  • 1. Data: 2014-12-16 20:33:27
    Temat: Internet w drodze
    Od: Kadar <o...@g...com>

    czasami pojawia sie taki sobie ot temat ni z gruszki ni z pietruszki wiec i ja
    zagaje.
    Moze ma ktos pomysl jak to zrobic racjonalnie (czyt. tanio) i skutecznie zeby miec
    internet w samochodzie jadac przez europe.
    W Polsce nie ma z tym problemu bo mam LTe mobilne i lapie dosc swobodnie zasieg ale
    jadac przez kilka krajow? Dobrze by bylo miec tez ten internet w obcym kraju a nie
    zbankrutowac. Jak na razie operatorzy jakos niemrawo mi odpowiadaja.
    Kadar

  • 2. Data: 2014-12-16 20:56:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    Chyba tylko prepaidy w poszczególnych krajach. Przełożenie SIM to chwila.

  • 3. Data: 2014-12-16 22:29:54
    Temat: Re: Internet w drodze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Dec 2014 11:33:27 -0800 (PST), Kadar

    > Jak na razie operatorzy jakos niemrawo mi odpowiadaja.

    I raczej się nie doczekasz na odpowiedź operatorów. :P Z netem za granicą
    jest jakiś dramat. Jedyna opcja to prepaidy, ale te ciężko jakoś sensownie
    utrzymać, i dodatkowo trzeba przekładać głupkowato karty w
    telefonie/tablecie.

    Uwaga, opowiem Ci moją historię walki z netem za granicami PL (spoiler w
    przedostatnim akapicie). :P

    Kiele lutego wybieram się ponownie do nierobów na narty, samolotem co
    prawda, ale na miejscu po spoceniu się (ze strachu), przydałby się netu
    kawałek. Z doświadczenia lat ubiegłych wiem, że zbiorowy net w ichniejszych
    "apartamentach" nie dosyć że limitowany na jakieś śmieszne wartości
    (200MB?) i drogi jak pierun, to jeszcze ten ich lokalny net na WiFi działa
    jak u nas w latach '90 na modemie telefonicznym tepsy, o systemie logowania
    i notorycznym zrywaniu tego logowania nie wspomnę.

    No więc już w zeszłym roku był plan na prepaid, bo 3/4G działało w
    "szuflandii" szybko (w roamingu) -- szybciej niż to ich zafajdane WiFi
    "hotelowe". Wychodzę więc pierwszy raz na "lotnisku" w Grenoble z ambitnym
    planem zakupu karty prepaid, a tu zonk, bo raz że to klepisko a nie
    lotnisko (pas startowy, buda na bagaże, parking, rent'a'car i to wszystko),
    to tam ogólnie nie mają praktycznie takiej usługi jak prepaid. Znaczy niby
    jest, ale nikt jej nie widział (konkretnie ja nie widziałem jadąc z
    lotniska do ośrodka autem i latając po kioskach/stacjach jak i operatorach
    w marketach). :P

    W tym roku postanowiłem się lepiej przygotować, znalazłem w ichniejszym
    oranżu kartę prepaid 500MB za 10 ełro i ew. doładowanie 2GB za kolejne 10
    (z przedłużeniem na miesiąc), a tu kolejny zonk, bo żeby w ogóle dostać
    kartę w "cudownej" Francji, to trzeba się dać zarejestrować (dane osobowe).
    Niby nic, a jednak nie zakupię via net i mi jej nie wyślą do PL. Trzebaby
    więc mieć kogoś we FR kto to zakupi na miejscu i wyśle do PL żebym ja potem
    się nie pałętał na miejscu niewiadomo gdzie zamiast szusować, żeby taką
    kartę internetową znaleźć. I to jest nagle wyjaśnienie zastałego problemu z
    prepaidem w zeszłym roku, bo w związku z tym że trzeba się dać
    zarejestrować, w pierwszym lepszym kiosku, w markecie czy na stacji się
    karty nie kupi, tak jak u nas. Trzeba u operatora i to takiego co będzie ją
    akurat mieć. A ma tę usługę, jak się okazuje, niewielu, bo tam większość na
    umowach. Niby Europa, a kontrola i dostępność normalnie jak u Arabów. :/

    Względnie, w ramach poszukiwań rozwiązania zza monitora, znalazłem na ebayu
    człowieka z Anglii oferującego usługę zakupu, aktywacji i wysyłki karty
    francuskiej (między innymi, bo ma też inne): http://kut.as/net_prepaid_FR
    ale za 40 pondów (sic!) daje coś, co jest warte 10 ełro i aktywne caaaaałe
    2 tygodnie. :/ Mnie akurat wystarczy na narty, jeszcze się z resztą załogi
    zespołujemy na koszty i jakoś się to przełknie, ale jak ktoś częściej śmiga
    i sam, to też "lekki" bezsens płacić taką kwotę i jeszcze ciągle to
    ładować.

