  • 11. Data: 2018-09-11 10:28:33
    Temat: Re: Jak czy czym odkurzyc strych z azbstu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pogratulowac fantazji.

  • 12. Data: 2018-09-11 16:04:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.09.2018 18:07, w...@a...com wrote:

    > Chlopcy fachowo zdjęli stare pokrycie wykonane z plyt falistych
    > wykonanych a azbestu.

    Ja bym lakierem opryskał cały strych z takiej butli ciśnieniowej do
    oprysku roślin. Kup lakier, zawołaj żula z okolicy lokalnego sklepiku, i
    niech to wszystko opryska.
    Dodaj może pigment żeby było wiadomo czy równo pryskał.

  • 13. Data: 2018-09-11 16:40:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego zula, jak okresliles czlowieka, a nie wyspecjalizowana firme zajmujaca sie
    utylizacja azbestu?

  • 14. Data: 2018-09-12 07:24:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    wajdat pisze tak:

    > Moja godna najwyzszego szacunku i uznania piekniejsza polowa,
    > naczytala się o szkodliwości azbestu, który ma te wloski tak
    > cienkie, ze bez trudu wbiajaja się w tkanke plucna i powodują
    > raka.

    raka rzadkiego i zwykle po 15-20 latach czasem 30. Trzeba tyle dożyć.

    > Wiec postanowiłem aby ten strych odkurzyć. Wynajety pracownik w
    > masce, zajazdzil dwa odkurzacze ale te pylki azbestowe w
    > promieniach slonca sa nadal widoczne i sobie fruwają po całym
    > strychu az milo. I człowiek to wdycha. A potem zapewne zdycha.

    To jest 99% kurz. Zdejmowanie płyt nie generuje takich tumanów.

    > Pytania jak i czym ten strych odkurzyć aby poziom czy stężenie
    > tego azbestu na strychu obnizyc do jakiegos bezpiecznego poziomu?

    Nie ma bezpiecznego poziomu. Musiałbyś też unikać budów, wyburzeń,
    remontów w mieście. Wg tego każdy budowlaniec, elektryk to samobójca.

    > Problem jest o tyle poważny, ze w ostatnich latach kilku
    > sasiadow, którzy mieli dachy pokryte takimi plytami i tzw
    > eternitem, zeszlo na raki.

    Jest mnóstwo "szybszych" raków, które wyprzedzają azbestowe i w ogóle
    związku z nim nie mają. Po prostu ten kto się nie interesuje nie ma
    pojęcia ile jest obecnie "zwykłych" zachorowań. Te celebryty co
    ostatnio zmarły trzeba pomnożyć przez 100 zwykłych Kowalskich.

    > Chlop miał nieco ponad 60 lat. był zdrowy, lubial wypic, dobrze
    > zjesc, palil i ze zdrowiem jakichś większych klopotow nie miał. Od
    > pierwszych objawow raka do zejścia, minelo zaledwie 4 niesiace.

    Ciąża 9 mies przyrost masy komórek 4kg. To teraz wyobraź sobie jak
    szybko może rosnąć. Na szczęście nie rośnie.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2018-09-12 07:28:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Dlaczego zula, jak okresliles czlowieka, a nie wyspecjalizowana firme zajmujaca sie
    utylizacja azbestu?Parę lat temu kolega kupił chałupę na tzw. "Kresach". Jako, że
    była
    kryta eternitem postanowił to wymienić na blachę. Poszedł do gminy
    dowiedzieć się, jak to załatwić, a tam konsternacja: "jest pan pierwszy,
    który o to pyta, proszę przyjść za tydzień, to się dowiemy".
    Pożalił się więc sąsiadom, że mu urząd nie umie pomóc, a sąsiedzi mu na
    to, że głupi jest i miastowy i że dobry eternit chce wyrzucać i jeszcze
    za to płacić. Po naradzie sąsiedzi sami mu ten eternit zdjęli i
    zagospodarowali na swoich szopach i gdzie tam się nadawał.
    Ponieważ niektórych z tych sąsiadów kolegi widziałem ośmielam się
    stwierdzić, że wyglądali właśnie na klasycznych żuli ;-)
    Aha, wszyscy z wyjątkiem jednego nadal żyją. Tamtemu wątroba odmówiła
    współpracy.
    Jacek

  • 16. Data: 2018-09-12 17:53:38
    Od: l...@g...com

    Trudno żulem nazwać kogoś, komu chce się zdemontować eternit i zamontować na swojej
    szopie. Pomijam tu aspekty opłacalności, zdrowotne itp.

  • 17. Data: 2018-09-12 18:09:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.09.2018 o 17:53, l...@g...com pisze:
    > Trudno żulem nazwać kogoś, komu chce się zdemontować eternit i zamontować na swojej
    szopie. Pomijam tu aspekty opłacalności, zdrowotne itp.
    Napisałem to trochę żartem, bo ci panowie, jak jeden byli w typie Wieśka
    Wszywki i ani jeden nie miał stałej pracy. Dorabiali sobie okazjonalnie,
    albo sprzedawali jajka, grzyby, jeżyny itp. Zarobione od razu szło "na
    przelew".
    Jacek

  • 18. Data: 2018-09-12 19:53:56
    Od: l...@g...com

    Ok.

  • 19. Data: 2018-09-13 18:30:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.09.2018 18:07, w...@a...com pisze:

    > Pytania jak i czym ten strych odkurzyć

    Dziś w Lidlu widziałem odkurzacz ogrodowy za 189 zł.
    Zamiast worka podłączyć rurę, koniec rury za okno
    i niech się dzieje wola Nieba (z nią się zawsze
    zgadzać trzeba).

  • 20. Data: 2018-09-13 22:57:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrobil bym prosciej i taniej niz z odkurzaczem. Wszyscy maja w domu jakies
    wentylatory. Najlepsze byly by takie stojace z obotowa glowica. Jeden wentylator bym
    puscil zeby dmuchal i podnosil kurz. Na drugim do siatki zabezpieczajacej przed
    wlozeniem paluchow przymocowal bym ocieplacz, taki sam jaki jest w kurtkach czy
    koldrach. Ocieplacz calkiem dobrze sprawdza sie jako filtr. W miare zapychania
    skutecznosc filtrowania bedzie rosla. Wlaczyc i niech reszte zrobi czas. Jesli masz
    podejrzenie ze w kurzu moze byc azbest to odczepianie filtra rob z masce
    zabezpieczajacej przed pylem.