  • 1. Data: 2019-11-15 14:48:48
    Temat: Jabłoń- jakaś choroba?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
    Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?
    https://zapodaj.net/032b09d6d1b50.jpg.html
    https://zapodaj.net/03ab4d38571b3.jpg.html
    https://zapodaj.net/cdd5c777dbf1d.jpg.html

  • 2. Data: 2019-11-16 00:33:51
    Temat: Re: Jabłoń- jakaś choroba?
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 15 Nov 2019 05:48:48 -0800 (PST), Kris pisze:
    > W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
    > Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?
> [...]

    A nie jest to po prostu parch jabłoni?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Parch_jab%C5%82oni

    k.

  • 3. Data: 2019-11-17 21:43:05
    Od: Dirko <j...@w...pl>

    W dniu 15.11.2019 o 14:48, Kris pisze:
    > W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
    > Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?

    Hejka. Mnie to wygląda na gorzką plamistość podskórną jabłoni. Chore
    drzewa należy opryskiwać preparatami CaCl2 w stężeniu 0,5-0,8% nawet 8
    razy w roku.
    Pozdrawiam jak dawniej Ja...cki

  • 4. Data: 2019-11-18 21:45:00
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17.11.2019 o 21:43, Dirko pisze:

    >     Hejka. Mnie to wygląda na gorzką plamistość podskórną jabłoni.
    > Chore drzewa należy opryskiwać preparatami CaCl2 w stężeniu 0,5-0,8%
    > nawet 8 razy w roku.
    >     Pozdrawiam jak dawniej Ja...cki

    8 razy w sezonie! Jak przeliczy się drzewa plus innego rodzaju opryski,
    i jeszcze wpasuje sie te prace w odpowiednie warunki pogodowe (nie:
    przed deszczem, w trakcie deszczu, podczas wietrznej pogody, w słońcu
    oraz tylko rano lub wieczorem), to przez cały sezon tylko opryski, a
    resztę prac robią krasnoludki. :-(
    W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz
    robi przetwory. :-D

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2019-11-18 21:50:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > resztę prac robią krasnoludki. :-(
    > W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz

    Ludzie robią się coraz bardziej opryskiliwi.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2019-11-19 02:05:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 21:45, Krycha pisze:

> [...]
    > krasnoludki. :-(
    > W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz robi

    Ale to już było...

    "A tu na niejedną przychodziła pora rodów, jak to na zwiesnę zwyczajnie,
    a tu krowy się cieliły, drób się lągł, maciory się prosiły, w ogródkach
    też czas był zasiewać i wysadki sadzić, ziemniaki trza było przebierać
    z dołów przed sadzeniem, wodę z pól spuszczać, gnój wybierać i wywozić -
    to choć urób kulasy po łokcie, a bez chłopa nie wydolisz... A tu jeszcze
    trza obrządzać inwentarz, rznąć sieczkę, poić, drwa rąbać lebo i z lasu
    wieźć, a tylachna inszej, codziennej roboty, choćby na ten przykład
    z dzieciskami, których było wszędzie kiej maku, że Jezus! gnatów już nie
    czuły, krzyże im ano drętwiały na odwieczerzy z utrudzenia, a i połowy
    nie było zrobione - bo kaj to jeszcze te ze wszystkich najpierwsze -
    polne roboty?"

    Bez chłopa nie wydolisz, Krycha.

  • 7. Data: 2019-11-19 13:01:08
    Od: Dirko <j...@w...pl>

> [...]
    > resztę prac robią krasnoludki. :-(
    > W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz

    Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'

    Pozdrawiam intensywnie Ja...cki

  • 8. Data: 2019-11-19 14:51:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'

    Towarzysz Mołotow dla odmiany mawiał:

    Gdybyśmy więcej spali, popełnialibyśmy mniej błędów.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2019-11-19 21:05:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Towarzysz Mołotow dla odmiany mawiał:
    >
    > Gdybyśmy więcej spali, popełnialibyśmy mniej błędów.
    Towarzysze, może sięgniecie głębiej do waszych notatek z WUML-u
    i przytoczycie jeszcze jakiś bon mot Berii? Albo Dzierżyńskiego?
    Śmiało, ...wasza mać!

  • 10. Data: 2019-11-20 22:50:34
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 19.11.2019 o 13:01, Dirko pisze:

    >     Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'
    >
    >     Pozdrawiam intensywnie Ja...cki

    Tak będzie trzeba :-)

    Krycha.