  • 1. Data: 2019-10-13 15:17:24
    Temat: Jak nie kleszcze to arlekiny
    Od: collie <c...@v...pl>

    Przed okresem zimowym Polskę zalała fala arlekinów, tj. biedronek azjatyckich.
    Owady te szukają schronienia w domach i mieszkaniach. Sąsiedztwo z nimi jest
    niebezpieczne dla zdrowia człowieka.

    Biedronka azjatycka ma owalny, wypukły kształt. Od zwykłej biedronki różni
    się kolorem - od żółtego przez odcienie pomarańczowego i czerwonego po czarny.
    Wielkością jest zbliżona do biedronki siedmiokropki, choć kropek może mieć
    o wiele więcej.

    Biedronki azjatyckie to inwazyjny gatunek chrząszcza z rodziny biedronek.
    Owady te różnią się od powszechnie występujących w Polsce biedronek jeszcze
    tym, że potrafią gryźć. Ugryzienie biedronki azjatyckiej może wywoływać reakcje
    alergiczne, a także ataki astmy oraz zapalenie spojówek. Co więcej, w sytuacji
    zagrożenia biedronka azjatycka wydziela żółtą substancję - hemolimfę - która
    ma nieprzyjemny zapach. Plamy pozostawione przez owada trudno usunąć.

  • 2. Data: 2019-10-13 17:12:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedz panu zeby ci obroże na robaki kupil.

  • 3. Data: 2019-10-13 18:44:51
    Temat: Re: Jak nie kleszcze to arlekiny
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Powiedz panu zeby ci obroże na robaki kupil.

    Idź się wykąp z okazji wyborów, bo masz wodę za psi chuj,
    za którą Zdanowska płaci. Zdanowska? "Pan płaci, pani płaci,
    my płacimy. Społeczeństwo!". Suwerenie bałucki.

  • 4. Data: 2019-10-14 07:31:07
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-10-13 o 15:17, collie pisze:
    > zagrożenia biedronka azjatycka wydziela żółtą substancję - hemolimfę -
    > która
    > ma nieprzyjemny zapach. Plamy pozostawione przez owada trudno usunąć.

    Arlekin? Pierwsze słyszę.
    Nasza boża krówka też to wydziela. Nie międliłeś jej w palcach? Raz
    w życiu trzeba to zrobić.

    Ten sam zapach znajduję w międlonym pluskwiaku, a już rozgryzienie
    takiego, co zdarzyło mi się w jakiejś sałatce i co omal nie skończyło
    się rozwodem to jest pech. Taki mechanizm obronny.

    Inwazja jest ale (na Podlasiu) daleko jej do inwazji sprzed ok. 30 lat,
    kiedy to wszystko było oblepione plastrami biedronek.

    Mam duży kłopot z mszycami. Arlekiny do roboty!

    pozdr
    --
    A S

  • 5. Data: 2019-10-14 09:32:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.10.2019 o 07:31, A S pisze:

    > Arlekin? Pierwsze słyszę.

    No to posłuchaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=lKk5Iq1_Z5g

    > Nasza boża krówka też to wydziela. Nie międliłeś jej w palcach? Raz
    > w życiu trzeba to zrobić.

    W życiu! ;)

    > Mam duży kłopot z mszycami. Arlekiny do roboty!

    Taa, teraz to do roboty, ale wcześniej to im się
    w ogrodzie pokrzywy wyharatało, nie? Tym arlekinom
    i innym biedrom.

  • 6. Data: 2019-10-14 14:18:16
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > i innym biedrom.

    o co chodzi z tymi pokrzywami.
    pisz bo mam i nie wiem czy rwac czy nie.

  • 7. Data: 2019-10-15 02:20:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-14 09:32, collie pisze:

    > Taa, teraz to do roboty, ale wcześniej to im się
    > w ogrodzie pokrzywy wyharatało, nie? Tym arlekinom
    > i innym biedrom.

    Że mszyce zjadają? A to nie przypadkiem taki szkodnik jak stonka?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2019-10-15 09:13:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.10.2019 o 14:18, abn140 pisze:

    > o co chodzi z tymi pokrzywami.
    > pisz bo mam i nie wiem czy rwac czy nie.

    Nie rwać. Pokrzywy przyciągają biedronki,
    a boże krówki to psy na mszyce. Poza tym
    pokrzywa to zdrowotne złoto i kulinarne
    srebro.

  • 9. Data: 2019-10-15 09:20:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 02:20, Krystek pisze:

    > Że mszyce zjadają? A to nie przypadkiem taki szkodnik jak stonka?

    Nie, boża krówka to naturalny wróg mszyc, nie do przecenienia
    w ogrodzie. Poza tym lata do nieba, żeby przynieść nam kawałek
    chleba. Ale o tym chyba wiesz jeszcze z przedszkola.

  • 10. Data: 2019-10-15 11:40:20
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > srebro.

    ok zostawie.
    a po co biedry sie zapatruja na te pokrzywy? Pasa sie na mszycach, a larwy
    zeruja na pokrzywie?
    btw kasacja mszyc czesto by wymagala bariery na pniu drzewa przed mrowkami.
    u mnie jak jest mszyca to i prawie zawsze autostrada mrowek na pniaku....
    jakis koncept na zatrzymanie mrowek?