:

    > Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
    > bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
    > więc ruina w mieszkaniu taka sama.
    >
    > Michał

    No jasne. I tego się trzymaj przy żonie.

  • 5. Data: 2016-03-12 22:44:22
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Mozesz byc pewien ze to nie unijne przepisy a lokalny kacyk se wymyslil,
    prawde mowiac w szkoplandii w domach prywatnych malo gdzie ludzie maja
    gaz, wszystko jest na prund.

  • 6. Data: 2016-03-13 09:09:33
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
    > w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.
    >
    > Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić

    U nas wymienili już parę lat temu (chyba 5). Chodziło o to że w myśl unijnego dekretu
    połączenia pomiędzy rurami gazowymi muszą być spawane a nie skręcane. Ponieważ nie
    potrafili tego zrobić w starym pionie to wykonano nowe piony na klatce schodowej z
    obudowanymi licznikami. Od nich wymienili wszystkie rury gazowe w mieszkaniach.
    Oczywiście po tych spawaniach konieczny był remont (na koszt własny lokatora).

    Pozdrawiam

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2016-03-13 10:44:32
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Napewno nie jest to yadne yalecenie unii bo niemce klada rurz gayowe
    yaciskane

  • 8. Data: 2016-03-13 17:58:19
    Od: m <m...@g...com>

    On 12.03.2016 17:30, Michał wrote:

    > Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
    > bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
    > więc ruina w mieszkaniu taka sama.

    Niekoniecznie. Od strony mieszkania to może być połączenie końców rury
    "na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
    do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury
    od Ciebie wyprowadzać.

    p. m.

  • 9. Data: 2016-03-13 18:49:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-03-13 o 10:44, LeonKame pisze:
    > Napewno nie jest to yadne yalecenie unii bo niemce klada rurz gayowe
    > yaciskane

    Zaciskane mogą być i u nas. Jeśli chodzi o miedź.
    W wielu kamienicach i blokach, są jednak stalowe instalacje skręcane na
    pakuły. I to się sukcesywnie wymienia, a nowe instalacje ze stali, od
    razu robi się spawane.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2016-03-13 20:20:36
    Od: Michał <M...@c...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > "na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
    > do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury

    Z tego co mogę zobaczyć, to jedyne rozgałęzienie idzie do mojego licznika,
    w mojej kuchni, a poza tym rury idą pionowo. Zatem konieczne byłoby
    wyprowadzenie rury poziomo.
    Ponadto, raz lub dwa razy w roku odbywa sie sprawdzanie szczelności rur
    i kuchenki i zawsze było OK.
    Może u innych są nieszczelności, albo po prostu ktoś musi zarobić.
    A że wszystkim zrujnują kuchnie, to nie ich ból.

    Pozdrawiam
    Michał