  • 1. Data: 2019-04-09 11:57:35
    Temat: Jak folia w plynie moze byc paroprzepuszczalna?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Bo chyba czego nie rozumiem. Co to za nowoczesny ficzer?
    Po co mi hydroizolacja jezeli przenika przez nia wilgoc?

    Moze jeszcze ktos wymysli styropian swietnie przewodzacy cieplo?

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2019-04-09 14:03:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Apr 2019 11:57:35 +0200, "miumiu" <a...@b...pl> wrote:
    > Bo chyba czego nie rozumiem. Co to za nowoczesny ficzer?
    > Po co mi hydroizolacja jezeli przenika przez nia wilgoc?

    Zależy w którą stronę przepuszcza :)

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-04-09 16:23:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 9, 2019 at 2:03:22 PM UTC+2, Marek wrote:

    > Zależy w którą stronę przepuszcza :)

    Zdaje sie, ze membrany paroprzepuszczalne (budowlane, czy na ciuchy gorskie...)
    przepuszczaja pare w obie strony (w ta, od strony z wieksza preznoscia pary), za to
    nie przepuszczaja wody (do jakiegos tam cisnienia granicznego).

    Wiec jak pada to nie przecieka, a jesli dostanie sie jakas wilgoc pod membrane, to ma
    szanse wyschnac jak pogoda sie poprawi i na zewnatrz bedzie "bardziej sucho" ;)

  • 4. Data: 2019-04-09 17:19:03
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 04:57:43 UTC-5 użytkownik miumiu napisał:
    > Bo chyba czego nie rozumiem. Co to za nowoczesny ficzer?
    > Po co mi hydroizolacja jezeli przenika przez nia wilgoc?
    >
    > Moze jeszcze ktos wymysli styropian swietnie przewodzacy cieplo?

    Po chlopsku:
    Jak woda sie leje to scieka.
    Jak cos w takiej folii stoi w wodzie to sie mocy bardzo powoli.
    Jak cos jest wilgotne a pogoda sucha to powoli wysycha.

    W skrocie chodzi o to ze taka izolacja ma male pory. Duze prople nie przechodza,
    wiekszosc wody jak kapnie to scieknie.
    A para nieco przejdzie.

    A zalozenie jest ze tam gdzie ta folia jest to raczej wody ma nie byc.

  • 5. Data: 2019-04-09 18:16:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Po chlopsku:
    > Jak woda sie leje to scieka.

    Mnie nie podoba sie "w płynie". Bo w teorii to super sprawa, a w
    praktyce jakiekolwiek mikropęknięcie powierzchni na której jest ta
    folia, spowoduje że folia przestanie działać.
    ToMasz

  • 6. Data: 2019-04-09 18:47:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 18:16:13 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > Mnie nie podoba sie "w płynie". Bo w teorii to super sprawa, a w
    > praktyce jakiekolwiek mikropęknięcie powierzchni na której jest ta
    > folia, spowoduje że folia przestanie działać.

    kazdy materiał mozna zepsuć, mozesz nie ufac nowym technologiom, ale to nie oznacza
    ze ich nie ma lub są trefne

    b.

  • 7. Data: 2019-04-09 19:21:33
    Od: e...@g...com

    Remmers taki dobry a się nacialem

  • 8. Data: 2019-04-09 19:38:36
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 11:16:13 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

    > Mnie nie podoba sie "w płynie". Bo w teorii to super sprawa, a w
    > praktyce jakiekolwiek mikropęknięcie powierzchni na której jest ta
    > folia, spowoduje że folia przestanie działać.

    Kazda technologia ma swoje dobre i slabe strony.
    Czasem cos co w praktyce wyglada beznadziejnie sprawdza sie wysmienicie. Bo po prostu
    potencjalne problemy sie nie pojawiaja.

    A czasem to jest po prostu sciema marketingowa. Trza pouzywac a i tak o tym czy
    material budowlany jest dobry dowiedza sie nasze dzieci jak beda same budowac.