  • 1. Data: 2017-08-13 10:05:26
    Temat: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czołem.

    Nurtuje mnie pytanie: czy da się skonfigurować parametry rekuperatora,
    do którego nie posiadam fabrycznego sterownika za tysiaka?

    Rekuperatory da się kupić bez tego drogiego gadżetu, ale czy da się
    wtedy je przekonfigurować?

    Chodzi mi o model Brinkmann RENOVENT 300 oraz jego klon Viessmann
    Vitovent 300.

    Zmiany, jakich chciałbym dokonać, to zmiana defaultowych nastawień dla
    poszczególnych prędkości (biegów) oraz być może inne ustawienia dla
    automatycznego by-passu.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-08-13 10:46:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 10:05:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Zmiany, jakich chciałbym dokonać, to zmiana defaultowych nastawień dla
    > poszczególnych prędkości (biegów) oraz być może inne ustawienia dla

    Na wyjściach (rekuperatora) możesz wysterować na którym biegu ma działać
    ale prędkości na tych biegach ustalasz na sterowniku. Moim zdaniem bez
    sterownika ten reku to trochę lipa jest. Sterownik m.in. dopasowuje
    prędkości wentylatorów do ustalonej wydajności w zależności od stopnia
    zabrudzenia filtrów, informuje o tym że filtry trzeba wymienić (jak już
    nie jest w stanie podkręcić wentyli) no i steruje bypassem (czyli mierzy
    temperature powietrza w domu, na zewnatrz i jak w domu jest wiecej niz
    na zewnatrz plus na zewnatrz panuje temperatura wyzsza niz ustalona
    to otwiera bypass i wietrzy dom chlodniejszym powietrzem).

    No i chyba nie Brinkmann tylko po prostu Brink. Renovent HR 300 pewnie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-08-13 15:03:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-13 o 10:46, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > temperature powietrza w domu, na zewnatrz i jak w domu jest wiecej niz
    > na zewnatrz plus na zewnatrz panuje temperatura wyzsza niz ustalo

    To ten sterownik steruje by-passem?
    Byłem pewny, że to logika zawarta w rekuperatorze. Niedobrze...

    Mam Viessmanna (klon Brinka), ale ten sterownik kosztuje ponad 1 000 zł.
    Cena z kosmosu jak na takie proste urządzenie.
    Chciałem kupić taki zastępczy za 3 stówy, który steruje obrotami, można
    go oprogramować wg pór dnia. Póki co zrobiłem kabelek do testów i
    wystarczy w nim zwierać odpowiednie pary przewodów, żeby zmieniać obroty
    wentylatorów.

    --
    MN

  • 4. Data: 2017-08-13 18:17:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 15:03:30 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > To ten sterownik steruje by-passem?
    > Byłem pewny, że to logika zawarta w rekuperatorze. Niedobrze...

    Aaa czekaj czekaj bośmy się chyba nie dogadali. Myślałem, że masz możliwość
    kupienia tego reku tysiaka taniej bez wewnętrznego sterownika i chcesz
    coś z tym zrobić :) A Ty piszesz o takim dodatkowym, podłączanym na kabelku
    do złącza reku sterowniku? Taki sterownik rzeczywiście służy wyłącznie do
    przełączania biegów (a prędkości na biegach ustalasz w tym wewnętrznym
    w reku) - włączania / wyłączania. Jak najbardziej możesz go zastąpić
    dowolnym innym - np:

    http://www.insbud.org/PL/produkt-1327861939872401152
    /IB-Tron-3100FAN-BL-230V---Programowalny-sterownik,-
    regulator-wydajnosci-wentylacji-(rekuperacji),-z-pod
    swietleniem,-3-biegowy,-zasilanie-230V-AC.html

    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-08-13 18:51:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-13 o 18:17, Adam Sz. pisze:

> [...]
    regulator-wydajnosci-wentylacji-(rekuperacji),-z-pod
    swietleniem,-3-biegowy,-zasilanie-230V-AC.html

    Tak, teraz się dogadaliśmy. Ten Ib-Tron chodzi mi po głowie i wiem, że
    będzie działał, bo robi to samo, co ja zwierając ten mój tymczasowy kabel.

    Problem w tym, że Ib Tron nie potrafi skonfigurować "parametrów
    wewnętrznych" i tego dotyczy moje pytanie. Czy instalatorzy w domach
    klienta nie mają jakiegoś oprogramowania do konfigurowania? Ja sobie
    wszystko zainstalowałem sam więc nie wiem, jak wygląda sprawa, gdy
    instaluje podwykonawca.

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-08-14 01:26:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.08.2017 18:51, Marcin N wrote:

> [...]
    > klienta nie mają jakiegoś oprogramowania do konfigurowania? Ja sobie
    > wszystko zainstalowałem sam więc nie wiem, jak wygląda sprawa, gdy

    Stałeś się niewolnikiem producenta. Coraz częściej można spotkać takie
    przypadki i kupując cokolwiek trzeba najpierw przestudiować dokumentację.

  • 7. Data: 2017-08-14 01:40:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.08.2017 10:05, Marcin N wrote:
    > Czołem.
    >
    > Nurtuje mnie pytanie: czy da się skonfigurować parametry rekuperatora,
    > do którego nie posiadam fabrycznego sterownika za tysiaka?

    A on nie ma żadnych przycisków na obudowie?

  • 8. Data: 2017-08-14 08:18:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 01:40, KIKI pisze:

    > A on nie ma żadnych przycisków na obudowie?

    Nie ma. Wiele modeli nie ma teraz niczego w standardzie - jedynie złącza
    do podłączenia czegoś dodatkowego.

    --
    MN

  • 9. Data: 2017-08-14 08:31:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 08:18:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie ma. Wiele modeli nie ma teraz niczego w standardzie - jedynie złącza
    > do podłączenia czegoś dodatkowego.

    Cooo? Nie ma przycisków? Bez jaj :) Mój ma normalnie cztery przyciski i
    można nimi wszystko konfigurować i podglądać parametry (stan bypassu,
    temperatury etc). Daj jakąś fotkę jak to wygląda bo aż nie wierzę :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-08-14 08:59:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 08:31, Adam Sz. pisze:

    > Cooo? Nie ma przycisków? Bez jaj :) Mój ma normalnie cztery przyciski i
    > można nimi wszystko konfigurować i podglądać parametry (stan bypassu,
    > temperatury etc). Daj jakąś fotkę jak to wygląda bo aż nie wierzę :)

    Fotki nie dam, ale po prostu nie ma nic. Tam, gdzie jest miejsce na
    ewentualne przyciski jest pełna blacha z gniazdami. Jednym słowem: lipa.
    Model: Viessmann Vitovent 300.

    Ogólnie żadnych zastrzeżeń nie mam co do jakości i ceny, tylko właśnie
    ten panel - płatny dodatkowo tysiaka.

    --
    MN