    Możesz spróbować w tym kierunku jeśli chodzi o net w obcym kraju -- ja
    innych opcji nie widzę :| choć chętnie przygarnę inne rozwiązania, jeśli
    są.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2014-12-17 11:17:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-16 o 20:33, Kadar pisze:
> [...]
    zbankrutowac. Jak na razie operatorzy jakos niemrawo mi odpowiadaja.

    Kindle
    http://client0.cellmaps.com/tabs.html#cellmaps_intl_
    tab
    http://swiatczytnikow.pl/darmowy-internet-na-kindle-
    3g-16-pytan-i-odpowiedzi/

    Tylko nie mam pojęcia czy ono potrafi udostepnić ten internet.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2014-12-17 14:18:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kindle
    > Tylko nie mam pojęcia czy ono potrafi udostepnić ten internet.

    Nie działa (tak w każdym razie jest napisane):

    "Czy można wyciągnąć kartę SIM z Kindle i włożyć do laptopa?
    Nie ma takiej możliwości. Wprawdzie w środku jest fizyczna karta SIM i jeśli
    rozbierzemy urządzenie, to jesteśmy w stanie ją wyciągnąć, ale pozostaje jeszcze
    kwestia zalogowania do sieci.
    Poza tym, cały ruch przez 3G jest przepuszczany przez serwer proxy w Irlandii,
    dlatego Amazon dobrze wie, do czego używana jest karta i będzie w stanie szybko taki
    ruch zablokować.
    (aktualizacja z lipca 2012) Parę miesięcy po napisaniu tego artykułu pojawiła się
    możliwość wykorzystania podłączonego Kindle jako modemu - jednak z obawy przed
    nadużyciami blogerzy nie wspominali o niej. Kto chce ten znajdzie. Niestety
    konsekwencją tej "sztuczki" jest wprowadzenie limitu na korzystanie z łącza 3G."

    Jak widać szybko ktos zobaczył takie mozliwości a drugi te mozliwosci zablokowal.

    Kadar

  • 6. Data: 2014-12-17 14:23:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Chyba tylko prepaidy w poszczególnych krajach. Przełożenie SIM to chwila.

    Tez o tym myslalem ale czasami jak sie jedzie autostarda a szczegolnie w nocy
    czlowiek chce szybko przejechac i niogdzie sie nie zatrzymywac a wtedy wlasnie
    najczesciej przydaje sie laptop i internet. mialem kiedys taka sytuacje, wracajac
    przez Niemcy. Ciemno, niedziela i zywej duszy a GPS wyprowadzil mnie w pole i za
    cholere nie moglem odnalezc drogi. Problem sam w sobie nie taki wielki ale brak tego
    internetu wkurzajacy. Oczywiscie pomijam inne sytuacje gdzie trzeba sciagnac poczte
    czy cos posprawdzac.

    Kadar

  • 7. Data: 2014-12-17 14:37:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-17 o 14:23, Kadar pisze:

> [...]
    internetu wkurzajacy. Oczywiscie pomijam inne sytuacje gdzie trzeba sciagnac poczte

    No to tylko pozostają pakiety roamingowe u poszczególnych operatorów.
    Mało danych, cena wysoka, ale przynajmniej nie zrujnują.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2014-12-17 14:39:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-17 o 14:18, Kadar pisze:

> [...]
    >
    > Jak widać szybko ktos zobaczył takie mozliwości a drugi te mozliwosci zablokowal.

    Ale ciągle 50MB na miesiąc jest :)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2014-12-18 10:04:08
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    internetu wkurzajacy. Oczywiscie pomijam inne sytuacje gdzie trzeba sciagnac poczte

    Ja mam na takie sytuacje inne rozwiązanie. Nazywa się mapa i występuje w
    wersji papierowej ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2014-12-18 11:15:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 grudnia 2014 10:04:08 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ja mam na takie sytuacje inne rozwiązanie. Nazywa się mapa i występuje w
    > wersji papierowej ;)

    Antyk :) Mapa w wersji papierowej nie pokaze Ci aktualnego ruchu i korkow,
    nie zaproponuje najszybszej drogi, a jak na aktualnie wybranej trasie zrobi
    sie korek - nie zaproponuje alternatywnej :) Nawet zwykly "stacjonarny" GPS
    jest do niczego. Tylko google maps :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.