    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 9 Sep 2018 09:07:45 -0700 (PDT)
    Subject: Jak czy czym odkurzyc strych z azbstu
    From: w...@a...com

    Nie wiem czy to odpowiednia grupa ale sprobuje narazajac się na zjebke.
    Kilka lat temu wymieniono mi na domu jednorodzinnym pokrycie dachowe
    na blachodachowke. Szwedzka ponoc.
    Chlopcy fachowo zdjęli stare pokrycie wykonane z plyt falistych
    wykonanych a azbestu.

    Nie wymienialnym gdyby nie fakt, ze kilka z nich popekalo i dach
    przeciekał tak ze az tynki z sufitow zaczynaly odpadac.

    Ci chłopcy kazda plyta na sznurku na dol spuszczali i ladnie je na
    kupke złożyli. Niestety wiele z nich się polamalo i pokruszylo.

    Chlopcy strych posprzątali po japonsku czyli jakotako, wzięli
    pieniądze i slad po nich zaginal. Na szczęście nowe pokrycie jeszcze
    również jako tako się kupy trzyma. Dach nie przecieka.

    Moja godna najwyzszego szacunku i uznania piekniejsza polowa,
    naczytala się o szkodliwości azbestu, który ma te wloski tak cienkie,
    ze bez trudu wbiajaja się w tkanke plucna i powodują raka.

    Wiec postanowiłem aby ten strych odkurzyć. Wynajety pracownik w masce,
    zajazdzil dwa odkurzacze ale te pylki azbestowe w promieniach slonca
    sa nadal widoczne i sobie fruwają po całym strychu az milo. I człowiek
    to wdycha. A potem zapewne zdycha.

    Pytania jak i czym ten strych odkurzyć aby poziom czy stężenie tego
    azbestu na strychu obnizyc do jakiegos bezpiecznego poziomu?

    Problem jest o tyle poważny, ze w ostatnich latach kilku sasiadow,
    którzy mieli dachy pokryte takimi plytami i tzw eternitem, zeszlo na
    raki. Co prawda ja, który to w miare starannie i nazwijmy to naukowo
    analizuje, stwierdzam, ze w tej okolicy rolnicy naduzywaja srodkow
    ochrony roślin. W tym tzw. roundapu, czyt. randapu (nie wiem jak się
    to poprawnie pisze), Ostatni pogrzeb chlopa małorolnego trudniącego
    się usługowo opryskami upraw rolnych, odbyl się pol roku temu. Chlop
    miał nieco ponad 60 lat. był zdrowy, lubial wypic, dobrze zjesc,
    palil i ze zdrowiem jakichś większych klopotow nie miał. Od pierwszych
    objawow raka do zejścia, minelo zaledwie 4 niesiace.

    Niecierpliwie oczekuje na kazda opinie czy informacje dot. tych
    problemow.

    Pozdr
    Tornad