  • 1. Data: 2015-03-14 23:39:48
    Temat: Jak poprawić akustykę?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w
    aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba. Na
    razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
    najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?
    A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
    dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Ewa

  • 2. Data: 2015-03-15 00:17:34
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 marca 2015 23:40:02 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:
> [...]
    > dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    > wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Mole się ucieszą.

  • 3. Data: 2015-03-15 13:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w
    > aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba.

    Co znaczy "poprawić akustykę"? Jaki to salon? Na zamku w Wiśniczu jest
    kaplica. Ona ma bardzo poprawioną akustykę -- można powiedzieć, że
    doprowadzoną do perfekcji. Kaplica jest spora, bo i zamek porządny.
    Pan Lubomirski kazał zrobić nad nią paraboliczne sklepienie. Sam pewnie
    tego nie wymyślił, podobne pomieszczenia budowano gdzieś tak chyba od
    czasów renesansu. Gdy dwie osoby staną tam w rogach po przekątnej, to
    choćby najcichszym szeptem mówiły, słyszeć się będą doskonale. Kiedyś
    w jednym z rogów stał konfesjonał. Gdy jaśnie pani szła do spowiedzi
    jako pierwsza, w tym czasie pan małżonek w najdalszym miejscu kaplicy
    skromnie oczekiwał w ciszy i skupieniu na swoją kolej. Można podejrzewać,
    że pani Lubomirska była jeszcze większą minimalistką u urządzaniu wnętrz
    -- w ogóle się do takich rzeczy nie mieszała.

    > Na razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
    > najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?

    Kierunek z dywanem wydaje mi się słuszny. Jeśli nawet nie naprawi
    akustyki, to nowy nabytek może oddać nieocenione zasługi przy
    zamiataniu. Na salonach porządek to podstawa.

    > A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
    > dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    > wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Doświadczeń z dywanami od Agnelli nie mam żadnych. Coś bym najwyżej mógł
    rzec o tym od Sierpińskiego, choć głównie w teorii. Gdyby też przypadł
    Pani do gustu, to mogę się odwdzięczyć za tę świeczkę u Steinhausa -- tym
    razem, to ja mam bliżej.

    Jarek

    --
    Przedwojenne trzydniówki Wacia S. we Lwowie -- Banachalia.

  • 4. Data: 2015-03-15 13:13:27
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 14.03.2015 o 23:39, FEniks pisze:

    > Ewa
    Akustyke (likwidacja echa) najlepiej poprawia zaslony, dywan tez ale w
    mniejszym stopniu

  • 5. Data: 2015-03-15 15:39:34
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Co znaczy "poprawić akustykę"? Jaki to salon? Na zamku w Wiśniczu jest
    > kaplica. Ona ma bardzo poprawioną akustykę -- można powiedzieć, że
    > doprowadzoną do perfekcji. Kaplica jest spora, bo i zamek porządny.

    Żadna ze mnie księżniczka, a mniszka tym bardziej.

    > czasów renesansu. Gdy dwie osoby staną tam w rogach po przekątnej, to
    > choćby najcichszym szeptem mówiły, słyszeć się będą doskonale.

    Mnie jednak zależy na przeciwnym efekcie. Chciałabym ograniczyć
    rozprzestrzenianie się głosów oraz je zmiękczyć.

    > Kierunek z dywanem wydaje mi się słuszny. Jeśli nawet nie naprawi
    > akustyki, to nowy nabytek może oddać nieocenione zasługi przy
    > zamiataniu. Na salonach porządek to podstawa.

    Zamiatania może będzie mniej, ale za to więcej odkurzania, więc to marna
    pociecha.

> [...]
    > rzec o tym od Sierpińskiego, choć głównie w teorii. Gdyby też przypadł
    > Pani do gustu, to mogę się odwdzięczyć za tę świeczkę u Steinhausa -- tym

    Chociaż taka wieloosiowa symetria na pewno nie jest tym, czego będę w
    dywanie poszukiwać, to bardzo proszę przy okazji tę świeczkę zapalić.
    Pamięć o wielkich umysłach trzeba kultywować.

    Ewa

  • 6. Data: 2015-03-15 15:41:45
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-15 o 13:13, tomek pisze:
    > Akustyke (likwidacja echa) najlepiej poprawia zaslony, dywan tez ale w
    > mniejszym stopniu

    Mam firanki, a zasłony nie będą mi się obecnie komponować, za dużo
    musiałabym dla nich zmienić. Dywan wydaje się najłatwiejszą interwencją.

    Ewa

  • 7. Data: 2015-03-15 16:39:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Mnie jednak zależy na przeciwnym efekcie. Chciałabym ograniczyć
    > rozprzestrzenianie się głosów oraz je zmiękczyć.

    Byłem kiedyś na przyjęciu, to była któraś generacja parapetówy,
    więc w nowym domu. Dom ładny, świetnie położony i w ogóle same
    zalety. Tylko wykonawca wpadł na pomysł, by zamiast wewnętrznych
    tynków przyklajstrować płytę kartonowo-gipsową. Ściany z cegły,
    a płyta na plackach gipsowych walniętych tu i ówdzie, po uważaniu.
    Akustyka była całkiem nieakceptowalna. Płyty rezonowały jak jakaś
    gitara, cytra, lutnia, czy wręcz lira korbowa. Mieszkańcy starali
    się temu jakoś zaradzić wieszając na ścianach różne miękkie rzeczy,
    ale i tak nie wszystko dało się wytłumić. Mam nadzieję, że to nie
    jest ten przypadek.

