  • 1. Data: 2014-08-18 11:28:26
    Temat: Jak przepchać skrętkę przez kanał wentylacyjny?
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W czasie budowy nie pociągnąłem kabli i teraz kombinuję:)
    Potrzebuję skrętkę ze strychu pociągnąć do spiżarni. Wentylację mam
    zrobioną ze spiro 12cm. O ile w dół nie ma problemu to później mam 3m w
    poziomie i już nie ma szans żeby kabel popchać.
    Ma ktoś jakieś sugestie?
    Na razie wymyśliłem żeby zrobić kulkę z papieru na nitce i pociągnąć
    odkurzaczem do liści tylko takiego nie mam a normalny to za słaby do tak
    wielkiej rury.

  • 2. Data: 2014-08-18 11:57:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZS" napisał w wiadomości grup

    > Na razie wymyśliłem żeby zrobić kulkę z papieru na nitce i pociągnąć
    > odkurzaczem do liści tylko takiego nie mam a normalny to za słaby do tak
    > wielkiej rury.

    Nadmuchaj balonik - będzie lżejszy niż kulka i łatwiej dobierzesz odpowiedni
    rozmiar.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-08-18 12:28:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Aug 2014 11:28:26 +0200, ZS

    > Ma ktoś jakieś sugestie?

    Było niedawno.

    Szczura/mysz podepnij nitką za ogon i zanęć serem z drugiej strony. ;)

    Z mniej drastycznych metod ebz narażania się "greenPiSowi" są tzw.
    "przeciągacze" albo "linki do przeciągania":
    http://allegro.pl/linka-pilot-do-przeciagania-przewo
    dow-20m-15037-i4439931894.html
    http://minbud.pl/Oferta/linka_do_przeciagania_przewo
    dow_w_rurach_elektroinstalacyjnych,26#
    http://www.telef.pl/pokaz.php?id=4601

    Ew. prawie to samo można uzyskać cienkim elastycznym drutem z
    zabezpieczonym "frontem". Przez 4m powinien spokojnie dać radę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-08-18 13:11:00
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 11:28, ZS pisze:
> [...]
    > Na razie wymyśliłem żeby zrobić kulkę z papieru na nitce i pociągnąć
    > odkurzaczem do liści tylko takiego nie mam a normalny to za słaby do tak
    Jak sądzę masz dostęp do tego odcinka poziomego na wprost, więc w góry
    opuść kabel i przyczep mu na końcu mocny magnes (taśmą izolacyjną).
    Do poziomego odcinka wprowadź drugi magnes na drucie i jak się złączą,
    to wyciągasz kabel. Jeżeli się nie uda bezpośrednio z kablem (np. słabe
    magnesy) to zrób "pilota" z kawałka sznurka, a potem sznurkiem wciągasz
    kabel.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-08-18 18:04:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Ew. prawie to samo można uzyskać cienkim elastycznym drutem z
    > zabezpieczonym "frontem". Przez 4m powinien spokojnie dać radę.

    Czy drut czy przeciągacz - w przypadku przewodów wentylacyjnych trzeba
    końcówkę zabezpieczyć nadając jej sporą średnicę. Przeciągacze
    elektroinstalacyjne przeznaczone są do rur PVC i do peszli -
    cienkościenne przewody wentylacyjne łatwo mała końcówką przeciągacza
    podziurawić.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-08-18 21:57:36
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-18 13:11, Jacek pisze:
> [...]
    > to wyciągasz kabel. Jeżeli się nie uda bezpośrednio z kablem (np. słabe
    > magnesy) to zrób "pilota" z kawałka sznurka, a potem sznurkiem wciągasz

    Dobre. Jednak poradziłem sobie kablem 3x2,5 odpowiednio twardy był. Na
    końcu zrobiona pętelka i przeszło.