  • 1. Data: 2015-01-23 08:30:47
    Temat: Jak powiesić szafki w kuchni na "delikatnej" ścianie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Widzę, że w innym wątku rozgorzała dyskusja na temat szafek kuchennych.

    Jak należy powiesić szafki na ścianie domu szkieletowego, która składa
    się z płyty wiórowej 12mm i płyty k-g 12.5mm?

    Wg danych producenta, to taka ściana powinna wytrzymywać bez problemu
    obciążenie 30-50 kg na śrubę. Jak jednak zawiesić szafki, żeby była
    pewność, że NIC się nie stanie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-01-23 08:41:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 stycznia 2015 08:30:44 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Wg danych producenta, to taka ściana powinna wytrzymywać bez problemu
    > obciążenie 30-50 kg na śrubę. Jak jednak zawiesić szafki, żeby była
    Najpewniej będzie na listwie montażowej
    http://www.akcesoria.meble.pl/p45876,listwa-montazow
    a-dlugosc-3000mm.html

  • 3. Data: 2015-01-23 08:47:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 08:41, Kris pisze:

    > Najpewniej będzie na listwie montażowej
    > http://www.akcesoria.meble.pl/p45876,listwa-montazow
    a-dlugosc-3000mm.html

    OK. Biorę tę listwę. Co dalej? Jakie kołki? Zwykłe do drewna, czy może
    takie, które za płytą się rozszerzają (nie pamiętam ich nazwy)? W sumie
    to mogę celować w słupki w ścianie, ale nie wiem, czy trafię.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-01-23 08:51:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-23 o 08:47, Marcin N pisze:

> [...]
    > takie, które za płytą się rozszerzają (nie pamiętam ich nazwy)? W sumie
    > to mogę celować w słupki w ścianie, ale nie wiem, czy trafię.

    Nie na kołki, tylko na wkręty do drewna. Taką listwę łapiesz w kilku
    miejscach. Nie ma siły, żeby ją potem zerwać.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-01-23 09:04:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 08:51, wolim pisze:

    > Nie na kołki, tylko na wkręty do drewna. Taką listwę łapiesz w kilku
    > miejscach. Nie ma siły, żeby ją potem zerwać.

    To oczywiste, że łapię ją w kilku miejscach. Pytanie - jak gęsto, żeby
    nie było wpadki. Co 15 cm? Co 20? 30?

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-01-23 09:30:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > To oczywiste, że łapię ją w kilku miejscach. Pytanie - jak gęsto, żeby
    > nie było wpadki. Co 15 cm? Co 20? 30?

    ja dałem jedną listwę na ścianę, drugą na szafkę (odwrotnie) i mogę je w
    razie czego zdjąć. listwa do ściany złapana co 15 cm. kołkami do KG np.
    <http://www.zamocowania.pl/kartongips.php> a tam gdzie wypada drewno
    szkieletu wkrętem do drewna.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2015-01-23 09:38:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > To oczywiste, że łapię ją w kilku miejscach. Pytanie - jak gęsto, żeby nie
    > było wpadki. Co 15 cm? Co 20? 30?

    Skoro producent podaje 30-50kg na śrubę. To policz sobie 4 śruby na szafkę
    60cm i będzie ok.

    Oczywiście to zależy co w tych szafkach będzie trzymał - wiklinowe koszyczki
    czy kamionkowe talerze. Myślę że 100 kg na szafkę nie przekroczysz więc te 4
    śruby będą ok nawet jeśli jedna z nich trafi na łączenie płyt, albo z innego
    powodu będzie gorzej trzymać.

    Aha ja bym dał kołki molly (te co się rozkładają za płytą) IMO 12mm to za
    mało by wkręt się dobrze w płycie wiórowej trzymał tym bardziej że przed nim
    jest płyta gipsowa i powoduje że siła działa bardziej na zginanie a nie na
    ścinanie.

    A jak dasz kołki molly to on ładnie listwę dociągną więc pewnie nie trzeba
    ta gęsto. Dałbym co 20cm

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-01-24 00:02:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > takie, które za płytą się rozszerzają (nie pamiętam ich nazwy)? W sumie
    > to mogę celować w słupki w ścianie, ale nie wiem, czy trafię.

    Na szerokość listwy/szafek i wysokość jakiś 8-10cm wywalasz tą płytę K-G
    i w montujesz deskę lub nawet płytę OSB grubości 12mm, na klej lub byle
    co żeby się tylko trzymało. Przez takie dwie warstwy płyty przykręcasz
    listwę wkrętami.

  • 9. Data: 2015-01-24 10:47:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-24 o 00:02, nadir pisze:

> [...]
    > i w montujesz deskę lub nawet płytę OSB grubości 12mm, na klej lub byle
    > co żeby się tylko trzymało. Przez takie dwie warstwy płyty przykręcasz

    Kombinujecie jak konie pod górę :)
    Listwę przykręć na solidne wkręty do drewna. Złap ją w 4-5 miejscach.
    I tyle. Na tym nie będzie wisieć słoń, tylko szafka ważąca kilkadziesiąt
    kilogramów.

    Pozdrawiam,
    MW