  • 1. Data: 2014-04-23 22:52:03
    Temat: Izolacja fundamentu kamiennego
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Ćwierć wieku temu mój dom został rozbudowany. Stara część była
    wybudowana z kamienia (fundament także).
    Ostatnio zauważyłem na jednej ze ścian grzyba - kilka centymetrów nad
    podłogą, a w jednym narożniku do wysokości około 1m.

    Myślę, że ma to związek z uszkodzeniem poziomej izolacji pomiędzy
    fundamentem, a ścianą. W tym pokoju podłoga jest na gruncie - co kilka
    lat przeżywam inwazję mrówek, które znalazły sobie jakieś obejście i są
    w stanie dostać się pod podłogę - albo pod fundamentem albo poprzez papę
    pełniącą rolę izolacji poziomej.
    W dodatku zmienialiśmy chodnik - wcześniejszy to była lita płyta
    betonowa (z 0,5m grubości) zintegrowana z zewnętrznym murem. Teraz
    pojawiło się pęknięcie na styku muru z chodnikiem.

    Mam zamiar zerwać podłogę porobić wylewki i położyć nową podłogę. Ale
    przed tym wypadałoby zabezpieczyć ścianę tak by nie podciągała wody.
    Trafiłem na preparat Izomur - tylko cena trochę odstrasza - sam preparat
    kosztuje coś kolo 160zł/mb + koszty wywiercenia otworów (a jest około 10mb).
    Czy możecie polecić podobne preparaty lub inną metodę wykonania izolacji
    poziomej?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-05-01 21:58:20
    Temat: Re: Izolacja fundamentu kamiennego
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 22:52:03 UTC+2 użytkownik Radek D napisał:
> [...]
    >
    > Czy możecie polecić podobne preparaty lub inną metodę wykonania izolacji

    To jest preparat "biobójczy", jak sam producent o nim pisze.
    Wiec zapobiega powstaniu plesni w miejscach zawilgoconych.

    Lepiej byloby zapobiec zawilgoceniu, lub je zlikwidowac.
    Robi sie to tak: kupuje zywice epoxy w Sarzynie o niskiej lepkosci ( do injekcji),
    nastepnie kupuje sie pakery, towociarke i wiertarke.
    Wierci sie co 25-30cm, montuje pakery i pompuje zywice pod cisnieniem.