  • 11. Data: 2017-08-14 09:55:58
    Temat: Re: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 08:59:08 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Fotki nie dam, ale po prostu nie ma nic. Tam, gdzie jest miejsce na
    > ewentualne przyciski jest pełna blacha z gniazdami. Jednym słowem: lipa.
    > Model: Viessmann Vitovent 300.
    >
    > Ogólnie żadnych zastrzeżeń nie mam co do jakości i ceny, tylko właśnie
    > ten panel - płatny dodatkowo tysiaka.

    http://cdn24.pb.smcloud.net/t/files/53/c4/96/3d624d4
    b91/centrala-wentylacyjna-viessmann-vitovent-300.jpg

    Cos takiego?
    Tylko czemu pisałeś, że to klon "brinkmann renovent 300"?
    Chodziło o Brink, czy rzeczywiście istnieje taka marka jak brinkmann?
    Bo brink to rekuperator holenderskiej firmy Brink, nie ma nic wspólnego
    (IMHO) z viessmannem i te reku raczej nie są w żaden sposób spokrewnione.
    Ja mam Brinka i pisałem wszystko o nim - tego viessmanna nie znam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2017-08-14 10:41:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 09:55, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > (IMHO) z viessmannem i te reku raczej nie są w żaden sposób spokrewnione.
    > Ja mam Brinka i pisałem wszystko o nim - tego viessmanna nie znam :)

    Niezupełnie coś takiego. Pomyliłem modele: Viessmann Vitovent 300-W.

    http://wiesmann-shk.de/wp-content/uploads/2015/03/Vi
    essmann-Wohnraumlueftung-Vitovent-300-W.jpg

    A skąd wiem, że to klon Brinka (Brinkmann to moja pomyłka)? Bo nawet
    całą płytka sterująca ma logo Brinka. Dokładnie ten sam układ złączy na
    płytce.
    Różnica taka, że Brink ma w standardzie mały wyświetlacz i 4 przyciski -
    do konfigurowania a ten Viessmann ma blachę w tym samym kształcie.

    Ma jednak też złącze diagnostyczne więc DO JASNEJ CHOLERY jakoś da się
    gnoja skonfigurować, ale serwis spuścił mnie na drzewo.
    Ratunku!

    --
    MN

  • 13. Data: 2017-08-14 10:46:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 10:41:50 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A skąd wiem, że to klon Brinka (Brinkmann to moja pomyłka)? Bo nawet
    > całą płytka sterująca ma logo Brinka. Dokładnie ten sam układ złączy na
    > płytce.

    Ciekawe, ciekawe :) Wygląda, że viessmann tylko skupuje rozwiązania innych,
    dokłada swoje logo i sprzedaje pewnie znacznie drożej ;)
    A z ciekawości ile dałeś za ten reku? Brink 300 kosztuje 5900:

    http://allegro.pl/rekuperator-brink-renovent-excelle
    nt-300-i6896108501.html

    > Różnica taka, że Brink ma w standardzie mały wyświetlacz i 4 przyciski -

    Dokładnie. Choć te nowsze brinki (excellenty) wyglądają już inaczej niż
    mój:

    http://www.reku.net.pl/images/oferta/renovent/brink_
    renovent_hr.jpg

> [...]
    >
    > Ma jednak też złącze diagnostyczne więc DO JASNEJ CHOLERY jakoś da się
    > gnoja skonfigurować, ale serwis spuścił mnie na drzewo.

    Na serwis bym nie liczył... Raczej jakiś sensowny elektronik ;)
    Ale aż dziwne, że masz reku którego nie możesz skonfigurować. To jak tam
    bypass działa - masz w instrukcji jakieś domyślne wartości jak on jest
    skonfigurowany? Prędkości też on dopasowuje do oporów w kanałach. Dziwne
    że sprzedają takie coś w ogóle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-08-14 11:11:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 10:46, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > bypass działa - masz w instrukcji jakieś domyślne wartości jak on jest
    > skonfigurowany? Prędkości też on dopasowuje do oporów w kanałach. Dziwne

    Cenę zapłaciłem identyczną, co za Brinka, a Brinków sprzedawca chwilowo
    nie miał.

