  • 1. Data: 2015-12-01 19:07:04
    Temat: Jak powiesić ciężkie szafki na płytach GK?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Od ściany do powierzchni płyty GK jest ok,3-4cm.
    Dla utrudnienia, ściana jest badziewna, niejednolita, jakiś żużlobeton.
    Szafka spora, nieregularnego kształtu.
    Pomyślałem o kotwach chemicznych, ale czy tylko?

  • 2. Data: 2015-12-01 20:49:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Proste jak budowa cepa jesli sie wie jakie sily tam dzialaja. Przy duzej odleglosci
    szafki od sciany hak bedzie wyciagany ze sciany i w niewielkim stopniu zginany. Cale
    obciazenie bedze przenosila dolna krawedz szafki opierajaca sie o plyte. Potrzebe sa
    haki na gorze i cos niescisliwego pomiedzy plyta i sciana w okolocach dolnej krawedzi
    szafki.

  • 3. Data: 2015-12-01 21:34:52
    Temat: Re: Jak powiesić ciężkie szafki na płytach GK?
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    haki na gorze i cos niescisliwego pomiedzy plyta i sciana w okolocach dolnej krawedzi

    Ty na pewno uczyłeś się mechaniki?
    Haki będą ścinane i wyciągane. Siła ścinania wprost zależna od ciężaru
    szafki. Wyciągania od ciężaru, odległości środka ciężkości szafki od
    ściany i wysokości szafki. Siła wyciągająca przy typowych proporcjach
    szafki znacznie mniejsza - równa jej jest siła dociskająca dolną krawędź
    szafki do ściany. GK spokojnie to wytrzyma.

  • 4. Data: 2015-12-02 09:19:01
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 01.12.2015 o 19:07, Frez pisze:
    > Od ściany do powierzchni płyty GK jest ok,3-4cm.
    > Dla utrudnienia, ściana jest badziewna, niejednolita, jakiś żużlobeton.
    > Szafka spora, nieregularnego kształtu.
    > Pomyślałem o kotwach chemicznych, ale czy tylko?
    Ja mam ściana działowa z gazobetonu i tym płytę g-k. Pomiędzy płytą a
    ścianą jest od 1-2cm szczeliny. Na takiej ścianie mam powieszonych cały
    rząd szafek w następujący sposób.
    Listwa montażowa na przymocowana kołkami 8x80 (a może nawet 8x120? już
    nie pamiętam, pamiętam że jak przymierzałem kołek, to całe te ząbki
    kołka wchodziły w ścianę) tak co ~30cm. Na tej listwie wiszą sobie
    szafki kuchenne, zawalone pod korek.

    Działa.
    --
    GreDi

  • 5. Data: 2015-12-02 10:18:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Frez" <f...@g...com> wrote in message
    > Od ściany do powierzchni płyty GK jest ok,3-4cm.
    > Dla utrudnienia, ściana jest badziewna, niejednolita, jakiś żużlobeton.
    > Szafka spora, nieregularnego kształtu.
    > Pomyślałem o kotwach chemicznych, ale czy tylko?

    szyne przyczepic na kolkach molly odpowiednio gesto i gotowe

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2015-12-26 18:36:25
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 09:19:01 +0100, GreDi napisał(a):

> [...]
    > nie pamiętam, pamiętam że jak przymierzałem kołek, to całe te ząbki
    > kołka wchodziły w ścianę) tak co ~30cm. Na tej listwie wiszą sobie

    Tak tylko informacyjnie jeśli chodzi o siły ścinające stary cieśle kiedyś
    mi powiedział, że gwóźdź powiedzmy grubości ok3-4 mm to wytrzymałość na
    ścinanie to ma ponad 100kg wiec szafki z wyposażeniem to da się powiesić na
    2 gwoździach :)
    --
    Artur