    Sufitom częściej niż ścianom się zdarza, że z czegoś rezonującego
    zrobione. Wtedy dywan może zrobić dobrze. Ale jeśli dwie równoległe
    ściany puste, to w niczym nie pomoże. Przed zakupem kobierca warto
    zrobić sumulację -- rozłożyć na podłodze coś miękkiego. Z braku
    lepszych pomysłów można choćby rozrzucić liczne części garderoby.

    > Zamiatania może będzie mniej

    Przede wszystkim bliżej -- i tym się trzeba cieszyć.

    Jarek

    --
    Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało,
    Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.

  • 8. Data: 2015-03-15 17:05:29
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > zaradzić wieszając na ścianach różne miękkie rzeczy, ale i tak nie
    > wszystko dało się wytłumić. Mam nadzieję, że to nie jest ten przypadek.

    Nie, na pewno nie ten przypadek. Problem chyba w tym, że dół to dość
    spora przestrzeń dzienna z częścią jadalną i "salonową". A do tego
    dochodzi jeszcze kuchnia i korytarz - też w sumie nieoddzielone za
    bardzo. No i schody. Wszystkie dźwięki dość frywolnie się rozchodzą.

    > Sufitom częściej niż ścianom się zdarza, że z czegoś rezonującego
    > zrobione. Wtedy dywan może zrobić dobrze. Ale jeśli dwie równoległe
    > ściany puste, to w niczym nie pomoże.

    Ściany nie są zupełnie puste. Na jednej duży regał z książkami, na
    przeciwległej okna (z firankami!), na kolejnej źródło dźwięków
    wszelakich i obrazów. Nie wiem, jak potraktować czwartą, bo częściowo są
    przy niej schody, a częściowo kredens. I tak to mniej więcej wygląda.
    Nic miękkiego poza fotelami i kanapą, ale te nie stoją przy ścianach.

    > Przed zakupem kobierca warto zrobić sumulację -- rozłożyć na podłodze
    > coś miękkiego. Z braku lepszych pomysłów można choćby rozrzucić liczne
    > części garderoby.

    W sumie to jestem zdecydowana na ten dywan, nawet jeśli nie miałby
    poprawić sytuacji akustycznej, to będzie przyjemniej. Pal licho sprzątanie!

    Ewa

  • 9. Data: 2015-03-15 17:56:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > jadalną i "salonową". A do tego dochodzi jeszcze kuchnia i korytarz -
    > też w sumie nieoddzielone za bardzo. No i schody. Wszystkie dźwięki
    [...]
> [...]
    > są przy niej schody, a częściowo kredens. I tak to mniej więcej wygląda.
    > Nic miękkiego poza fotelami i kanapą, ale te nie stoją przy ścianach.

    Trudno na podstawie samych tylko opisów coś konkretnego powiedzieć.
    Wszystko zależy od tego, z czego te schody, z czego podłoga. Geometria
    pomieszczeń też oczywiście ważna. Miękkie tłumiki wcale nie muszą stać
    pod ścianami -- fotel na środku też zrobi swoje. Dalej, to już eksprymenty.
    Jeśli wstawienie tolerowanej liczby miękkich rzeczy nie pomoże, a nawet
    wpuszczenie do domu kota nic nie zmieni, to można zacząć zmiękczać ściany.
    Bo domyślam się, że tam mur twardy. Jeśli ma pozostać ściana typu ściana,
    to jest oklejanie korkiem. Korek można malować tak, że nie widać, że on
    korek. Może wystarczyć oklejenie fragmentu.

    > W sumie to jestem zdecydowana na ten dywan, nawet jeśli nie miałby
    > poprawić sytuacji akustycznej, to będzie przyjemniej. Pal licho
    > sprzątanie!

    Więc to tak! Przejściowo sytuacja akustyczna może się nawet pogorszyć,
    jeśli rodzina w domu zacznie na ten dywan wyrzekać, że on nie taki.
    Ale to przejściowo -- potem dźwięki ucichną, wszyscy się przyzwyczają
    i sytuacja wróci do normy.

    Jarek

    --
    Grunt to ziemia, a ziemia to grunt
    Szpunt to korek, a korek to szpunt.

  • 10. Data: 2015-03-15 18:32:55
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2015 23:39:48 +0100, FEniks napisał(a):

> [...]
    > razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
    > najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?

    Zasłony, poduchy na kanapach i fotelach, no i dywany.

    > A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
    > dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    > wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Nie mam pojęcia jak sprawdzają się w użytkowaniu dywany tej firmy.
    Sama z dywanów ( i wełnianych, i syntetycznych) zrezygnowałam parę lat
    temu. Nie miało to żadnego wpływu na akustykę, ale u mnie zapewne jest
    mniejsza przestrzeń niż u Ciebie, chociaż również jest otwarta.

    --
    Pozdrawiam,