    Reku jest standardowo skonfigurowany tak, że w zasadzie nie trzeba go
    jakoś przestawiać. By-pass działa z histerezą 2 st, temperatura
    graniczna 22. Wentylatory są nastawione na automatyczne równoważenie
    przepływów. Biegi są takie:

    1 = 12W (podobno 50 m3/h)
    2 = 20W (ten się włącza po podłączeniu do prądu, podobno 100 m3/h)
    3 = 50W (podobno 150 m3/h)
    4 = 150W (podobno 230 m3/h)

    Pobór prądu zmierzyłem miernikiem wkładanym do gniazdka.
    Przełączanie biegów za pomocą zwierania odpowiednich przewodów z
    gniazdka RJ-12.

    Instrukcja mówi, że max zużycie prądu to około 135W a tymczasem mam 150.
    I to nie jest 300 m3/h tylko podobno 230.

    --
    MN

  • 15. Data: 2017-08-14 11:19:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 11:11:21 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Instrukcja mówi, że max zużycie prądu to około 135W a tymczasem mam 150.
    > I to nie jest 300 m3/h tylko podobno 230.

    W moim brinku (i w Twoim pewnie też) - maksymalna wydajność zależy od
    oporów w kanałach. Przy pierwszym odpaleniu (i ew. po wymianie filtrów)
    robi się inicjację i sterownik sobie sam mierzy ile maksymalnie jest w
    stanie wydatkować powietrza w kanałach. Tą "inicjację" poznać po tym,
    że stopniowo przez ok 2 minuty podnosi prędkości wentylatorów aż do
    maksimum (wtedy też prawie liniowo rośnie zużycie energii). Jak skończy
    - ustawia się domyślny 2 bieg i wentylatory nagle obniżają prędkość do
    właściwej (i oczywiście zmniejsza się zużycie energii).

    Im bardziej zabrudzony jest filtr - tym przy ustawionej prędkości - wentyle
    chodzą coraz szybciej i zużywają więcej prądu. Także - na poszczególnych
    biegach nie ustawiasz zużycia energii tylko prędkości, a o te dba
    sterownik (w zależności od zabrudzenia filtrów i oporów w kanałach).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2017-08-14 12:54:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2017 08:18, Marcin N wrote:

    > Nie ma. Wiele modeli nie ma teraz niczego w standardzie - jedynie złącza
    > do podłączenia czegoś dodatkowego.

    Szkoda, że nie poczytałeś zanim kupiłeś :/

  • 17. Data: 2017-08-14 12:58:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 12:54:44 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Szkoda, że nie poczytałeś zanim kupiłeś :/

    Nic dodać nic ująć. Ja się doktoryzowałem z rekuperatorów
    ze 3 lata, zanim wydałem kasę na swojego ;)

    L.

  • 18. Data: 2017-08-14 13:10:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2017 10:41, Marcin N wrote:

    > Ma jednak też złącze diagnostyczne więc DO JASNEJ CHOLERY jakoś da się
    > gnoja skonfigurować, ale serwis spuścił mnie na drzewo.
    > Ratunku!

    Spróbuj go oddać pod jakimś pretekstem jak z nich takie dranie.

  • 19. Data: 2017-08-14 13:12:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2017 11:11, Marcin N wrote:

    > Instrukcja mówi, że max zużycie prądu to około 135W a tymczasem mam 150.
    > I to nie jest 300 m3/h tylko podobno 230.

    Bo reku powinien chodzić na minimalnych obrotach..12..15W.

  • 20. Data: 2017-08-14 13:13:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.08.2017 12:58, Lisciasty wrote:

    > Nic dodać nic ująć. Ja się doktoryzowałem z rekuperatorów
    > ze 3 lata, zanim wydałem kasę na swojego ;)

    Szkoda, że nie z klejenia ociepleń na porotherm :-)