  • 1. Data: 2015-02-25 18:57:26
    Temat: Jak przeciąć rurkę porcelanową?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję przeciąć na pół kilka rurek porcelanowych o średnicy 6 mm.
    Grubość ścianki 1 mm. Próba cięcia kątówką z tarczą diamentową (Topex)
    wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-02-25 19:19:48
    Temat: Re: Jak przeciąć rurkę porcelanową?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 25 lutego 2015 18:57:28 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    > Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?

    Maszynka do cięcia płytek ceramicznych, taka z tarczą diamentowa. Bardzo cienka
    tarcza, bardzo dobre mocowanie rurki, chłodzenie wodą.

  • 3. Data: 2015-02-25 19:36:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-25 o 18:57, Jacek pisze:
> [...]
    > wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    > Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?

    Może da radę sposób, który wykorzystuje się do cięcie butelek?
    Coś takiego na przykład:
    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-uciac-szklana-bu
    telke

  • 4. Data: 2015-02-25 19:56:46
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    > Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?
    Poszukaj firmy co ma maszynę do cięcia wodą (najlepiej taką co obrabia
    szkła czy lustra). Wyjdzie ładnie a zapłacisz grosze.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 5. Data: 2015-02-25 21:23:21
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    > Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?

    pewnie tak jak się kiedyś odłamywało ampułki do zastrzyków
    naszurać pilniczkiem dookoła i złamać

  • 6. Data: 2015-02-26 15:52:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 o 19:36, nadir pisze:

    > Może da radę sposób, który wykorzystuje się do cięcie butelek?
    > Coś takiego na przykład:
    > http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-uciac-szklana-bu
    telke

    Przecież szkło ma dużą rozszerzalność cieplną w stosunku do porcelany,
    która prawie jej nie ma.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-02-27 18:16:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-26 o 15:52, Adam pisze:

    telke

    > Przecież szkło ma dużą rozszerzalność cieplną w stosunku do porcelany,
    > która prawie jej nie ma.
    Nie wiem, nie znam się ale może spróbować warto?

  • 8. Data: 2015-02-28 01:51:20
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jeffrey pisze:

    > pewnie tak jak się kiedyś odłamywało ampułki do zastrzyków
    > naszurać pilniczkiem dookoła i złamać

    Tylko trzeba trochę poćwiczyć - to się robi takim ruchem rozciągająco -
    gnącym, nie potrafię wytłumaczyć ile rozciągać a ile giąć, dawno
    szklanych rurek nie ciąłem i z wprawy wyszedłem.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2015-03-01 13:48:53
    Od: Frez <f...@g...com>

> [...]
    > wypadła fatalnie - pękło na skos kilka mm od miejsca cięcia.
    > Jakiś patent? Naciąć i złamać? Zanieść do kamieniarza?
    Narzędzie w rodzju dremela i tarczka diamentowa. na mokro. musi pójść
    bezszkodowo.

  • 10. Data: 2015-03-01 20:52:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-25 o 19:36, nadir pisze:
    > Może da radę sposób, który wykorzystuje się do cięcie butelek?
> [...]
    Serdecznie dziękuję za porady teoretyków. Dałem sobie radę i powiem tak:
    tarcza diamentowa do cięcia daje radę, ale rurka pęka i trzeba miejsce
    cięcia poprawiać. Na szczęście pęknięcie jest mniej więcej w miejscu
    cięcia, więc szlifowania nie za dużo.
    Jacek