  • 1. Data: 2017-06-26 21:30:17
    Temat: Jak podłączyć piecyk do kalafiorów.
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Mam taki piecyk
    http://allegro.pl/piec-stalowy-z-plaszczem-wodnym-b1
    e-10kw-2-gatunek-i6857645255.html

    Jak go podłączyć?

    Mam instalację c.o. miedzianą z kotłem gazowym.

    Chciałem go podłączyć w powrót do kotła gazowego czyli woda z
    kaloryferów ostudzona już wpływałaby do piecyka i potem dalej do kotła
    gazowego czyli jesli paliłbym w piecyku to kocioł gazowy nie załączałby
    się bo miałby gorącą wodę.

    Pompkę chciałem tak podłączyć, że włącznik termiczny kominkowy włączałby
    pompkę kotła gazowego jeśli paliłoby się w kominku.

    Jakiś ktoś powiedział mi, że tak podłączyć nie mogę, tylko jakieś
    wymienniki coś gdzieś...

    Jak prawidłowo podłączyć taki piecyk?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2017-06-26 21:58:31
    Temat: Re: Jak podłączyć piecyk do kalafiorów.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 26, 2017 at 9:30:19 PM UTC+2, Agent0700 wrote:
> [...]
    >
    > Pompkę chciałem tak podłączyć, że włącznik termiczny kominkowy włączałby
    > pompkę kotła gazowego jeśli paliłoby się w kominku.

    Nie wiem jak byc powinno ;) ale tak bym nie robil... Jesli oba kotly beda szeregowo,
    to ten nie dzialajacy bedzie robil za grzejnik, tzn cieplo pojdzie niepotrzebnie w
    jego komin.

    Juz lepiej rownolegle, czyli np. jakis trojniki na wejsciu i wyjsciu i przelaczanie
    (elektryczne albo reczne na jednym z tych trojnikow), pompa moze byc wspolna jak sie
    da jakos sensownie podpiac.

    Ten na paliwo stale powinien miec jakies zabezpieczenia np. na wypadek awarii pradu.
    Chocby obejscie pompowe z zaworem roznicowym, zeby chociaz grawitacyjnie dzialalo. No
    i mogloby dzialac rowniez gdy ktos zapomni przelaczyc zawor ;)

  • 3. Data: 2017-06-27 10:22:53
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Nie wiem jak byc powinno ;) ale tak bym nie robil... Jesli oba kotly beda
    szeregowo, to ten nie dzialajacy bedzie robil za grzejnik, tzn cieplo pojdzie
    niepotrzebnie w jego komin.

    Wiem, chcę zrobić zawody omijające piecyk

    > Juz lepiej rownolegle,

    Kocioł piętro niżej jest i dostęp jest do pionu tylko

    > Ten na paliwo stale powinien miec jakies zabezpieczenia np. na wypadek awarii
    pradu. Chocby obejscie pompowe z zaworem roznicowym, zeby chociaz grawitacyjnie
    dzialalo.

    za cienkie rurki, grawitacja nie zadziała

    Można zrobić zbiornik i wymiennik w nim.