  • 1. Data: 2019-01-21 10:12:24
    Temat: Izolacja garażu i temperatura
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Zmierzyłem dziś w nocy temperaturę w garażu.
    Na polu (w gwarach mazowieckich "na dworze" ;) ) było wczoraj za dnia -5,
    wieczorem -10, rano -7. Poprzednie dni też na minusie.
    Temp. w garażu o 8 rano wynosiła +3 st.
    Garaż przylega do domu (bez przejścia), ma ocieplenie 15 cm styro z
    zewnątrz, dodatkowo od środka ściana oddzielająca od domu oraz strop też są
    oklejone 15 cm styropaniu + siatka i klej. Pod betonową posadzką jest 10 cm
    styro.
    Nie ma żadnego ogrzewania za wyjątkiem 80 cm rurki, kórą jest spięty wlot i
    wylot wody CO do ewentualnego kaloryfera. Na kubaturę 80 m3 to tyle, co
    nic.
    Okna małe od północy.

    Czy waszym zdaniem uzyskany wynik +3 po wielu dniach mrozu i silnym mrozie
    w nocy jets OK, czy warto coś poprawić i ewentualnie założyć jednak
    kaloryfer?
    W garażu nie trzymam samochodu, jest tam podręczny warsztat, przetwory,
    różne deski i urządzenia ogrodowe oraz opony, więc nie musi być bardzo
    ciepło, ale jednak powyzej zera jest wskazane.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2019-01-21 10:29:13
    Temat: Re: Izolacja garażu i temperatura
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 10:12:23 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > różne deski i urządzenia ogrodowe oraz opony, więc nie musi być bardzo
    > ciepło, ale jednak powyzej zera jest wskazane.

    Sam Sobie odpowiedziałeś że w garaży kaloryfer zbyteczny
    PS
    Od 10 lat mam w garażu wyprowadzone rurki pod kaloryfer
    Na szczęście nie zmarnowałem 100zł czy tam nawet więcej i nie kupiłem do dzisiaj
    kaloryfera

  • 3. Data: 2019-01-21 10:30:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.01.2019 o 10:12, Maciek pisze:

    > Zmierzyłem dziś w nocy temperaturę w garażu.
    Na moje oko jest ok.
    Jak wjedziesz ciepłym autem, to też trochę temperaturę podniesiesz.
    A do okazjonalnego majsterkowania podgrzej sobie farelką.
    Z tego, co obserwuję, to newralgicznym punktem ocieplenia garażu jest
    brama. U mnie Hormann z dodatkowym dociepleniem ma oszronione ościeżnice
    i ma szpary, przez które wieje.
    Jacek

  • 4. Data: 2019-01-21 11:53:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > różne deski i urządzenia ogrodowe oraz opony, więc nie musi być bardzo
    > ciepło, ale jednak powyzej zera jest wskazane.

    kiedys sobie zaizolowalem piwnicę odcinając ją od domu. W następnym roku zamarzła mi
    rurka z wodą w tej piwnicy :)

    b.

  • 5. Data: 2019-01-21 12:26:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 02:53:35 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > kiedys sobie zaizolowalem piwnicę odcinając ją od domu. W następnym roku zamarzła
    mi rurka z wodą w tej piwnicy :)

    A u mnie po naklejeniu styro ściana dom-garaż stała się po stronie domu
    zauważalnie cieplejsza.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2019-01-21 13:22:39
    Od: alberciq <n...@g...pl>

> [...]

    > Czy waszym zdaniem uzyskany wynik +3 po wielu dniach mrozu i silnym mrozie
    > w nocy jets OK, czy warto coś poprawić i ewentualnie założyć jednak

    yy coś chyba mnie ominęło..
    bo jak i wielu dni mrozu jeszcze nie było, tak i silnego mrozu też nie
    zarejestrowałem..

    Jak masz teraz +3 to jak przyjdzie -20 przez tydzień to Ci ogórki w
    słoikach zamarzną

    Niepotrzebnie dawałeś styropian od gruntu.

  • 7. Data: 2019-01-21 13:33:49
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    > różne deski i urządzenia ogrodowe oraz opony, więc nie musi być bardzo
    > ciepło, ale jednak powyzej zera jest wskazane.

    Dom niezamieszkały.
    Podłogi deska na legarach, czy tam jest jakieś ocieplenie nie wiem (jeżeli,
    to raczej marne).
    Ocieplenie zew. 5cm styro na (supremie+tynk=4cm) , wew. 2cm styro + GK.
    Sufit praktycznie sam beton (ma 3-4-5mm sprasowanej waty - a'la pakuły -
    zalanej wylewką).

    Stoją dwa kwiatki, o 22:00 i 4:00 włącza się grzejnik 2kW na 1/2 godziny
    (nie wiem czy to nie strata pieniędzy tylko) i podgrzewa ok. 33m2 pomieszczeń.

    +3*C obserwuję najczęściej ostatnio, czasem 5 jak jest bardziej na plusie na
    dworze, raz było +1*C.
    Kwiatki wpadły w hibernację, ale żyją, butelka z wodą na podłodze ma
    prawidłowy kształt - znaczy nie zamarzła.

    ps. W Lidlu są ele. termometry po 15.99 , maja pamięć najniższej/najwyższej
    temp., kupiłem i zostawiłem na stole, potem się sprawdzi jaka była min.

  • 8. Data: 2019-01-21 14:20:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 13:22:39 +0100, alberciq napisał(a):

    > yy coś chyba mnie ominęło..
    > bo jak i wielu dni mrozu jeszcze nie było, tak i silnego mrozu też nie
    > zarejestrowałem..

    A gdzie mieszkasz?
    U mnie od początlu stycznia były 2 dni odwilży.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2019-01-21 14:25:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2019 13:22:39 +0100, alberciq napisał(a):

    > Niepotrzebnie dawałeś styropian od gruntu.

    cd.

    Moim zdaniem na glinie, a u mnie jest glina, styro po podłogą ma sens.
    Glina jest zbita i głęboko się wyziębia.

    Do tej pory temp. nie mierzyłem, ale przez ostatnie siedem lat było w sumie
    kilka nocy z -30 i mniej stopni oraz ze dwa tygodnie temp. w okolicy -20
    st.
    Minus 15 jest praktycznie co roku kilka razy.
    Nigdy nie zamarł mi żaden słoik.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2019-01-21 19:27:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > oklejone 15 cm styropaniu + siatka i klej. Pod betonową posadzką jest 10 cm

    Mam podobnie, tylko że z przejściem i na środku mam kanał 1,8m. Przy -5C
    na ranem mam 6-7C.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz