  • 1. Data: 2016-11-26 20:52:33
    Temat: Jak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ciągnę przewód 4x2.5mm2 pod schodami. Będzie tym leciał prąd 12V
    zasilający diody RGB. W sumie będzie to 17 listew podświetlających 17
    stopni.

    Jak byście zrobili odczepy z tego przewodu 2.5mm2 pod każdym stopniem?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-11-26 22:55:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.11.2016 o 20:52, Marcin N pisze:
> [...]
    > stopni.
    >
    > Jak byście zrobili odczepy z tego przewodu 2.5mm2 pod każdym stopniem?

    ja chyba nie bardzo wiem o co Ty pytasz, ale bardzo chcę pomóc, bo mam
    całe mieszkanie w diodach. wiec..... "magistralę" 12V dałem kablem...
    2x0.5. Dobrze przeczytałeś. dwa razy pół mm kwadrat. z "magistrali" do
    pasków diodowych 50cm (widoczne miejsce) lecą druciki wydłubane ze
    starej szarej taśmy danych40żył z twardego dysku.
    Dla lepszego efektu łącze w pary taśmy zimne i ciepłe. 13 sztuk 50cm par
    oświetla 15metrową kuchnie dość jasno. moc lekko ponad 20W (10 pasków
    wytrzymywał zasilacz 20 watowy, 13 już nie, więc dałem większy zasilacz.
    nie miałem jak zmierzyć dokładnego prądu na suficie)
    Czy na takich cieniutkich kabelkach mam spadki napięcia? Jasne. ale co
    za różnica? Gdybym nie miał tych spadków, to miałbym nie 13 pasków tylko
    10, więc zaoszczędziłbym jakieś 8zł. Więc wolę wydać więcej na diody,
    zasilić je nieco niższym prądem (co przekłada się na zwiększenie
    żywotności) a za to użyć mniej widocznych kabelków.
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-11-26 22:59:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 22:55 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > ja chyba nie bardzo wiem o co Ty pytasz, ale bardzo chcę pomóc, bo mam
    > całe mieszkanie w diodach. wiec..... "magistralę" 12V dałem kablem...
    > 2x0.5.

    Co będzie przy zwarciu na tej "magistrali"? - zadziała jakieś
    zabezpieczenie?

    TG

  • 4. Data: 2016-11-26 23:05:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.11.2016 o 22:59, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Co będzie przy zwarciu na tej "magistrali"? - zadziała jakieś
    > zabezpieczenie?
    nic. ale to wyszło w praktyce. znaczy mam staram się używać "mądrych"
    zasilaczy, klasa5(niski pobór energii w stanie jałowym) i z dużą
    sprawnością. co prawda nie kosztuje to 0.99usd, ale jak mu zrobisz
    zwarcie ( a tak właśnie przypadkiem zrobiłem... na 6 godzin) to zasilacz
    wyłącza sie, czeka sekundę czy dwie i załącza się na moment. jeśli jest
    zwarcie to.... tak sobie miga diodką, nawet nie nagrzewając się.
    Wystarczy zwarcie usunąć i poczekać 3 sekundy - daje znowu stabilne 12V
    ToMasz

    PS te diody po niewielkiej przeróbce można zasilać z 230V, bez
    zasilacza. nawet nie pytaj jaki hejt był po takiej propozycji na forum
    elektroda.pl

  • 5. Data: 2016-11-26 23:35:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-26 o 22:55, ToMasz pisze:
    > ja chyba nie bardzo wiem o co Ty pytasz, ale bardzo chcę pomóc, bo mam
    > całe mieszkanie w diodach. wiec..... "magistralę" 12V dałem kablem...
    > 2x0.5. Dobrze przeczytałeś. dwa razy pół mm kwadrat.

    Na schodach nie chcę efektu, że ostatni stopień świeci słabiej niż
    pierwszy - dlatego montuję 2.5 mm2. Kabel biegnie na dystansie około 15m.

    A pytanie moje dotyczy samych odczepów przewodów do poszczególnych
    stopni. Najlepszy byłyby jakieś fajne wtyczki typu "szybkozłączka".

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-11-26 23:43:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeciez sa. Vigo czy jakos tak sie nazywa. W marketach tego pelno. Sa takie co sie
    drut z przewodu wtyka i sa takie co wygladaja jak stozkowa sprezynka i nakreca sie ja
    na laczone przewody. Jak chcesz poogladac to wejdz na strone TME i pewno ze dwa
    pierdyliony roznych typow zlaczek znajdziesz.

  • 7. Data: 2016-11-27 12:26:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-26 o 23:35, Marcin N pisze:

    > A pytanie moje dotyczy samych odczepów przewodów do poszczególnych
    > stopni. Najlepszy byłyby jakieś fajne wtyczki typu "szybkozłączka".

    Wago 221 lub 222.

  • 8. Data: 2016-11-27 13:21:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 20:53:03 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > stopni.
    >
    > Jak byście zrobili odczepy z tego przewodu 2.5mm2 pod każdym stopniem?

    Złączki zaciskane Scotchlok

  • 9. Data: 2016-11-27 16:47:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-27 o 12:26, nadir pisze:

    > Wago 221 lub 222.

    Takich właśnie chcę uniknąć. Nie chcę ciąć głównej wiązki przewodów na
    17 odcinków.

    --
    MN

  • 10. Data: 2016-11-27 17:09:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 16:47:08 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Takich właśnie chcę uniknąć. Nie chcę ciąć głównej wiązki przewodów na
    > 17 odcinków.
    Są takie systemy oświetleniowe że na rozpięty, zaciągnięty przewód zakładasz złączki
    która nacina izolacje tylko i do niej lampę czy tam co podłączasz. Popatrz w tym
    kierunku w marketach może coś dopasujesz. Albo google pytaj- słowa kluczowego nie
    podpowiem niestety.